אושר בוועדת השרים: עבריין מין מורשע לא יוכל לשנות את שמו - סרוגים
מבזק

אושר בוועדת השרים: עבריין מין מורשע לא יוכל לשנות את שמו

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ומיכל רוזין (מרצ), לפיה, לא ישנה אדם שהורשע בעבירות מין את שמו ואת שם משפחתו אלא באישור שר הפנים. זאת, כדי להקשות על עברייני מין לשוב לסורם, כל עוד קיים חשש סביר לכך, על ידי שימוש בזהות חדשה.

בהצעת החוק נכתב: "כל אזרח במדינת ישראל רשאי לשנות את שמו הפרטי או את שם משפחתו לפי רצונו. אולם, קיים החשש כי אדם אשר הורשע בביצוע עבירת מין יוכל לנצל את שתיקתו של החוק בעניינו ולעשות שימוש לא ראוי בזכות זו כדי להחליף את שמו ובכך להמשיך לסכן את הציבור בזהות אחרת".

בהמשך הדברים נכתב כי "אין חולק כי ישנה חשיבות חברתית לאפשר לאדם שהורשע בביצוע עבירה 'לפתוח דף חדש' בחייו אם הוא אכן ראוי לכך, אך בד בבד קיים צורך להגביל אפשרות זו ולהעמיד אותה לביקורת." כאמור, על פי הצעת החוק ישנה עבריין מין את שמו או את שם משפחתו באישור ששר הפנים. "מוצע כי אדם אשר הורשע בביצוע עבירת מין לא יוכל לשנות את שמו הפרטי או את שם משפחתו אלא באישור שר הפנים, אשר יוכל לבחון כל בקשה כזו באופן ענייני ולאשרה אך ורק במקרים בהם הוא סבור כי השינוי כאמור לא יהווה סכנה כלפי הציבור במדינת ישראל."

יוגב אמר לאישור אישור ההצעה,  כי "לצד הרצון להעניק לכל אדם הזדמנות לשקם את חייו לאחר ששילם את חובו וריצה את עונשו, עלינו להשאיר מקדם הגנה שימנע מאדם שהורשע בעבירות מין לשוב לסורו על ידי שימוש בזהות מחודשת. על כן, קבענו בחוק כלי מאוזן שיאפשר שיקול דעת של שר הפנים בבואו לאשר או להמנע ממתן אפשרות לעבריין מין לשנות את שמו ושם משפחתו. זו הצעת חוק חשובה שראוי לקדמה, אני שמח ומודה לחברתי חברת הכנסת מיכל רוזין על שיתוף הפעולה שהביא להגשת הצעת החוק באופן משותף".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "אישור הצעת החוק בועדת השרים לחקיקה היא עוד צעד חשוב בהתאמת ספר החוקים הישראלי לטיפול בעבירות מין. זהו תיקון עוול לפיו עברייני מין לא יוכלו להסוות את זהותם ולמחוק במחי יד את עברם והרשעתם, כשם שנפגעי ונפגעות עבירות מין לא יכולים למחוק לעולם את החוויה הקשה שעברו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו