"מזל טוב לנו": אושר בכנסת חוק אוניברסיטת אריאל - סרוגים
מבזק

"מזל טוב לנו": אושר בכנסת חוק אוניברסיטת אריאל

חוק מל"ג יו"ש אושר הלילה בקריאה שנייה שלישית ברב של 56 תומכים ו- 35 מתנגדים. מה שיאפשר לאוניברסיטת אריאל להקים פקולטה לרפואה במקום. בנט בתגובה: "המשמעות היא, שאריאל כבר לא סוג ב'. מזל טוב לנו"!

author-image
"מזל טוב לנו": אושר בכנסת חוק אוניברסיטת אריאל
  בנט בהנחת אבן פינה בבי"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: מיכאל דיימסון)

בשילוב כוחות בבית היהודי, מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) את חוק מל"ג יו"ש בקריאה שנייה שלישית ברב של 56 תומכים ו- 35 מתנגדים. בפועל, הכפפת המוסדות ביו״ש למועצה להשכלה גבוהה. צעד ענק שיאפשר לאוניברסיטת אריאל להקים פקולטה לרפואה במקום. בנט בתגובה, "המשמעות היא, שאריאל כבר לא סוג ב'. עכשיו זה הצליח. מזל טוב לנו"!

בדברי ההסבר לחוק, אותו יזם השר נפתלי בנט וקידמו ח"כ שולי מועלם ויו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, נכתב כי המועצה להשכלה גבוהה אינה רשאית להפעיל את סמכויותיה הסטטוטוריות באזורים שבהם לא הוחל המשפט והמנהל של מדינת ישראל, ובכלל זה באזור יהודה והשומרון, מה שבאה הצעת החוק האמורה- להסדיר.

על כן,  תורחב תחולתו של חוק המועצה להשכלה גבוהה על שטחי יהודה ושומרון, וכך יתאפשר לרשויות המדינה המוסמכות להסדיר את תחום ההשכלה הגבוהה.

במהלך הדיון על החוק בכנסת, הסבירה מועלם את מהות הצעת החוק. "להביא את כל מוסדות ההשכלה הגבוהה שבהם לומדים סטודנטים ישראלים שיעמדו תחת אותם קריטריונים". בהמשך תהתה, "מה לעשות שהנגשת ההשכלה הגבוה חשובה גם לנו למרות שאנחנו ימנים משיחיים?", אמרה בציניות.

לאחר אישור החוק, אמרה: "הפקולטה לרפואה בשומרון תצמיח מקרבה רופאים חדשים שיענו על צרכי מערכת הבריאות".

"אתם יודעים למשל שחוק הנגשה לנכים לא חל ביהודה ושומרון? חוק לניצולי שואה גם לא חל"?

שר החינוך נפתלי בנט סיכם את הדיון בשם הממשלה: "אנחנו עושים היסטוריה היום. סטודנטים ביהודה ושומרון לא יופלו יותר לעומת סטודנטים בתל אביב. הצלחנו לעשות מה שעשרות שנים לא הצליחו. הגענו כדי ליישם את המדיניות לשלמה נבחרנו ואת זה אנחנו עושים.  היום תם עידן, לא עוד סטנדרט כפול לסטודנטים ביהודה ושומורון לעומת שאר הארץ. לא יהיו יותר בנים חורגים בהשכלה הגבוהה. האפליה נגמרת.

"בכלל יש אנומליה ביחס ליהודה ושומרון, אתם יודעים למשל שחוק הנגשה לנכים לא חל ביהודה ושומרון? חוק לניצולי שואה גם לא חל? למה בן אדם צריך להיות מופה רק מחמת מקום מגוריו? אני לא זוכר שהוא משלם פחות מיסים או עושה פחות מילואים. כל הזמן מתפלאים שבאנו למשול ולקדם את מה שאנחנו מאמינים בו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פשוט להחיל ריבונות ביו"ש. למה לא???
שאלה תמימה | 11-06-2018 23:52
למה לא להחיל ריבונות? ככה לא תהיה לכם עבודה קשה להחיל כל חוק בנפרד. אבל אז לא יישאר לכם מה לעשות. אירוני.