סודות הבריאות של מזל: 7 הסיבות שגורמות לבטן נפוחה

סודות הבריאות של מזל: 7 הסיבות שגורמות לבטן נפוחה

סובלת מבטן נפוחה ואת לא בהריון? ספורט לא תמיד יעזור לך לפתור את הבעיה, אז מה כן? ממוחית התזונה וההרזיה, מזל כהן חושפת את הסיבות הבריאותיות שבאשמתן הבטן שלך התנפחה

סובלת מבטן נפוחה? ספורט הוא לא הפתרון
  אל תשמרי בבטן (צילום: שטארסטוק)

המון נשים שואלות אותי לגבי הבטן הנפוחה שלהן, ביניהן גם לא מעט נשים רזות. הנשים הללו בעיקר מוטרדות מהמראה האסתטי שלהן, אבל זה ממש לא מה שאמור להטריד אותן.

נכון שבטן נפוחה זה לא דבר אסתטי, אך יחד עם זאת אם את סובלת מבטן נפוחה יש סיבה הרבה יותר עמוקה לכך. התנפחות בבטן, היא בדרך כלל סימן של בעיה בריאותית- אלא אם כן את בהריון.

7 סיבות שיגרמו לך להבין – למה הבטן שלך נפוחה

1. רגישות למזון

הסיבה הנפוצה ביותר לבטן נפוחה, היא רגישות למזון. למרבית האנשים בעולם אין מושג לאיזה מזונות הם רגישים, ולכן הם סובלים בין היתר מנפיחות בבטן, גזים, צרבת ועוד שלל תופעות הנחשבות ל"רגילות" בעידן המודרני ופשוט חיים איתם.

הסיבה המרכזית לבטן נפוחה (צילום:שטארסטוק)

החדשות הטובות שאפשר לפתור את הבעיות הללו בצורה די פשוטה, על ידי מעקב פשוט. אני ממליצה לנהל יומן אכילה ולבדוק מתי בדיוק הבטן שלך מתנפחת ומתי היא יורדת, בצורה הזו תוכלי לאתר מזונות שפחות מתאימים לגוף שלך.

מניסיוני מוצרים מן החי, מוצרים מעובדים, קמח לבן וסוכר לבן, גורמים לא מעט פעמים לנפיחויות בבטן ולכן שווה לך לבדוק אותם. אפשר כל שבוע להוריד מוצר אחד, לדוגמא: לא לאכול קמח לבן למשך שבוע שלם ולבדוק איך הגוף מגיב. זהו תהליך הדרגתי שבסופו של דבר יתאים את המזון הכי מדויק לגופך.

2. מעבר לתזונה בריאה

מעבר מהיר מג'אנק פוד למזון בריא יותר, יכולים לא פעם לגרום לבטן נפוחה. במיוחד מאכלים שיש בהם הרבה סיבים תזונתיים כמו: ירקות ודגנים מלאים, שגורמים לאוויר להצטבר בבטן ולגרום לה להתנפח.

גם מעבר לתזונה בריאה עלולה לגרום לנפיחות (צילום: שטארסטוק)

הפתרון: להוריד את כמות הירקות והדגנים ולהוסיף אותם בהדרגה לתזונה החדשה ובמקביל לשתות יותר מים כדי לדלל את הסיבים.

3. מחלת הצליאק

לא מעט לא מודעים/או מטפלים ברגישות שלהם לגלוטן. בדרך כלל מגלים צליאק ע"י בדיקות דם, אך יחד עם זאת אם הרגישות לא גבוהה מספיק, לא יראו בבדיקות דם את המחלה.

הפתרון: להוריד למשך שבוע מוצרים עם גלוטן ופשוט להקשיב לגוף.

4. לחץ וסטרס

לא סתם אומרים "אל תשמרו דברים בבטן". הבטן היא המרכז הרגשי שלנו, בבטן מצטברים כל החוויות שלנו וכל מה שאנחנו סוחבים מגיל ילדות. אם אנחנו לא משחררות דברים מהעבר, או/ ו בלחץ וסטרס תמידי- הבטן מתנפחת.

לחץ נפשי משפיע על הבטן(צילום: שטארסטוק)

בהרבה מקרים לחץ נפשי משפיע ישירות על מערכת העיכול, שכן יש קשר חזק בין המוח למערכת העצבים. חרדה, דיכאון ומתח יכולים לגרום מצד אחד לתופעות כמו שלשול ובחילה, ומצד שני לגרום לעצירות. במעיים יש את כמות התאים העצביים הרבה ביותר בגוף האדם, ולכן הם רגישים מאד לכל הפרעה עצבית. יש המכנים את המעיים "המוח השני" ועל כן חשוב לטפל במצב הנפשי ולא להזניח אותו.

5.ארוחות גדולות וכבדות מדי 

אכילה מוגזמת מכבידה על מערכת העיכול וגורמת לעומס רב על המערכת. כאשר אוכלים ארוחות גדולות מדי, נדרשת כמות רבה של אנזימי עיכול וחומצת קיבה על מנת לפרק את המזון ולספוג אותו היטב. לעתים המערכת לא עומדת בעומס ולכן העיכול מלווה בהרגשת כבדות, גזים וכאבי בטן. ו

הפתרון: אל תגיעו למצבי קיצון של רעב וכאן נדרש קצת ארגון וסדר של היום שלכן שעל זה נדבר בטורים הבאים.

אין לאן למהר (צילום: שטארסטוק)

6. אכילה מהירה

בליעת אוויר ולעיסה קצרה מדי, גם הם מהווים גורם לבטן נפוחה. חשוב ללעוס היטב את המזון ולפנות זמן לאכילה. הרמב"ם אומר על אכילה מהירה:"ואכילה גסה לגוף כל אדם כמו סם המוות, והיא עיקר לכל החלאים" אז אם אתן רוצות בטן שטוחה והכי חשוב בריאות, תתחילו לאכול יותר בנחת.

7. מחזור 

לפני קבלת מחזור, הבטן עלולה להתנפח עקב אגירת נוזלים שבאה לידי ביטוי בנפיחות. במקרה הזה, אין הרבה מה לעשות, פשוט לחכות יום יומיים והנפיחות תעבור מעצמה.

מקווה שהמידע נתן לך ערך ובעיקר פתרון, בהצלחה!

=================================

הכותבת: מזל כהן מומחית להרזיה, חיטוב ובריאות טבעית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו