דיווח בסוריה: שישה הרוגים במתקפת צה"ל בדמשק - סרוגים

דיווח בסוריה: שישה הרוגים במתקפת צה"ל בדמשק

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר כי לפחות שישה אנשים- ביניהם גם אזרחים זרים ותומכים של משטר אסד- נהרגו בתקיפות של חיל האוויר בשטח דמשק. לטענתם, 12 יעדים שונים הותקפו בסך הכל על ידי צה"ל

דיווח בסוריה: שישה הרוגים במתקפת צה"ל בדמשק
  המטוס הישראלי שהופל אמש (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

הערכות ההסלמה בצפון: מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר כי לפחות שישה אנשים נהרגו במהלך התקיפות של חיל האוויר בשטח דמשק בסוף השבוע. לדבריהם, ההרוגים כוללים מספר חברי המשטר הסורי, וכן פעילי המיליציות התומכות במשטרו של בשאר אסד. כמו כן, חלק מההרוגים היו בעלי אזרחות זרה.

עוד נטען בכלי התקשורת הסורים כי 12 יעדים הותקפו בסך הכל על ידי צה"ל, הכוללים גם אתר צבאי באזור חלחלא בדרום מערב המדינה. בממשלת סוריה הכחישו את הדיווח על התקיפה הישראלית הנוספת בחלחלא.

כוחות הביטחון באתר שבו הופל המל"ט האיראני בבקעת הירדן, אמש (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

כזכור, ההסלמה בצפון החלה אמש לפנות בוקר, כאשר כוחות צה"ל קלטו כלי טיס איראני בלתי מאויש מתקדם שחדר לשטח האווירי של ישראל ושהה למשך מספר דקות באזור בקעת הירדן. המל"ט האיראני הופל על ידיד מסוק אפאצ'י של חיל האויר, ובתגובה חיל האוויר תקף יעדים בדרום סוריה. במהלך התקיפה מטוס F-16 ישראלי נפגע, ושני הטייסים נטשו את המטוס לפני שהתרסק. אחד מהטייסים נפצע באורח קשה והשני באורח קל.

למרות הפלת המטוס, ראש מטה חיל האוויר, תת אלוף תומר בר, טוען כי המבצע הושלם בהצלחה מלאה. "זו הייתה תקיפת מערך ההגנה הסורי הנרחבת ביותר שביצענו מאז מבצע שלום הגליל" טען בר בראיון ל-Ynet. "העליונות האווירית שלנו לא נפגעה היום. לא ניתן להמשך ההתבססות האיראנית בסוריה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו