מחאה בשגרירות פולין: "לא נשכח מה עשיתם" - סרוגים

מחאה בשגרירות פולין: "לא נשכח מה עשיתם"

עשרות ניצולי שואה פרצו לבניין שגרירות פולין בישראל במחאה על אישור "חוק השואה" של ממשלת פולין. המוחים הקיפו את רכבו של השגריר וקראו לעברו: "לעולם לא נשכח את מה שעשיתם לנו"

מחאה בשגרירות פולין: "לא נשכח מה עשיתם"
  ניצולי ש/ואה מוחים מול רכבו של שגריר ישראל בפולין (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

סערת חוק השואה נמשכת: עשרות ניצולי שואה קיימו הפגנה היום במתחם שגרירות פולין בישראל , כמחאה על אישור החוק הפולני המטיל עונש מאסר על אנשים שיאשימו את העם הפולני במעורבות באירועי השואה.

במסגרת המחאה ניצולי השואה ניסו לפרוץ לבניין השגרירות בתל אביב, ולהגיע למשרדו של השגריר. מאבטחי המקום ניסו למנוע מהניצולים להיכנס, ואף איימו לפנות אותם בכוח- אך לאחר מספר ניסיונות המוחים עזבו את שטח הבניין ובמקום זאת הקיפו את רכבו של השגריר.

ניצולי השואה הגיעו לבניין השגרירות כשהם מצוידים בדגלי ישראל ובשלטים רבים שנכתבו בעברית ובפולנית. "עדיין יש לי סיוטים ממה שעשו הפולנים" נכתב באחד השלטים שהונף על ידי ניצולת שואה. שלטים אחרים גינו את החוק שעבר, וטענו כי "החוק הפולני הוא יריקה בפרצוף של עם ישראל" וכן ש"שום חוק לא ימחק את ההיסטוריה". המוחים גם קראו לעברו של השגריר, ואמרו כי "לעולם לא נשכח מה עשיתם לנו".

"לעולם לא נשכח מה עשיתם לנו". ניצולי השואה מוחים מול שגרירות פולין (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

הניצולים, שהגיעו כחלק מפעילות של עמותת "יד עזר לחבר", טענו כי מדובר בחוק שמעוות את המציאות. "החוק הזה איום ונורא" אמר שאול גורקה, ניצול שואה בן 82, בראיון ל-Ynet. "לא מתחשבים בנו היהודים, שגרנו בכל תקופת המלחמה על העצים. היו עיירות שלמות בפולין שבהן היה רוב של יהודים – והיום הם אינם. שאלתי פולני אחרי המלחמה למה הם עשו את זה, והוא אמר שהסיבה היא שיהודים ניצלו את העם הפולני".

כזכור, נשיא פולין אנדז'יי דודה אישר שלשום את החוק השערורייתי, למרות ניסיונות רבים מצד ישראל לדון בנוסח החוק או לבטל אותו לחלוטין. העברת החוק התקבלה בזעם רב בישראל וגם בפולין עצמה, כאשר בכירים רבים במדינה, ביניהם ראשי ממשלה לשעבר, טענו כי פולין אכן הייתה מעורבת בשואה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו