הממשלה אישרה את חוות גלעד: "הכאב נמהל באושר" - סרוגים

הממשלה אישרה את חוות גלעד: "הכאב נמהל באושר"

הממשלה אישרה פה אחד את הסדרת הישוב חוות גלעד: יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד: "הפכת מספדי למחול לי. אין מילים לתאר את הרגע הזה. הכאב נמהל באושר"

הממשלה אישרה את חוות גלעד: "הכאב נמהל באושר"
  ישוב חדש בשומרון (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

הממשלה אישרה היום פה אחד הצעת מחליטים לאשר את הישוב חוות גלעד ולהפכו לישוב חדש בשומרון.

הישוב חוות גלעד הוקם כמאחז לפני 15 שנה, רובו יושב על אדמות יהודיות פרטיות וכעת לאחר עשור וחצי של מאבק הודיעה היום הממשלה על אישור חוות גלעד ולמעשה הקמת ישוב חדש בשומרון.

הישוב חוות גלעד הוקם ב 2002 ע"י איתי זר ואשתו בת ציון. כתשובה לרצח אחיו של איתי – גלעד הי"ד. על אדמות אותן רכש אביו של גלעד זר – משה זר. מאז סירבה הממשלה לאשר את הקמת הישוב למרות שהוא נבנה על אדמות פרטיות של יהודים. ונמצא בבעלות פרטית. מיד לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי"ד, הודיע שר הביטחון על קידום אישור הישוב.

צפו: רגע ההודעה על אישור הישוב חוות גלעד 

 

הצעת המחליטים בישיבת הממשלה

כאמור היום החליטה הממשלה על הקמת הישוב על בסיס הצעת מחליטים של שר הביטחון. את ההודעה על אישור הישוב קיבל ראש מועצת שומרון יוסי דגן משרת התרבות  מירי רגב, ומסר את ההודעה ליעל שבח ליו"ר הישוב שלום דוד מן, למשה זר ולאיתי זר שנכחו במקום ולתושבי הישוב כולו.

יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד אמרה ברגע בו היא קיבלה את הבשורה: "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה".

איתי זר: "אני מאוד מתרגש מאוד שמח. אנחנו לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל. אני בטוח שרזיאל שמח ומחייך עכשיו למעלה. האמנו תמיד שחוות גלעד תהיה יום אחד ישוב מן המניין. זה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. ואנחנו גאים בממשלתנו שהלכה על הצעד הזה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו