המשטרה: תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ - סרוגים

המשטרה: תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ

המשטרה הודיעה על המלצתה להעמיד לדין את השר חיים כץ,  בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים כחלק מפרשת השחיתות בתעשייה האווירית. כץ בתגובה: "ברור לי שלא אועמד לדין"

author-image
המשטרה: תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ
  כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה הודיעה היום (ראשון)  רשמית על המלצתה להעמיד לדין את השר חיים כץ ונוספים, בחשד לעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות כחלק מפרשת השחיתות בתעשייה האווירית. השר כץ בתגובה: " לא ציפיתי אחרת מהמשטרה, ברור שהם לא יודו שהמשאבים שהושקעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. ברור לי שלא אועמד לדין".

ממצאי החקירה והראיות שנאספו מצביעים עולה, כי חלק מהמעורבים פעלו על פי דפוס פעולה שיטתי ומתוכנן על מנת לקדם תועלת אישית. על כן, עם סיומה החקירה סבורים בלהב 433 כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד בעלי תפקידים שונים, כל אחד על פי חלקו לביסוס החשד למעורבות לכאורה בעבירות מתן וקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים וכן עבירות נוספות.

על פי החשד, השר כץ ואחרים, ביניהם בכירי ועד העובדים בתעשייה האווירית, פעלו בקרב עובדי החברה לתועלתם האישית. בתמורה לסיוע מצד מספר חברי וועד, סיפק השר תפקידים נושאי שכר, מחוץ ובתוך התעשייה האווירית. כמו כן, על פי החשד, פעל השר כץ בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה כאשר פעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית.

עוד עלה על פי החשד כי השר כץ ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים וזאת חרף היותו נבחר ציבור.

כץ: "ברור לי שלא אועמד לדין"

השר חיים כץ, אמר בתגובה, "לא ציפיתי אחרת מהמשטרה. ברור שהם אינם יכולים להודות שהמשאבים העצומים שהשקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. כל מי שעיניו בראשו ויודע על מה החקירה, מבין שאין בה דבר ואין שמץ של בסיס לטענות ההזויות. ברור לי שיש בפרקליטות שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין״

כנגד בכירים נוספים, אהוד נוף יו"ר וועד העובדים בתעשייה האווירית, אלי כהן חבר וועד העובדים, בכירים נוספים בוועד, אמל אסעד (תא"ל במיל) בהיותו חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית וכן חשודים נוספים עולה  כי קידמו את תועלתם האישית ובכך יפיקו רווחים, כל זה תוך ניצול מעמדם. בנוסף, קבלו טובות הנאה בתמורה לפעילותם.

בהודעת המשטרה נכתב, כי "משטרת ישראל סיימה חקירה נרחבת בתעשייה האווירית, שהינה חברה ממשלתית. החקירה כללה מספר פרשות במהלכה נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות חיים כץ שר העבודה והרווחה. החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ועניינה חשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות וכן עבירות נוספות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו