"בושה": השר לשעבר הביע תמיכה במפלגה הגרמנית - סרוגים

"בושה": השר לשעבר הביע תמיכה במפלגה הגרמנית

בכיר המוסד והשר לשעבר, רפי איתן, מי שלכד את הפושע הנאצי אדולף אייכמן, פרסם בסוף השבוע האחרון תמיכה במפלגת הימין הקיצוני הגרמנית 'אלטרנטיבה לגרמניה' ועורר סערה

author-image
"בושה": השר לשעבר הביע תמיכה במפלגה הגרמנית

בכיר המוסד והשר לשעבר, רפי איתן, מי שלכד את הפושע הנאצי אדולף אייכמן, פרסם בסוף השבוע האחרון תמיכה במפלגת הימין הקיצוני הגרמנית 'אלטרנטיבה לגרמניה' ועורר סערה.

בחשבון הטוויטר של המפלגה הגרמנית, שמתגאה בעבר הנאצי של גרמניה, פורסם סרטון בו נראה איתו כשהוא מברך את ראש המפלגה: "ברכות מישראל במיוחד ליו"ר אלכסנדר גאודלנד", אומר איתן בסרטון. "אנחנו בישראל מעריכים את גישתכם כלפי היהדות וקראנו את הודעת התמיכה שלכם ב-27 בינואר ביום השואה הבינלאומי".

בכיר המוסד לשעבר הוסיף כי "אני בטוח שאם תעבדו בצורה חכמה וחזקה וריאליסטית, במקום אלטרנטיבה לגרמניה תהפכו לאלטרנטיבה לאירופה".

הבוקר (ראשון) אחרי שעורר סערה הבהיר איתן כי הוא אינו חוזר מדבריו. בראיון ל'כאן ב' אמר איתן: "אני לא חוזר בי מהצורך למצוא גופים באירופה שיעמדו נגד המערכת האסלאמית". בנוסף, איתן ביקש להסביר כי "העבודה והאמירה שלי בנושא היא כאיש פרטי".


איתן ציין כי "אני אמרתי בנאום שלי שאני חושב שאנחנו צריכים לתמוך במפלגות הימניות האירופיות. הייתה לי גם היענות וגם התנגדות. זה נכון שגם בין חבריי יש ויכוח. אין לי ספק, יש ויכוח. יחד עם זאת, אם אתה רוצה להשפיע ולשנות אתה חייב לדבר גם עם יריביך".

לדבריו, "לפני כמה ימים בפרלמנט הגרמני דאגו שכל הצירים שלהם יצביעו בעד ישראל נגד האנטישמיות ועשו את זה ביום השואה, ב-27 בינואר. אני אומר שאנחנו נמצאים בעולם הולך ומשתנה, בעולם שאין ברירה – צריך לדבר גם עם הידידים-יריבים שלך".

"בואו נאמר ככה", סייג איתן. "לא מדובר בחברים לכוס תה בארוחת ערב, אבל ראיתי בהם גורם שיכול לעצור את האיסלאמיזציה של אירופה".

ג'רמי יששכרוב, שגריר ישראל בגרמניה, תקף את דבריו של איתן ואמר: "אני שולל לחלוטין את אמירתו של רפי איתן. קשה להאמין כיצד האדם שלכד את אייכמן והביאו לישראל לדין, מסוגל לשבח גורמי ימין גרמניים שכה מעריצים את העבר הנאצי ועוד לאחל לנו שזו תהיה האלטרנטיבה של אירופה. עצוב ובושה".

על כך השיב הבוקר איתן: "קראתי ושמעתי את דבריו, וזוהי זכותו לומר אותם. זה כבר נאמר לי במשך השנים האחרונות מספר פעמים, מאחר ולא הסתרתי מפני משרד החוץ את דעותיי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אית
אבי | 04-02-2018 11:36
כך זה שמגיעם לגיל זקנה
2
איתן
רמבו | 04-02-2018 11:41
הוא בטח כבר לא חושב כמו פעם על משמעות הדברים איך שנאמרו. חבל בסך הכול האיש טוב ועשה רבות לבטחון המדינה.
3
מי זה ?
דודי | 04-02-2018 12:05
מי מתייחס איליו בכלל ? לא צריך לתת כותרות לאיש ששנים רבות הוא לא רלוונטי .
4
בעית זיכרון
סמי | 04-02-2018 13:38
פשוט מאוד כל האירופאים שנצלו מי השואה שכחו מאופו הם באו