משנה עמדה? גבאי: 'נקדם התנתקות מיהודה ושומרון' - סרוגים

משנה עמדה? גבאי: 'נקדם התנתקות מיהודה ושומרון'

שלושה חודשים אחרי שהצהיר, כי "לא יפנה התנחלויות במסגרת הסכם שלום" אבי גבאי משנה עמדה, היום אמר כי יקדם תכנית התנתקות מיהודה ושומרון אם לא יצליח להוביל הסכם מדיני

author-image
משנה עמדה? גבאי: 'נקדם התנתקות מיהודה ושומרון'
  גבאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שלושה חודשים אחרי שהצהיר, כי "לא יפנה התנחלויות במסגרת הסכם שלום". יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי משנה עמדה. בשבת תרבות בנס ציונה הצהיר היום גבאי שיקדם תכנית התנתקות מיהודה ושומרון אם לא יצליח להוביל הסכם מדיני. לדבריו, זהו אינטרס ישראלי להיפרד מהפלשתינים.

גבאי התייחס לביקורם של מנהיגי ארה"ב בשנה האחרונה ועקץ את ראש הממשלה נתניהו. "אחרי הפגישות והצילומים עם טראמפ, פנס ופוטין, בסוף אנחנו נשארים כאן עם 4.5 מיליון פלסטינים. ואנחנו צריכים לפתור את הבעיה שלנו.  זו האחריות של הדור שלנו להגיע לפתרון, לא של טראמפ", אמר.

לדברי גבאי, "אנחנו מאמינים שהפתרון הוא 2 מדינות ל- 2 עמים כדי שנחיה כאן במדינה עם רוב יהודי". הוא טען כי "במזרח התיכון נוצרה הזדמנות אמתית לדחיפה כלל ערבית להסכם שגם מדינות ערב המתונות רוצות בו". בהמשך הוסיף, "מדינת ישראל צריכה מנהיג שמזהה הזדמנות ויודע לממש אותה".

בתכנית המטה המרכזי הערב בערוץ 10, אמר שוב גבאי, כי הוא "מאמין בפתרון מדיני של שתי מדינות לשני עמים. זו התקופה הכי טובה ללכת למשא ומתן".

יו"ר ישראל שלי, שרה העצני כהן, הגיבה לדבריו בטוויטר וטענה כי גבאי "חובבן", וכי הוא מחפשת כותרות. "ראיתי שאבי גבאי ישב וחשב איזה מהלך היה הכי מבריק וכדאי לשכפל, והגיע למסקנה ש-ההתנתקות.."

 

בשני כנסים שהתקיימו בחודש אוקטובר האחרון, נראה כי גבאי מושך לימין בנושאי מדיניות לאומית וביטחונית.  בתשובה לשאלה האם במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים יפנה כראש ממשלה את היישובים עלי ועפרה, ענה גבי כי, "אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?".

והסביר, "הדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו אליהן כאן, של 'אתה עושה הסכם שלום – מפנים', היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה הסכם שלום אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי".

כנשאל מה ההבדל בין עמדותיו אלה לבין עמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ענה, "יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה לנסות להגיע לשם לבין מי שלא רוצה להגיע לשם".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
גבאי נשאר גבאי אהבל
מני | 04-02-2018 9:36
חחחחח
2
תעשה טיררונות לפני רמטכלות
מרי | 04-02-2018 11:46
גבאי התפקיד גדול עליך בכמה מידות לך תלמד תמלא תפקידים של חבר כנסת סגן שר שר לעניני משהו ותחזור כשאתה יודע מ ה אתה רוצה מעצמיך ומאיתנו
3
גבאי
מלכה | 04-02-2018 15:57
זגזגן הזוי. לעשות כסף בבזק ידע לעשות. למ לא חוקרים?
4
החרדים עם גבאי
אסף יטסף | 04-02-2018 16:03
אנחנו מציאותיים. גם כבוד הרב יוסף דיברנשאדמה זה לא בכל מחיר נראה שגבאי אחראי וכוונותיו נהדרות
5
גבאי ראוי וחזק
נועם | 04-02-2018 16:08
המנהיג היחידי ששם את טובת האזרחים בראש, הכי מתאים שיש להיות ראש הממשלה הבא. שתי מדינות לשני עמים תמיד הייתה עמדתו, הרי אם נספח את כל הפלסטינים אלינו יהיה פה רוב ערבי וראש ממשלה פלסטיני, חייבים לשמור על רוב יהודי בארץ ישראל
6
וואוו, יש לכם טעות כבר במשפט ראשון
רן | 04-02-2018 16:24
גבאי לא אמר מעולם שלא יפנה התנחלויות. הוא אמר אם יש שלום, למה צריך לפנות התנחלויות?. חבל שאתם לא מבינים את ההבדל. אני מניח שגם אתם רוצים שגבאי יקיים משא ומתן מעל גבי העיתון, אבל זה רק יפגע בעמדת הפתיחה שלו ברגע שיתחיל את המשא ומתן, ולכן הוא לא עושה זאת. הוא אומר גם עכשיו מה שאמר כל הזמן- הוא בעד פתרון שתי המדינות, היפרדות מהפלסטינים הוא אינטרס ישראלי, אחרת נגיע למגינה דו לאומית עם אחוז גבוה של ערבים, ושאנחנו צריכים ליזום ולא לחכות לאף מתווך שיעשה בשבילנו את העבודה. כן פינוי התנחלויות או פינוי התנחלויות- הוא מעולם לא דיבר על זה.
7
עוד מימי הפריימריז בעבודה
עוקב אחרי גבאי | 04-02-2018 17:53
אין שינוי בעמדותיו של גבאי. עוד מהפריימריז לעבודה תמך בהיפרדות מהפלסטינאים תוך השארת הגושים והגעה למצב של שתי מדינות לשני עמים. השאיר את עניין ההתנחלויות למשא ומתן. לא התחייב מראש לפנות. ההיפרדות הינה אינטרס של המדינה.
8
סוף סוף מישהו עם ביצים ולא אחד שרק אומר מה שרוצים לשמוע
יוסי | 04-02-2018 18:00
לא מבין איפה הסתירה. גבאי אמר בזמנו שינסה להגיע להסדר עם הפלסטינאים ללא כפיית פינוי התנחלויות. נשמע לי הגיוני מאוד. עכשיו אומר שאם לא יהיה פרטנר אז נקבע אנחנו את גורלנו במקום להמשיך לתת לפלסטינאים לקבוע את העתיד שלנו ולנהל את סדר היום שלנו, וזאת על ידי צעדים חד צדדיים, כלומר החזרת היוזמה לצד שלנו. כן, גם אם זה אומר ויתור על השליטה בחלק מהאזורים המאוכלסים בצפיפות על ידי פלשטינאים. אז איפה הבעיה ואיפה הסתירה? זה בן אדם עם ביצים ויושרה לבוא ולהגיד לנו את האמת גם אם לפעמים היא קצת לא נעימה. אולי נולד פה מנהיג סוף סוף?
מגיב אחד שלוש תגובות 6-7-8
יהודי פשוט | 19-02-2018 21:16
מי אתה מגיב 6-7-8? אולי אבי גבאי היקר בכבודו? מרצה בצורה רהוטה משנה סדורה