השינויים בפייסבוק נמשכים: שבועיים לאחר שהנהלת הרשת החברתית שינתה את האלגוריתם שלה כך שיתמקד יותר בפוסטים של המשפחה והחברים הקרובים ופחות בתוכן ממומן וחדשות, כעת הכריזו בחברה על שינוי נוסף בתכנים שיוצגו בפיד החדשות שלנו באתר.
"החל מהיום, אנחנו נציג יותר סיפורים ממקורות חדשות מקומיים לעיר שלכם" טען מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בפוסט שפרסם בעמוד הרשמי שלו. "חדשות מקומיות עוזרות לבנות קהילה- גם ברשת וגם בחיים האמתיים. זהו חלק חשוב מהמטרה שלנו- לוודא שהזמן שאנחנו נמצאים בפייסבוק הוא בעל ערך".
צוקרברג הסביר כי המהלך נעשה כדי לתת מענה טוב יותר לציבור הגולשים. "אנשים תמיד אומרים לנו שהם רוצים לראות יותר סיפורים מקומיים בפייסבוק" טען. "הם עוזרים לנו להבין מה חשוב לקהילה שלנו ומה משפיע באופן ישיר על חיינו".
"מחקרים רבים טוענים שלקריאת חדשות מקומיות יש קשר ישיר למעורבות אזרחית", הוסיף המנכ"ל. "אנשים שיודעים מה מתרחש סביבם הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מעורבים ולעשות שינוי".
השפעה על המפרסמים
בפייסבוק טענו כי השינוי הנוכחי יקל על המפרסמים באתר, שהתאכזבו במיוחד מהשינוי הקודם של הרשת החברתית. "בעקבות העדכון, פרסומים יהיו בולטים יותר בקרב גולשים באזור הגיאוגרפי של המפרסם" טען מנהל מחלקת החדשות ושיתופי הפעולה בפייסבוק, אלכס הארדימן, בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה.
הארדימן הוסיף כי אין מגבלות על המפרסמים באלגוריתם החדש. "המשמעות היא שמפרסמים מקומיים גדולים ירוויחו, יחד עם מפרסמים המתמקדים בקטגוריות נישה כמו קבוצות ספורט מקומיות" טען. "עם זאת, מפרסמי חדשות מקומיים עשויים להרוויח יותר מהמהלך, מכיוון שיש להם ריכוז של קוראים במקום גיאוגרפי מוגדר".
החברה ציינה גם כי המהלך נועד לתת עדיפות למקורות מידע אמינים ולתוכן ברמה גבוהה על פני כתבות המטעות את הציבור או משתמשות בקליק-בייט. "זהו רק הצעד הראשון במאמצינו לתת עדיפות לפרסומים איכותיים" אמר הארדימן. "העדכון הנוכחי לא בהכרח יתפוס את כולם בהתחלה, אך נפעל לשיפור הדיוק בעתיד".
בשלב הראשון, השינוי באלגוריתם יתרחש רק בארה"ב, אך בפייסבוק מתכננים להרחיב אותו למדינות נוספות בעולם במהלך השנה הקרובה. בשלב הזה לא בטוח כיצד החברה תפעל במדינות קטנות יותר כגון ישראל, והאם העדיפות המקומית תתבטא באותה הדרך הנהוגה במדינות גדולות בהם התוכן המקומי נרחב יותר.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים