בזמן ביקור הנשיא: מתקפה אנטישמית בבית כנסת ביוון - סרוגים

בזמן ביקור הנשיא: מתקפה אנטישמית בבית כנסת ביוון

כתובות נאצה אנטישמיות רוססו על קירות בית הכנסת בעיר וולוס ביוון. המתקפה מגיעה דווקא בזמן שנשיא המדינה ראובן ריבלין עורך ביקור רשמי במדינה, במהלכו נפגש עם מקבילו היווני. במשטרה פתחו בחקירת האירוע

author-image
בזמן ביקור הנשיא: מתקפה אנטישמית בבית כנסת ביוון
  כתובות נאצה על פתח בית הכנסת בוולוס (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Z9)

מתקפה אנטישמית נוספת באירופה: אלמונים ריססו כתובות נאצה קשות ובעלות אופי אנטישמי מובהק על קירות בית הכנסת בעיר וולוס שביוון. המשטרה המקומית הוזעקה למקום ופתחה בחקירת האירוע הקשה, אך עד כה לא נמצאו חשודים במעשה.

הקהילה היהודית של וולוס היא אחת הקהילות הקטנות ביותר באירופה, ומונה כ-150 אנשים. לצד בית הכנסת פועל גם מרכז קהילתי דתי ובית קברות יהודי המתוחזק על ידי חברי הקהילה. אין זאת הפעם הראשונה שקהילת וולוס חווה אירוע אנטישמי, לאחר שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה" התרחש אירוע דומה במסגרתו בית הכנסת הותקף ומנהיגי הקהילה היהודית קיבלו איומים על חייהם.

התזמון של האירוע הנוכחי אינו מקרי, כאשר המתקפה התרחשה רגע לפני שנשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לביקור רשמי ביוון, במסגרתו נפגש אתמול עם מקבילו היווני פרוקופיס פאבאלופולוס וכן עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס . היום ריבלין צפוי להיפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית באתונה. הנשיא הישראלי, שהתבטא רבות בעבר בנושא האנטישמיות באירופה, צפוי לשוחח איתם גם על המתקפה הנוכחית.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס (צילום: חיים זך\פלאש 90)

בנוסף לפגישות עם המנהגים היוונים, הנשיא גם ייסע לסלוניקי, שם יבקר באנדרטת הזיכרון לשואה וישתתף בטקס מיוחד במסגרתו ייטע עץ לזכר הקרבנות. כמו כן, ריבלין יניח את אבן הפינה למוזיאון לזכר קרבנות השואה שנבנה בימים אלו בעיר.

הקהילה היהודית בסלוניקי הייתה בעברה אחת הגדולות במדינה, עם אוכלוסייה של 90 אלף איש, אך במהלך השואה הנאצים רצחו 50 אלף מבני הקהילה. רוב הניצולים עלו לישראל עם הקמת המדינה, וכיום הקהילה מונה כאלף בני אדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תאריכים....
הפורום לתאום המאבק באנטישמיות | 30-01-2018 11:51
הכתובת על קיר בית הכנסת רוססה ימים לפני ביקור הנשיא, לא בזמן ביקור הנשיא.