המגזר צריך ללמוד מהשמאל איך לא להחריב קמפיינים - סרוגים

המגזר צריך ללמוד מהשמאל איך לא להחריב קמפיינים

הקמפיין הנבזי של ארגוני השמאל להשארת המסתננים הלוקה בזילות שואה לא נתקל בשום עמדת נגד בתוך המחנה. חבל שהמגזר הסרוג לא יודע להתייצב מאחורי רעיון, וחייב לחבל לעצמו

המגזר צריך ללמוד מהשמאל איך לא להחריב קמפיינים
  אף איש שמאל לא יוצא נגד זילות השואה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

בימים האחרונים העיתונות החילונית עוסקת רק בנושא אחד – התנגדות נמרצת לגירוש המסתננים האפריקאים מישראל, תוך שימוש מחפיר בקרבנות השואה.

בידיעות אחרונות, בהארץ ובערוצי הטלויזיה עולות כתבות כמעט במקביל, המשוות בין גירוש המסתננים לבין רצח היהודים בשואה. עצומות נגד והודעות סרבנות של טייסים, דיילים, אנשי רוח, סופרים ואפילו ניצולי שואה המוכנים לארח סודנים ואריתראיים בביתם, עולות בזו אחר זו.

הקמפיין הזה, שמן הסתם, מגיע מארגונים והעמותות למען מהגרי העבודה האפריקאים, נמשך בלי הפרעה. לא ראינו עד כה את מובילי הדעה בשמאל הישראלי קוראים להפסיק את התועבה הזו של זילות זכר קרבנות השואה.

הסרוגים דופקים לעצמם את הקמפיין

הדברים האלה באים שבוע לאחר האמירות החריפות של הרבנים הסרוגים נגד הנעשה בצה"ל. אחרי שהרב אבינר אמר שבמצב הנוכחי של צה"ל אי אפשר להתגייס, והרב שמואל אליהו קרא לפטר את הרמטכ"ל – אמירות המעידות על המצב החמור של הצבא לתפיסתם, ישר קמו אנשים ובעיקר רבנים מתוך המחנה הסרוג והחליטו לקרר את האמבט.

אם בשמאל מיישרים שורות, בהתנגדות החריפה לגירוש המסתננים, ושותקים מול עצומות הסופרים, בציבור הדתי, כשרב אומר משהו חריף, כדי ליצור משבר טקטי, ישר באים רבנים גדולים וקטנים, ויוצאים נגדו. שלושה רבנים חשובים, אפילו שלחו מכתב לרמטכ"ל בו הם מגבים אותו, ולא רק על פעילותו המבצעית, אלא גם על התהליכים בתוך הצבא, שאפילו בחוגים הליברלים מודים שהוא בעייתי.

מול כל אמירה של צו1 לתיקון המחדלים בצבא, התייצבו ארגונים ליברליים שהסבירו למה המצב בצה"ל מצוין. מול קריאות לסירוב פקודה בהריסת ישובים, התייצבו רבנים ואמרו למה אסור לסרב. מול הבעיות הכשרות והשבת במדינה, מתייצבים ארגונים ורבנים המסבירים למה חובה לשמור על המצב הקיים. ככה לא מגיעים לשום מקום.

ילדי הכאפות של מדינת ישראל

בעוד השמאל יודע לנהל קמפיין, מביש ככל שיהיה נגד הממשלה. בציבור הסרוג כל ניסיון לקדם משהו נתקל בויכוחים פנימיים ובהלקאה עצמית, של "מה יגידו", ואיך אתה אומר דבר כזה, וכמובן המצווה מדאורייתא "שלא לומר דבר שאינו נשמע". השמאלנים יודעים איך לעבוד בתקשורת, ובטח שהם לא מחבלים לעצמם באינטרסים או בקמפיינים – הזויים ככל שיהיו, ולכן גם מצליחים לטרפד כמעט את כל מהלכי הממשלה מחוק הלאום, דרך החלת הריבונות ביו"ש ועד עונש מוות למחבלים.

כשהרמטכ"ל וראש אכ"א רואים שמי שמשתיק את ההתנגדות למהלכים שלהם בצבא, הם רבנים סרוגים. הם יכולים להמשיך בשלהם, ולצחוק כמו שעשה אריק שרון לפניהם בהתנתקות על "ילדי הכאפות של מדינת ישראל".

==

אריה יואלי הוא עורך אתר סרוגים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כי אתה חילוני
חנוך | 24-01-2018 14:30
וגם הם חילונים. אם היית דתי, היית יודע שלפי הדת המטרה איננה מקדשת את האמצעים.
2
ללכת אחרי מי שמוביל
סרוג | 24-01-2018 14:47
צודק שחבל"ז. כשרב יוצא עם משהו, שאר הרבנים צריכים להתייצב מאחוריו, ולא לנסות להטות את השיח שיהיה במילים המדוייקות שלהם. אם היה מספיק חשוב להם, היו מדברים ראשונים. לא דיברו עד עכשיו, ...
3
ואולי אולי אולי
יוסי, דתי | 24-01-2018 15:27
השמאל דווקא צודק?
4
כל מילה בסלע-
OYOY | 24-01-2018 16:47
כ"כ הרבה זמן רציתי להגיד את זה. זה מדהים כל פעם שסרוג מביע עמדה - יש לך 100 רבנים שיבואו להתראיין אחריו להסביר כמה הוא טועה.. דוגמה מהבוקר או מאתמול ... כולם בעד השבת ... ובא הרב ריסיקין : מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ... פשוט מדהים ... אין לציונות הדתית סיכוי להנהיג את המדינה במצב הנוכחי... בהצלחה... ושהשם יעזור