לאכזבת כוכבי הרשת: יוטיוב משנה את החוקים

הנהלת יוטיוב הודיעה על מדיניות חדשה והפכה את התנאים לקבלת תשלומים על פרסומות בסרטונים לקשים הרבה יותר. בעוד שהגולשים שמחים מהורדה בכמות הפרסומות, כוכבי הרשת טוענים שמדובר בפגיעה בפרנסתם

לאכזבת כוכבי הרשת: יוטיוב משנה את החוקים
  (צילום: שאטרסטוק)

מתחילה במדיניות חדשה: הנהלת יוטיוב הודיעה על שינוי בכללי ההצטרפות לתכנית YouTube Partner Program, המאפשר ליוצרים להרוויח כסף מהסרטונים שלהם באמצעות פרסומות המוצגות במהלך הצפייה בסרטון או לפניו.

עד כה, כל ערוץ שצבר 10,000 צפיות בכלל הסרטונים שהועלו יכל להצטרף לתכנית ולהכניס פרסומות לסרטונים. החל מהיום, התנאים הופכים לקשים יותר: רק ערוצים שסרטוניהם נצפו במשך 4,000 שעות במהלך השנה האחרונה יורשו לשים פרסומות בערוץ שלהם. כמו כן, כדי להרוויח מהסרטונים על הערוץ לצבור 1,000 מנויים חדשים תוך תקופה של שנה. רק אלו שיעמדו בתנאי הסף הללו ירוויחו סכום של דולר וחצי עבור כל 1,000 צפיות.

חברת גוגל, שבבעלותה נמצאת יוטיוב, הסבירה כי השינוי נועד לוודא שסרטונים לא יוצגו בתכנים שאינם ראויים. "הסטנדרטים האלה יאפשרו לנו לשפר באופן משמעותי את יכולתנו לזהות יוצרים שתורמים לקהילה, להניע יותר רווחים מפרסומות אליהם ולמנוע רווח כספי מסרטונים לא הולמים" אמרו בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של גוגל.

בעוד שהגולשים שמחו על המדיניות החדשה, כוכבי הרשת פחות מרוצים ממנה, וטוענים שמדובר בפגיעה בפרנסתם. " אף פעם לא עשיתי את זה בשביל הכסף, אבל הרגשתי שמשהו שאני מרוויח ממנו נלקח ממני" טען כוכב הרשת הקנדי ריי ריינולדס, שזכה ליותר מ-200,000 צפיות בסרטוניו- אך כבר לא ירוויח כסף מהם בעקבות השינוי.

ג'נסן ניוקומב, המפעיל את ערוץ היוטיוב של רשת הטלוויזיה KOB, טען כי המדיניות החדשה תקל על כוכבי הרשת הגדולים, אך תקשה על יוצרים חדשים בתחילת דרכם שרוצים לצבור קהל ברשת. "אנשים לא מבינים כמה קשה לצבור עוקבים" אמר. "אלף אנשים זה המון. זה לא רק למצוא אלף אנשים אקראיים, זה להגיע לאנשים שרוצים לצפות בסרטונים שלכם בכל יום".

המדיניות החדשה מגיעה לאחר סערה ציבורית בנוגע להופעה של פרסומות על תכנים בלתי הולמים שהועלו, כגון סיקורי חדשות מפיגועי טרור או סרטוני תעמולה של דאעש. שיא הפרשה הגיע לפני מספר שבועות, כאשר כוכב הרשת לוגאן פול העלה סרטון שבו הציג גופה של אדם שהתאבד. בעקבות הסערה מפרסמים רבים הודיעו כי הם יפסיקו לפרסם באתר הפופולארי, וכעת נראה שהמהלך הנוכחי של גוגל נועד להחזיר את האמון של המפרסמים באתר. כעת נשאר לראות האם המהלך יצליח- או יוביל לנטישה של משתמשי האתר.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו