אחרי שפרש: התיק נגד הקצין הסרוג יסגר - סרוגים

אחרי שפרש: התיק נגד הקצין הסרוג יסגר

קצת יותר מחודשיים אחרי שהודיע על פרישה מצה"ל לאחר שנחשד בהחזקת מכולה צבאית עם אמל"ח בניגוד לנהלים, תיק החקירה נגד תא"ל מרדכי כהנא צפוי להיסגר

אחרי שפרש: התיק נגד הקצין הסרוג יסגר
  תת-אלוף (במיל') מרדכי כהנא (צילום: מתוך ynet)

קצת יותר מחודשיים אחרי שהודיע על פרישה מצה"ל לאחר שנחשד בהחזקת מכולה צבאית עם אמל"ח בניגוד לנהלים, תיק החקירה נגד תא"ל מרדכי כהנא צפוי להיסגר.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מה שהוביל להחלטת הפרקליטות הצבאית לסגור את התיק היא לקיחת האחריות של כהנא על מעשיו ופרישתו מהצבא. כך בעצם בחר הצבא לסגור את הפרשה במישור המשמעתי בלבד.

כזכור, במכתב שהגיש לרמטכ"ל לפני כחודשיים בישר לו כהנא על החלטתו לפרוש מהצבא: "במהלך השבועיים האחרונים נחקרתי לצערי בשל הימצאותם של פריטים שונים במכולה שהוצבה בבסיס שבו שירתי. שיתפתי כמובן פעולה באופן מלא בחקירה, והבהרתי שדבר מהפריטים לא היו לטובתי האישית, חלילה. ועדיין, גם בעיניי שגיתי בקיום הנהלים".

בהודעת דובר צה"ל נמסר: "הרמטכ"ל נפגש היום עם מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא, והם דנו באירועים האחרונים, שעליהם לקח הקצין אחריות מלאה. בשיחה ביקש הקצין מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולהקדים את פרישתו מצה"ל, והרמטכ"ל נעתר לבקשה. הרמטכ"ל הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה"ל, אך לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט 30 שנות שירות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
העיקר דאג איזנקוט להעיף את הכיפות הסרוגות מפיקוד בצה"ל
אריק | 24-01-2018 9:35
גם הורדה בדרגה של הרבנים הצבאיים לסרן מעשה נבזות . איזנקוט רוצה צבא חילוני ומעורב בין המינים שאין שם שמים ניכר בו
נכון מאוד
אפרים | 24-01-2018 16:22
העיקר לחסל את חובשי הכיפות בדרגת תאל. נשאר אחד - עופר וינטר - והוא על הכוונת