האם תרופות של האם משפיעות על התינוק? - סרוגים

האם תרופות של האם משפיעות על התינוק?

מה ניתן לעשות כשיש כאבים בהנקה? והאם תרופה שהאם נוטלת משפיעה על התינוק? ד"ר מירה ליבוביץ, מומחית ברפואת משפחה במרכז הרפואי מעיני הישועה, משיבה לשאלות הציבור בנושא הנקה

האם תרופות של האם משפיעות על התינוק?
  (צילום: שאטרסטוק)

כדורים להגברת החלב

שאלה: רציתי לשאול לגבי כדורי מוטיליום שניטלים לצורך הגברת החלב (שכמעט נגמר…). האם זהו בטיחותי לשימוש?

תשובה: קיימות תופעות לואי מאד נדירות למוטיליום שתוארו בחולים מבוגרים או מאד חולים, ולא בנשים צעירות. אך מסיבה זאת, משרד הבריאות ממליץ להימנע ככל האפשר ממתן התרופה הזאת.

מה עושים עם כאבים בהנקה?

שאלה: מזה כשבוע וחצי יש לי כאבים חזקים מאד בשד שמאל. הכאב הוא בפטמה כלפי פנים, כמו דקירות חזקות מאד. הכאבים הם חדים ונמשכים כשעה מיד אחרי שאני מסיימת להניק את התינוקת שלי.

הייתי אצל הכירורגית שד לגבי הכאבים, והיא אמרה שכנראה יש לי צינורית סתומה ולכן פלח מהשד כואב מידי פעם. היא נתנה לי משחה בשם דרמקומבין. אני מורחת אותה כבר מיום חמישי, ועדיין לצערי הרב כואב לי מאד לאחר ההנקה. היא אמרה שיכול להיות שאוגמנטין יעזור, אבל היא לא מבטיחה.

הדבר היחידי שיכול להעלים הוא להפסיק להניק ואני ממש לא רוצה. מצד שני, הכאבים משתקים אותי כשעה בכל פעם ואני לא יודעת מה לעשות. הכאב מופיע לאחר הנקה, גם כשהשד מרוקן ואין שום איזור "קשה". חשוב לי גם לציין שאם אני לוקחת 2 אקמול כל 10 שעות- אני לא סובלת מכאבים. אשמח לתשובתכם- מה ניתן לעשות?

תשובה: לצערי לא ניתן לאבחן ולטפל בכאבים דרך האינטרנט. לעיתים קרובות הגורם הוא חבלה חוזרת בפטמה שגורמת לגרוי עיצבי- שנותן כאבים כפי שאת מתארת. אך כאמור- בלי לבדוק לא ניתן לתת אבחנה או טיפול. כמו כן, לרוב הבעיה ניתנת לפתרון, ונדיר מאד שצריך להפסיק להניק.

נטילת מורינגה תוך כדי הריון

שאלה: בהנקות קודמות לקח לחלב כשישה ימים להגיע וגם אז הייתי צריכה לתגבר בהרבה שאיבות כדי שיהיה מספיק. קראתי שאם לוקחים מורינגה ערבה לפני הלידה (משבוע 35 ) זה יכול לשפר- גם להקדים את החלב וגם להרבות אותו מיד אחרי הלידה. נראה לי שהייתי רוצה לנסות זאת. האם יש בעיה כלשהי בנטילת מורינגה בהריון?

תשובה: מורינגה אינה תרופה אלא צמח שמשמש למטרות שונות. לצערי אין לי מידע על בטיחותו במהלך ההריון. נאמר עליו שהוא יכול לשפר את ייצור החלב, אך זהו לא מידע מדעי מוסמך, ולכן אין לי אפשרות לענות על השאלה.

האם תרופות של האם עוברות בהנקה לתינוק?

שאלה: יש לי פיסורה לאחר לידה ונרשמו לי: Nifedine Gel 0.2% ו-Parafine Oil. אני חוששת שמא משהו מהתרופות הנ"ל יעבור באמצעות ההנקה לתינוק. אשמח מאוד אם תוכל בבקשה להפיג את חששותיי, או שאולי רצוי לא לקחת תרופות אלו בהנקה?

תשובה: באופן כללי תרופות אלו מותרות בהנקה, אך לא לאורך זמן, ותלוי בגיל התינוק. לקבלת מידע מפורט אפשר לפנות למוקד ״הריופון״ המספק מידע על תרופות בהנקה.

==============

ד"ר מירה ליבוביץ' היא מומחית ברפואת משפחה והנקה, העובדת במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי מעיני הישועה. 

לפרטים נוספים, היכנסו לאתר המרכז הרפואי מעיני הישועה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו