מרגש: ראש ממשלת ניו זילנד בהודעה מפתיעה - סרוגים

מרגש: ראש ממשלת ניו זילנד בהודעה מפתיעה

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה בסוף השבוע כי היא בהריון וצפויה ללדת את בנה הראשון ביוני הקרוב. כעת תוהים בניו זילנד האם הגיוני שראש ממשלה תצא לחופשת לידה

מרגש: ראש ממשלת ניו זילנד בהודעה מפתיעה
  מצפה לילד ראשון. ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן (צילום: עמוד הטוויטר של אתר The Hill".

הודעה מרגשת: ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה בסוף השבוע כי היא בחודש רביעי להריון, ומצפה ללדת את בנה הראשון בחודש יוני הקרוב.

בעקבות ההודעה ארדרן בת ה-37 תהיה אחת המנהיגות היחידות בעולם שנכנסה להריון בזמן ששירתה בתפקיד ציבורי. האחרונה שעשתה זאת הייתה ראש ממשלת פקיסטן בנזיר בוטו, שילדה את בנה הראשון בשנת 1990.

בראיון לתקשורת המקומית ארדרן הבטיחה כי היא מתכננת להמשיך לעבוד עד ליום הלידה, ואז תצא לחופשת לידה קצרה בת שישה שבועות. לדבריה, סגן ראש הממשלה ווינסטון פרס ימלא את מקומה במהלך חופשת הלידה.

ראש הממשלה התייחסה גם לנסיבות המיוחדות של ההריון, וטענה כי היא תוכל להמשיך בתפקידה גם אחרי הלידה. "אני לא האישה הראשונה שעובדת ונכנסת להריון" אמרה. "אני יודעת שבמקרה שלי אלו נסיבות מיוחדת, אבל יש נשים רבות שעשו זאת היטב לפני". לטענתה, בן זוגה קלארק גייפורד יטפל במשרה במלאה בתינוק בתום חופשת הלידה הקצרה שלה.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן עם בן זוגה קלארק גייפורד בהכרזתה על ההיריון (צילום: עמוד הטוויטר של אתר CBS News)

ארדרן הבטיחה כי תוכל לעבוד במקביל כראש ממשלה וכאמא. "אני אצטרף להמון הורים שחובשים שני כובעים בחייהם" טענה. "אני מבטיחה שלא אתן להריון להפריע בתכניות ההנהגה ובמטרות ששמתי לי עבור ניו זילנד".

ההודעה הנוכחית מגיעה בתזמון משמעותי עבור ממשלת ניו זילנד. ארדרן נבחרה לתפקיד באוקטובר האחרון, ואחד החוקים הראשונים שהועברו על ידי ממשלתה הייתה הארכת משך תקופת חופשת הלידה במדינה מ-18 שבועות ל-22 שבועות.

ההכרזה התקבלה בשמחה רבה בקרב חברי הממשלה של ארדרן. "זהו תזמון מושלם", אמר השרה לזכויות נשים ג'ולי אן גנטר. "125 שנה לאחר שנשים קיבלו את הזכות להצביע ולהיבחר לתפקידי ציבור, יש לנו ראש ממשלה שהולכת ללדת בזמן שהיא מכהנת בתפקיד". גם בעולם קיבלו בשמחה רבה את ההודעה, ופוליטקאיות רבות שלחו ברכות לארדרן ובן זוגה. "זה רגע אישי ומרגש במיוחד עבורה" אמרה חברת הפרלמנט הסקוטי ניקולה סטורגון."היא יכולה לשמש דוגמה לנשים צעירות, שמראה שאפשר להיות מנהיגה וגם אמא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו