לפיד לליברמן: "צא מהממשלה שהעבירה את חוק המרכולים"

לפיד לליברמן: "צא מהממשלה שהעבירה את חוק המרכולים"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' מגבה את החרמת הרבנים על ידי ליברמן וקורא לו לפרוש מהממשלה שהעבירה את חוק המרכולים: "אי אפשר לעשות את החישובים הפוליטיים כל הזמן"

author-image
"צא מהממשלה שהעבירה את חוק המרכולים"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, קורא לשר הבטחון אביגדור ליברמן לפרוש מהממשלה ולעבור לשורות האופוזיציה. פנייתו של לפיד לליברמן מגיעה בעקבות הסערה שהתעוררה אתמול (שבת) לאחר שליברמן הגיע לאשדוד במהלך השבת במטרה להכעיס את האוכלוסיה החרדית בעיר כמחאה על העברת חוק המרכולים על ידי הממשלה בה הוא בעצמו יושב.

"צא מהממשלה – היא זו שהעבירה את חוק המרכולים וביטלה את השוויון בנטל", קרא לפיד לליברמן בראיון לגל"צ.

לפיד התייחס לחוק המרכולים עצמו ואמר כי "את חוק המרכולים המעליב צריך לבטל. אריה דרעי ומשה גפני לא יגידו לנו איך לחיות, והציבור המסורתי והחילוני לא מוכן שיכפו עליו".

"בסוף, לא הכל פוליטי", המשיך לפיד. "מדובר פה בעקרונות, ואי אפשר לעשות את החישובים הפוליטיים כל הזמן. גם לנו יש עקרונות, לא רק להם, ובאשדוד המפגינים טענו שהם לא מוכנים שהעיר שלהם תהפוך לבית שמש, ואנחנו ניאבק איתם שכם אל שכם".

"זה מאבק נגד ההתנשאות של גפני ודרעי, שרוצים לשלוח פקחים בשביל לפקח על מה שאנחנו עושים בשבת", הוסיף לפיד וטען כי "מי שמלבה פה מלחמת דת, זה לא ההפגנות. ביטלו את השוויון בנטל ואת לימודי האנגלית ומתמטיקה בחינוך החרדי. מי שרוצה לעשות פה כפייה חרדית זוחלת זה הם, והם צריכים לדעת שזה לא ילך להם".

"אני חושב שקורה לנו תהליך רע, והעיסוק שלי הוא לא מה יהיה עם 'יש עתיד' אלא מה קורה במדינת ישראל, ומה שקורה כעת זה תהליך של פיצול, שיוצרים אותו אנשים שחושבים שהם יאמרו לכולנו איך לחיות", הוסיף.

לפיד התייחס לעימות בין ליברמן לראשי המפלגות החרדיות- בשיאו הצהיר דרעי כי "אני עם ליברמן גמרתי"- ואמר: "לי לא אכפת באמת מהיחסים בין דרעי לליברמן. זה משונה שאני פתאום הסנגור של שלו, אבל צריך להגיד לו שאם ככה הוא חושב שייצא מהממשלה. הממשלה לא תהפוך לחרדית אם הוא ייצא ממנה. תוקפים אותו בגלל ההחלטה לא להכניס את הרבנים שמדברים נגד צה"ל לתוך הצבא, והוא צודק. לא הגיוני שהרבנים האלה יבואו לנאום בפני חיילים, בזמן שיש חיילות ששומרות על הגבולות שלנו. מי שמדבר נגדן לא יכול להיות חלק מהטקסים של צה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שיקרא גם לחברו , בנט ה"דתי" לפרוש מהממשלה...
אריק | 21-01-2018 9:44
לפיד בסדר גמור, הפושע האמיתי, הוא בנט ששותף לתהליכים המסוכנים שמתרחשים במדינת ישראל