תתכוננו: פייסבוק משנה את מה שתראו
מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הודיע בסוף השבוע על שינוי באלגוריתם של פייסבוק, כך שמהיום נראה בפיד יותר תכנים מחברים ומשפחה ופחות פוסטים מסחריים. הגולשים התלהבו, המפרסמים קצת פחות- ומניית פייסבוק צנחה
שינוי מבורך: מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הודיע בסוף השבוע כי הוא משנה את האלגוריתם שקובע איזה תכנים נראה בפיד החדשות באתר. במסגרת השינוי, הפיד יכלול יותר תכנים מחברים קרובים ומשפחה- ופחות תכנים מסחריים.
"בנינו את פייסבוק כדי לעזור לאנשים לשמור על קשר אחד עם השני ולקרב אותנו לאנשים שחשובים לנו. מסיבה זו תמיד שמנו חברים ומשפחה במרכז החווייה" טען צוקרברג בפוסט שפרסם בעמוד האישי שלו. "לאחרונה קיבלנו משוב שרשימות של עסקים, מותגים ומדיה דוחקים החוצה את הרגעים האישיים שמובילים את כולנו לתקשר יותר זה עם זה. כיום יש יותר תוכן ציבורי מאשר רשומות של חברים ובני משפחה- וכתוצאה, האיזון של מה שנמצא בעמוד התרחק מהדבר החשוב ביותר שפייסבוק יכול לעשות".
במשך שנים ארוכות פייסבוק העדיפה להדגיש לגולשים את הפוסטים שהוגדרו על ידי האלגוריתם שלה כמעוררי עניין- גם אם לא פורסמו על ידי חברים קרובים. כעת החברה תשים דגש גם על זהות המפרסם, ותדגיש יותר את הקרובים אליהם. "במקום להתמקד בחשיפת תוכן רלוונטי, מהיום נתמקד באינטרקציות חברתיות משמעותיות יותר" טען. "מדובר בשינוי שיועיל לגולשים וישפר את חוויית השימוש באתר".
ההכרזה התקבלה בשמחה רבה אצל הגולשים, אך המפרסמים פחות התלהבו- וכתוצאה, ההכרזה של צוקרברג עלתה לו ביוקר. ביומיים שחלפו מאז פרסום ההודעה מניית פייסבוק בבורסה צנחה ואיבדה 4.4 אחוזים משוויה- המוערכים בהפסד של קרוב לשלושה מיליארד דולר (כ-10 מיליארד שקלים).
ההכרזה גם השפיעה על צוקרברג באופן אישי, כאשר דירוגו ברשימת האנשים העשירים בעולם ירד. צוקרברג, שהונו מוערך בסכום של 72 מיליארד דולר, ירד מהמקום הרביעי ברשימה למקום החמישי, כאשר מייסד זארה אמציו אורטגה עקף אותו ותפס את מקומו הישן. למרות הירידה הזמנית במניות, אנליסטים מאמינים כי בטווח הארוך מדובר בצעד משתלם- גם עבור פייסבוק וגם לצוקרברג עצמו.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו