"עודף משפטיזיציה": השרה שקד בעוד חוק של משילות - סרוגים

"עודף משפטיזיציה": השרה שקד בעוד חוק של משילות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של השרה שקד לשינוי הליך בחירת היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, כך שייבחרו באמצעות ועדת איתור ולא במכרז כפי שנהוג כיום

author-image
"עודף משפטיזיציה": השרה שקד בעוד חוק של משילות
  שקד והיועמ"ש מנדלבליט (צילום: Roy Alima/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק מינוי היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, לפיה, השרים יהיו שותפים בבחירת היועצים משפטיים במשרדי הממשלה תחת חסותם שיוצעו על ידי וועדת איתור ולא במכרז כפי שהיה נהוג עד היום.

46 חברי כנסת הצביעו בעד ו- 39 נגד. הצעת החוק תעבור לוועדת החוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוצע לשנות את הליך הבחירה והמינוי למשרת היועץ המשפטי למשרד, להליך שיאפשר מעורבות רבה יותר של השר במינוי. ההליך המוצע אינו שונה מהליך הבחירה המקצועי המתקיים לגבי בעלי תפקידים מקצועיים בכירים אחרים במשרדי הממשלה, שאף הם מאותרים באמצעות ועדת איתור, ומינוים מאושר בידי הממשלה או השרים.

יובהר, כי אין בהסדר המוצע בהצעת חוק זו כדי לפגוע בדרך כלשהי בסמכויותיו של היועץ המשפטי למשרד הממשלתי או בעצמאות שיקול הדעת המקצועי שלו, וכמו כן הוא אינו בא לשנות את מבנה הכפיפות של היועץ המשפטי – אשר כפוף למנהל הכללי של המשרד בהיבט המינהלי וכפוף ליועץ המשפטי לממשלה בהיבט המקצועי.

"השר יהיה דומיננטי בבחירת היועץ המשפטי במשרדו"

השרה שקד, הציגה את ההצעה מעל הדוכן במליאת הכנסת ואמרה: "המציאות היא שיועצים משפטיים הפכו לגורמים הדומיננטים ביותר במשרדי הממשלה", וחזרה על טענתה כי הללו מגיעים, "במיוחד נוכח עודף המשפטיזציה הקיים בישראל".

משכך, טענה "מן הראוי ששר יהיה דומיננטי בבחירת יועמ"ש של משרדו. יש איזון נכון בהצעת החוק בין התפקיד של היועץ המשפטי כמיישם מדיניות לבין העובדה שהוא שומר הסף".

לדבריה, "הדרג הפוליטי הוא שמייצג את אינטרס הציבור". וזה מתרחש,  "גם כאשר יועץ משפטי פלוני הוא בעל תפיסת עולם או סולם ערכים הדומים לזה של השר הממונה עליו, לא יהיה בכך משום פגיעה ביכולתו של אותו יועץ משפטי לעמוד איתן בפני אותו השר כאשר מעשיו אינם עולים בקנה אחד עם הוראות הדין או כללי המנהל התקין", סיכמה השרה שקד.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בקיצור ובקצרה
ינון | 16-01-2018 9:00
יש קבוצה של מחוקקים לא מוכשרים שם בכנסת שצריכים YES-מאנים לצדם כדי, כמובן, לא להגיד את המובן מאליו ולהגיד לכושלים שהם כושלים.
2
כל הכבוד לשרה שקד.נכון.מדינה שהשופטים שולטים
יפה יוסף | 22-02-2018 15:01
איפה הדמוקרטיה? ממשלה עלובה שלא יודעת את כוחה.בטחון זה רק בידי הממשלה ולא השופטים.