הזוי: ארה"ב לא אישרה כניסה לעמיר בניון - סרוגים

הזוי: ארה"ב לא אישרה כניסה לעמיר בניון

השגרירות האמריקאית מונעת מהזמר הישראלי, עמיר בניון, להיכנס לארה"ב לקראת הופעתו המתוכננת באו"ם בטקס יום השנה לשחרור אושוויץ לאחר שהקונסול האמריקאי לא שוכנע כי בניון יחזור לישראל

author-image
הזוי: ארה"ב לא אישרה כניסה לעמיר בניון
  (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

השגרירות האמריקאית מונעת מהזמר הישראלי, עמיר בניון, להיכנס לארה"ב לקראת הופעתו המתוכננת באו"ם בטקס יום השנה לשחרור אושוויץ.

כזכור, יחד עם בניון הוזמנו גם הזמר דוד ד'אור והזמרת מירי מסיקה, על ידי שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. השלושה היו אמורים לבצע מול שגרירים מכל העולם את השיר "האחרון שנשאר", שכתב משה קלוגהפט והלחין עמיר בניון, בשפות עברית, אנגלית וערבית. לקראת ההופעה אפילו צולם וידאו קליפ של השיר בהשתתפות ניצולי שואה ישראליים.

הבקשה של בניון נדחתה

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', מסיקה וד'אור פנו לשגרירות האמריקנית וקיבלו ויזה לארה"ב ללא כל בעיה, אבל כשבניון ביקש ויזה הוא נתקל בסירוב מצד הקונסול, על אף שהציג בפניו מכתב הזמנה רשמי מהאו"ם. הקונסול אף מסר לזמר הסבר בכתב: "אנו מצטערים להודיעך כי אינך זכאי לוויזת מבקרים תחת סעיף 214 (B) לחוק ההגירה והאזרחות של ארה"ב. סירוב תחת סעיף זה משמעותו כי לא הצגת בפני הקונסול הוכחות מספקות לכך שבכוונתך לציית לתנאי הוויזה שביקשת. בעוד שלכל סוג ויזה ישנם קריטריונים ייחודיים לזכאות, ישנו קריטריון אחד המשותף לכולם והוא חובתו של המועמד להוכיח את כוונתו לשוב לארצו".

עוד נכתב בהחלטה כי "על פי רוב, מועמדים לוויזה אשר עומדים בקריטריון זה מסוגלים להוכיח כי יש להם קשרים חזקים לארצם, המבטיחים את חזרתם לאחר ביקור קצר בארה"ב. הקשרים הללו כוללים מחויבות מקצועית, משפחתית, לימודית או חברתית. בבקשה זו לא הצגת הוכחות המצביעות על קשרים אשר יבטיחו את חזרתך לארצך לאחר הביקור בארה"ב".

בניון: "מקבל את הבזיונות באהבה"

ראוי לציין כי מדובר בהחלטה תמוהה שכן בניון מנהל בארץ קריירה מוזיקלית ענפה. בנוסף בני שפחה רבים שלו מתגוררים בארץ.

במהלך השבוע האחרון ניסו גורמים במשרד החוץ לשכנע את האמריקנים להנפיק לבניון את הוויזה – אבל עד כה לשווא. בעקבות זאת, אמר גורם מדיני בירושלים: "מעניין שלאמנים שאינם ימניים זה מעולם לא קרה". כעת נותר לראות אם ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, יתערב בפרשה ויצליח לפתור את הבעיה.

עמיר בניון עצמו הגיב באיפוק וקיבל את הדין: "המקום האחרון עלי אדמות שמעניין אותי להיות בו זה האו"ם, ולכן בעבר מעולם לא ניסיתי להוציא ויזה לארה"ב. "למען זיכרון השואה אני מקבל על עצמי גם את הביזיונות שבתהליך – ובאהבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו