האם מדינות ערב ירכשו מערכות "כיפת ברזל?" - סרוגים

האם מדינות ערב ירכשו מערכות "כיפת ברזל?"

עיתון בשוויץ דיווח כי סעודיה מעוניינת לרכוש מישראל מוצרים צבאיים ומערכות ביטחון, ביניהם גם מערכת "כיפת ברזל". הרכישה מגיעה כחלק ממאמציה של סעודיה להילחם במורדים החות'ים בתימן

author-image
האם מדינות ערב ירכשו מערכות "כיפת ברזל?"
  תירכש על ידי סעודיה? מערכת "כיפת ברזל" (צילום: דובר צה"ל)

רכישה מפתיעה: העיתון השווייצרי Baseler Zeitung דיווח כי בכירים בסעודיה מעוניינים לרכוש מישראל מוצרים צבאיים ומערכות ביטחון מתקדמות שפותחו על ידי צה"ל, ביניהם גם מערכת "כיפת ברזל" המשמשת ליירוט טילים.

על פי הדיווחים, הרכישה מגיעה לאחר שמומחים בצבא הסעודי ובממשלה בחנו את הפעולה של מערכות הביטחון הישראליות. בעיתון טענו כי סוחרי הנשק בסעודיה מעוניינים לרכוש מערכות "כיפת ברזל" כחלק ממאמצי המדינה להילחם במורדים החות'ים בתימן. לצד  "כיפת ברזל", הסעודים בוחנים גם רכישת מוצרים צבאיים נוספים, ביניהם מערכת ההגנה "מעיל רוח" המשמשת להגנה על טנקים מפני טילים ורקטות וכן מערכות נ"ט אחרים.

כיום אין יחסים דיפלומטיים בין ישראל וסעודיה- כך שאם עסקת רכישה כזו תצא לפועל, היא תתווך על ידי צד שלישי ממדינה הנמצאת ביחסים עם ישראל. עם זאת, נטען בדיווח כי שתי המדינות מעוניינות להגיע לנורמליזציה ביחסים ולפתוח חזית צבאית משותפת מול איראן.

מעוניין ב"כיפת ברזל". יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

"שתי המדינות מעוניינות לסכל את היעדים של איראן באזור" טען כתב העיתון לענייני המזרח התיכון פייר הויימן, המתגורר כיום בתל אביב. "שיתוף הפעולה בין ישראל וסעודיה עשוי להתקדם באופן ממשי בקרוב".

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבנובמבר הרמטכ"ל גדי איזנקוט טען בראיון לאתר החדשות הסעודי "אילאף" כי ישראל תהיה מוכנה לחלוק מידע מודיעיני וצבאי עם סעודיה במידת הצורך. "לסעודיה וישראל יש אינטרסים משותפים" טען הרמטכ"ל. "יש לנו הזדמנות להקים קואליציה בינלאומית חדשה באזור. צריך לבצע תכנית אסטרטגית גדולה וכוללת, שתעצור את הסכנה האיראנית. אנו מוכנים להחליף מידע עם המדינות הערביות המתונות כדי להתמודד עם איראן".

גם בסעודיה הביעו חשש ממאגרי הנשק שמוחזקים על ידי השלטון האיראני. "השליטה של איראן בטילים בליסטיים, המועברים לידי ארגוני טרור כגון המיליצייה החות'ית, היא איום לביטחון האזורי והבינלאומי" טען דובר הקואליציה הסעודית. "השימוש בנשק נגד ערים מיושבים היא הפרה של חוקי זכויות אדם בכל העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה מוענ להדבר ישירות בין ישראל לסעודיה?
יפה יוסף | 10-01-2018 17:14
הטיפשות!