בעקבות הפיגוע: שגריר ארה"ב תוקף את הפלסטינים - סרוגים

בעקבות הפיגוע: שגריר ארה"ב תוקף את הפלסטינים

שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, התייחס הבוקר לפיגוע בחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, כאשר האשים בטוויטר את תשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים כמניע לפיגוע. במקביל חמאס הוציאו תגובה חריגה לאירוע

בעקבות הפיגוע: שגריר ארה"ב תוקף את הפלסטינים
  "אל תחפשו יותר למה אין שלום". שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן (צילום: יהונתן סינדל\פלאש 90)

מתקפה בעקבות הפיגוע: שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן תקף את הרשות הפלסטינית בעקבות הפיגוע אמש בחוות גלעד. בציוץ בטוויטר האשים את מדיניות הרשות לשלם למחבלים בתור המניע העיקרי לפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. מדובר בפעם הראשונה שפרידמן מתבטא באופן חד צדדי לטובת ישראל מאז שנכנס לתפקידו.

"אב ישראלי לשישה ילדים נרצח אתמול בדם קר על ידי מחבלים פלסטנים" כתב השגריר. "בחמאס משבחים את הרוצחים, וחוקי הרשות הפלסטינית יספקו להם תגמולים כספיים. אל תחפשו יותר למה אין שלום. אנו מתפללים עבור משפחת שבח האבלה".

מנכ"ל ארגון ההסברה StandWithUs וקונסול ישראל בניו יורק, שחר עזאני, חיזק את דבריו של פרידמן והאשים את חמאס ברצח הקשה. "זהו מעשה חסר טעם ותוצאה ישירה של ההסתה" כתב בטוויטר. "הרב רזיאל שבח ז"ל היה אהוב על כולם. הוא נרצח על ידי חמאס הרשעים, שנחושים להוסיף עוד ילדים יתומים לעולם המעוות שלנו".

הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע אמש 

במקביל, ארגון חמאס פרסם שורה ארוכה של תגובות לפיגוע הקשה. הזרוע הצבאית של חמאס מיהרה לפרסם תגובה לאירוע, אך סירבה לקחת עליו אחריות. "הפיגוע בשכם הוא התגובה המעשית הראשונה באש כדי להזכיר למנהיגי האויב ומי שמאחוריהם שמה שאתם חוששים ממנו מגיע, וכי הגדה תישאר סכין בגוף שלכם" כתבו. יש לציין שתגובה של הזרוע הצבאית של חמאס לפיגועים ביהודה ושומרון נחשב לאירוע חריג במיוחד.

בהמשך ארגון הטרור עצמו הוציא הודעה שבה שיבח את הפיגוע. "אנו מברכים על הפעולה ההירואית, אשר מגיעה כתוצאה מפשעיה של ישראל נגד עמנו בגדה, בירושלים ובמסגד אל אקצה" נכתב. כל התכניות שנועדו לערער את ההתנגדות ייכשלו. ממשלת ישראל נושאת בהשלכות ובתוצאות של מדיניותה הגזענית והקיצונית".

דובר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן, האשים את הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל בתור מניע לרצח. לדבריו, "הפיגוע הוא סטירת לחי בפניה של ישראל אחרי ההחלטה של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל".

בכלי התקשורת בעולם הערבי הפחיתו מחשיבות הפיגוע, והדגישו את פעולותיה של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון. "צה"ל כבש כפרים לאחר שמתנחל נורה" נכתב בכותרת הסיקור של אתר "אל-ג'זירה". בכתבה הדגישו את התגובות של צה"ל לאירוע, שכללו כיתור של הכפרים במרחב העיר שכם וחיפושים אחר המחבלים. כמו כן, במהלך מעצר בעיר יריחו התפתחה הפרת סדר אלימה, במסגרתה כ-100 פלסטינים הבעירו פחים וצמיגים וזרקו אבנים לעבר החיילים. בצה"ל הגדישו כי בעקבות האירוע יתגברו את הכוחות באזור יהודה ושומרון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פלאסטינים מטומטמים. כאילו לא היו
יפה יוסף | 10-01-2018 13:04
רציחות יהודים לפני ההכרזה. היום מבקשים את יו"ש ומחר את מה שישאר . ארה"ב חייבת לעזור לישראל לפנות את כל המוסלמים ליוש . פלאסטינים לא ידרשו יותר שלום כי השלום מבחינתם זה הסוף שלהם כי הם מטומטמים. הם צריכים רק אקשן ורציחות כדי להרגיש חיות חיים.