הנקמה הגיעה מהר: החרדים מסרבים להצביע בעד החוק של ליברמן

הנקמה הגיעה מהר: החרדים מסרבים להצביע בעד החוק של ליברמן

יומיים אחרי שישראל ביתנו טירפדו את חוק המרכולים, סיעת יהדות התורה הודיעה כי היא מתנגדת לחוק "עונש מוות למחבלים" של ליברמן. ודרשו לדחות את ההצבעה עד להתייעצות עם הרבנים

author-image
החרדים מסרבים להצביע בעד החוק של ליברמן
  (צילום: Flash90)

המשבר סביב 'חוק עונש מוות למחבלים' נמשך. בעוד במפלגת 'ישראל ביתנו', חוק עונש מוות למחבלים עולה בשעה זו (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת לקריאה ראשונה, סיעת יהדות התורה הודיעה כי היא מתנגדת לחוק בתגובה להתנגדותם ל"חוק המרכולים", אולם מתרצים זאת בקושי הלכתי, המונע מהם להצביע על החוק.

מצד אחד, 'יהדות התורה' מעכבים את קידום הצעת החוק 'עונש מוות לחיילים' זאת בעקבות התנגדותם של סיעת 'ישראל ביתנו' סביב חוק המרכולים' – מה שגרם לדחייתו, על כן הודיעו כי במידה והחוק יעלה להצבעה – הם יימנעו.

מצד שני, הסיבה התקשורתית הנוספת להתנגדות החרדים, עומדת סביב "הסוגייה הלכתית". לפיה, מבקשים ראשי הסיעה להתייעץ קודם עם הרבנים בנושא, במהלך השבוע הקרוב. עד אז, מנועים מלהחליט.

נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה

בהודעה שהוציא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נאמר כי מפלגתו צריכה לדון בנושא בטרם תקבל החלטה. "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה".

במקביל, מתבצעים מאמצים כבירים מצד ראש הממשלה שזימן את ראשי יהדות התורה, ליצמן וגפני, לשיחה בלשכתו בכנסת. בנוסף, דיווחו ב-'כאן' כי ראש הסגל של נתניהו מנסה לשכנע את מגיש הצעת החוק ח"כ רוברט אילטוב לדחות את ההצבעה על החוק.

שטייניץ עדיין מתנגד

מוקדם יותר היום פרץ עימות חריף בישיבת הממשלה, בין השרים אביגדור ליברמן ויובל שטייניץ, בסופו עזב שר הביטחון את הישיבה בזעם. שטייניץ אמר את עמדתו בנושא, לפיה החוק יכול לפגוע במדינת ישראל, צריך לקיים דיון. ולפי תקנון הממשלה, בלי דיון השרים לא יכולים לתמוך. גם אם יש הסכמים קואליציוניים, יש מקום להשמיע דעה נוספת".

לבסוף, החליטו השלושה כי החוק יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת, יעבור בטרומית ולאחר מכן יתקיים דיון בקבינט המדיני בטחוני לגבי המשך קידומו של החוק.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הקדמת הבחירות
לחמן | 03-01-2018 22:10
לא יהיה מנוס להקדים את הבחירות האוירה יותר מדאי אכורה מלהמשיך כך