הכנסת אישרה את חוק יסוד: "ירושלים בירת ישראל" - סרוגים

הכנסת אישרה את חוק יסוד: "ירושלים בירת ישראל"

בתום דיון לילי, אישרה הכנסת תיקון ל"חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל" ברוב של 64 תומכים ו- 51 מתנגדים, כל שינוי בשטח או מעמד הבירה יחייב רוב של 80 ח"כים. בנט: "יום חג לישראל"

הכנסת אישרה את חוק יסוד: "ירושלים בירת ישראל"
  צילום: ששון תירם

סמוך לשעה 3 לפנות בוקר: אישרה הלילה (שלישי) הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, הקובע כי לכל מסירת חלקים בבירה- יידרש רוב של 80 חברי כנסת לפחות, במקום רוב של 61 ח"כים, כפי שהיה עד כה. 64 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 51 שהצביעו נגד.

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הציג את הצעת החוק ואמר כי היא עוסקת בשלושה עניינים; החוק אוסר על העברת סמכויות שלטוניות לתחום עיריית ירושלים ומשוריין ב- 80 חברי כנסת; את חוק יהיה ניתן לשנות רק ברוב של 61 חברי כנסת.

בנוסף, הצעת החוק מבטלת את סעיף חוק היסוד שקיים האומר שאסור לשנות את התחום המוניציפלי של העיר. במידה וירצו להוציא מהתחום המוניציפלי חלקים ולהקים כרשות נפרדת – זה אפשרי אבל על אותם חלקים תכול הריבונות הישראלית וההגנה של הדרישה ל 81 ח"כים וכן להפך.

בכך הסביר כי מאחר וישנה  התלבטות בנושא המוניציפלי של ירושלים- וותרו על סעיף, הכוונה לא למחוק את הסעיף הקיים המגן על ירושלים אבל השינוי יוכל להיעשות ברוב של 61 ולא ברוב של 80.

"ירושלים לא תחולק ותישאר מאוחדת"

"החוק משריין את ירושלים כך שלא ניתן יהיה לחלק אותה אלא ברוב עצום של 80 חברי כנסת", כתב שר החינוך נפתלי בנט, "לא יהיו עוד תרגילים פוליטיים שיאפשרו את קריעת הבירה שלנו. יום חג לישראל!".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין הוסיף: "אני מברך את הכנסת על אישור ברוב גדול של תיקון לחוק יסוד ירושלים המחזק את חומת המגן כנגד אלה משמאל שעלולים לנסות לפגוע בעתיד בריבונות הישראלית בירושלים המאוחדת!".

מגישת החוק יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "ירושלים יורדת מהשיח של פתרון שתי המדינות. כבר ראינו איך ראשי ממשלות קונים חברי כנסת ברכבי שרד, בתפקידים בכירים בממשלה ובמניפולציות מבישות, כדי לקדם יוזמות מדיניות דוגמת הסכמי אוסלו ותכנית ההתנתקות. עם אישורו של החוק שאותו קידמתי יחד עם חברי השר נפתלי בנט, ירושלים לא תחולק ותישאר מאוחדת כבירתו של העם היהודי".

בתוך כך, לאחר ההצבעה על החוק, בוטל המשך סדר היום בו תוכננה בין היתר ההצבעה על 'חוק המרכולים', אותו החליטו הסיעות החרדיות לדחות עקב החשש שלא יהיה רוב לקואליציה.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר לאחר ההודעה על דחיית ההצבעה "כשלא מקזזים ולא מוותרים, הקואליציה מתקפלת ומתפרקת לאיטה". גבאי הוסיף: "נמשיך לפעול בנחישות למנוע את חוק המרכולים פשוט משום שהוא נגד הציבור ובעד הפוליטיקה".

ההצבעה על החוק נדחתה מכיוון שהשר דוד אזולאי (ש"ס) מאושפז בבית החולים וח"כ יהודה גליק (הליכוד) יושב שבעה לאחר פטירת אשתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חוקי יסוד אסון למדינה היהודית
בנימין | 02-01-2018 9:06
לאחר שראינו שבגץ יוצק תכנים לחוקי יסוד שלא שיארום המחוקקים אני סמוך ובטוח שכשיגיע העת בגץ יצוק תוכן הפוך לחוק יסוד זה יש למנוע מבגץ את הכח הזה על ידע ביטול כל חוקי היסוד עד להסדרת דרך דמוקרטית לניהול חוקי יסוד
2
האם יש מקום לגאווה ?
יהודי ירא | 30-04-2018 3:53
ו העם הנבחר הוא שליחו של הקבה בעולם. כמו שהקבה מתלבש בגאווה ה' מלך גאות לבש, כך גם אנחנו צריכים לגלות את גדולתו בעולם, צריכים להתגאות שאותנו בחר מכל העמים.
3
וברוב של 61 חכים יבוטל החוק. סתם לוקש להמון
עמי | 29-08-2019 11:47
אין לזה שום משמעות חוק שנחקק ברוב רגיל יבוטל ברוב רגיל. החוק מראה את עליבותם של אותם ליצנים שחושבים אותנו לאווילים.