לפחות 4 הרוגים בהפגנות נגד השלטון באיראן - סרוגים

לפחות 4 הרוגים בהפגנות נגד השלטון באיראן

לפחות ארבעה אנשים נהרגו ושישה נוספים נפצעו בהפגנות שנערכו ברחבי איראן נגד השלטון במדינה, לאחר שמפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון שניסו לדכא את המחאה. כ-50 מפגינים נוספים נעצרו על ידי כוחות משמרות המהפכה

author-image
לפחות 4 הרוגים בהפגנות נגד השלטון באיראן
  ההפגנות בטהראן (צילום: עמוד הטוויטר Red Nation Rising)

המחאה עולה שלב: יומיים לאחר שהחלו הפגנות המחאה ברחבי איראן נגד הנשיא חסן רוחאני והשלטון במדינה, כוחות הביטחון החלו לפעול במטרה לדכא את המחאות הנערכות ברחבי המדינה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ושישה נוספים נפצעו בעיר דורוד כאשר כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המפגינים. עוד דווח כי כ-50 מפגינים נעצרו לאחר שהתעמתו עם כוחות המשטרה, יידו לעברם אבנים וצעקו "מוות לדיקטטור".

צפו בסיקור של Feedimo News מהמחאות בטהראן

בממשלה הזהירו את הציבור שלא לקיים הפגנות בלתי חוקיות. "אנחנו קוראים למי שמקבל קריאות להפגין לא להשתתף במפגשים הבלתי חוקיים האלה, שייצרו בעיות לעצמם ולאזרחים אחרים" אמר שר הפנים עבדולרזה רחמני. "אם הם רוצים לקיים מפגש- הם צריכים לבקש אישור". כמו כן, הממשלה חסמה את הגישה לאינטרנט ולרשתות חברתיות במדינה, בניסיון לדכא את המחאות.

בסוכנות הידיעות "פארס" דיווחו כי התרחשו הפגנות ב-20 ערים שונות ברחבי הרפובליקה האיסלאמית. במהלך ההפגנות התרחשו מספר תקריות אלימות: בעיר קאשאן מפגינים הציתו את בית המשפט המקומי, ובעיר משהד נראו מפגינים השורפים ניידות משטרה.

כזכור, ההפגנות החלו לפני שלושה ימים על רקע האינפלציה הקשה במדינה, אחוזי האבטלה הגבוהים בקרב צעירים, יוקר המחיה במדינה והשחיתות הנתפסת בשלטון. בהמשך ההפגנות ביטאו גם מחאה נגד השלטון של הנשיא רוחאני והמנהיג העליון עלי חמינאי, כאשר קריאות נגד משטר האיתוללות תפסו מקום מרכזי בהפגנות, כאשר המפגינים צעקו סיסמאות כגון "איננו רוצים רפובליקה איסלאמית" ו-"מוות למנהיג העליון". המפגינים מחו גם נגד ההתערבות של איראון בסכסוכים אזוריים במזרח התיכון, כגון מלחמת האזרחים בסוריה והמלחמה בין ערב הסעודית והמורדים החות'ים בתימן.

תיעוד מההפגנות באיראן (צילום: עמוד הטוויטר Imam
Tawhidi)

ההפגנות העיקריות התרחשו בעיר הבירה טהרן ובעיר כרמנשאה. למרות העליה במספר ההפגנות ברחבי המדינה, ביממה האחרונה מספר המפגינים ירד בהשוואה לימים הקודמים. על פי הדיווחים אזרחי המדינה חוששים לצאת ולהפגין בעקבות האלימות של המשטרה כלפי המוחים.

המחאות נגד השלטון, הנחשבות לדבר נדיר באיראן, זכו לתשומת לב רבה ברחבי העולם. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע את תמיכתו במפגינים בעמוד הטוויטר שלו. "העולם מבין שהאנשים הטובים באיראן רוצים שינוי" כתב. "משטרים מדכאים לא יכולים להישרא לנצח, והיום שבו העם האיראני יקבל החלטה יגיע. העולם צופה!".

גם הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין הצטרף לטראמפ בהבעת תמיכה במחאה האיראנית. "כבר יותר מדי זמן שהעם האיראני דוכא על ידי הממשלה, שדואגת יותר לשמירה על אי יציבות בעולם מאשר שהיא דואגת לאזרחיה" אמר בראיון לרשת Fox News. "ארה"ב עומדת עם המפגינים האמיצים, שרוצים חירות, שלום, וסוף לשחיתות באיראן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה בגלל דברי כפירה וחילול השם ממרן הגאון, שר השמד..
ת נ צ ב ה | 31-12-2017 10:55
זה בגלל דברי כפירה וחילול השם ע"י המשכיל היוני של כבוד מרן הגאון, שר הגדול, שר התורה והשמד, מרא דארעא וכו' היחיד בדורינו שיודע חשבונות שמים, הרב הצדיק מרנן ורבנן רבי רייזמן שליט"א, אולי אתם גם יודעים למה נפטר ל"ע ילד קטן בשבת קודש פרשת ויחי? הילד מחסידי דושינסקי וזה אחרי שחסידי דושינסקי "לא" רקדו בעת פטירת מרן הגרי"ל זצ"ל וזה גם אחרי שהאדמו"ר מדושינסקי שליט"א דיבר דברי הספד על מרן הגרי"ל ז"ל בש"ק ובאותו ש"ק נפטר הילד מחסידי דושינסקי ר"ל? למה למה למה? וכעת אנו חייבים לזכור שהאדמו"ר מדושינסקי שליט"א הוא היחיד מהעדה החרדית (כמובן חוץ מהרב הריפורמי שהתיר חפירות קברי ישראל) שלא מחה והתיר חפירת קברים בבית שמש כשחפרו קברי יהודים ר"ל. לדעתי אולי כל האסונות בבית שמש קשור לחפירת קברי ישראל? מי יודע חשבונות שמים חוץ מהרב רייזמן? ואיך אתם "מברכים" יהודים קדושים טהורים המוחים לשם שמים לקדש שם שמים ואתם אומרים עליהם ימך שמם וזכרם וכו'? האם אתם מזרע ישראל? האם האדמו"ר שלכם הצדיק הקדוש האדמו"ר מבעלזא שליט"א גם מדבר כך? [ידוע שהאדמו"ר הצדיק שליט"א לא מקלל שום יהודי] כבוד הגאון הרב רייזמן שליט"א ע"פ ספרי חסידות ידוע ששמירת הפה קשור לשמירת הברית וכו' המבין יבין. ובס"ד בקרוב יקויים עליכם הכתוב וכל קרני רשעים וגו' ואז נגיל ונשיש כי היא לנו עוז ואורה. אמן כן יהי רצון.