החוק שימנע מיאיר לפיד להיות ראש ממשלה - סרוגים

החוק שימנע מיאיר לפיד להיות ראש ממשלה

שר הבריאות לשעבר מקדם חוק לפיו רק מי שמחזיק בהשכלה אקדמית יוכל להיבחר לראשות הממשלה. לפיד, שכזכור אינו מחזיק בתואר אקדמי, אמר: "אין גבול לציניות. זה לא יעבור"

החוק שימנע מיאיר לפיד להיות ראש ממשלה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חבר הכנסת יעקב ליצמן, אויבו המר של יאיר לפיד. הגיש חוק שיסכל את בחירתו של יו"ר מפלגת 'יש עתיד' לראשות הממשלה. אמנם בחוק לא מוזכר שמו של לפיד מפורשות, אך כל בר דעת שקורא אותו מבין בין רגע שהוא תפור למידותיו של איש אחד.

על פי הצעת החוק של ליצמן, תיקון להצעת חוק יסוד: הממשלה, לא יוכל לכהן אדם כראש ממשלה ללא תואר אקדמי או ללא שירות צבאי סדיר". כזכור, יאיר לפיד אינו מחזיק בתואר אקדמי.

בדברי ההסבר לחוק מסביר ליצמן כי "ראש ממשלה בתפקידו מקבל החלטות גורליות בנושאים שונים בעלי אחריות רבה והשלכות משמעותיות. כל ראש ממשלה נדרש במהלך כהונתו לנושאים ביטחוניים מובהקים, ובהם על פעולות צבאיות ולעיתים יציאה למלחמה. מן הנדרש שמי שאמון על החלטות שכאלו יהיה בעל הבנה בתחום והתמצאות במבנה הארגוני של צבא הגנה לישראל".

כמו כן, נכתב כי במדינת ישראל מתחוללות רפורמות רבות שבכולם שייכות כלכלית והשלכות רוחב, ועל כן מן הראוי שמי שמהווה ראש ההיררכיה יגלה בהנה גם בנושאים אלו, ועל כן עליו לסיים תואר אקדמי שיעניק בידיו כלים מקצועיים.

לפיד עצמו הגיב להצעת החוק ובראיון ל'כאן ב' הוא אמר: "אין גבול לציניות, האיש שבמו ידיו מונע מהציבור שלו לקבל השכלה מדבר על השכלה. המטרה היחידה שלו היא לפלג את הציבור הישראלי. זה לא יעבור. יכול להיות שאני טועה, כי אני פעם אמרתי שבקואליציה יש גבול לציניות ולכיעור והם מפתיעים. לפני חצי שנה העברנו את חוק האוטיסטים הוא עדיין תקוע בוועדה, גם הנכים, גם חוק הטרור, אבל חוק ההמלצות תפור לבן אדם אחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ברור שליצמן התכוון לפגוע בו. לדעתי, התנהגות מכוערת.
במקרה הזה הצדק עם לפיד | 26-12-2017 12:56
ולגופם של דברים, השכלה יכולה להגיע לא רק מאקדמיה. אקדמיה היא אמנם צינור ראשי בהשכלה, אבל היא אינה בלעדית. לכן אסור לחוקק חוק שכזה.
חוק מצוין. אל אף שהוא פוגע בלפיד
אציק | 26-12-2017 21:21
לא יעלה על הדעת שאדם ללא תואר או עבר צבאי יקבל החלטות בעלי משמעות. ללפיד אכן אין עבר צבאי או תואר אך זה לא חוק נגדו הגם שהוא יפגע מזה
2
חשבתי שליצמן יותר חכם.
mt | 26-12-2017 20:36
מר ליצמן. הרי אתה מונע מהבוחרים שלך השכלה ושרות בצבא. אז מראש אתה קובע שהם אזרחים סוג ב'.??. ... ומה שמפליא שעוד החרדים בוחרים בך.
3
חוק פשוט והגיוני
א | 28-12-2017 13:51
אם סגן אלוף צריך תואר , כל שכן ראש ממשלה