מחריף המאבק בגבעתיים: "לבטל את רוע הגזירה" - סרוגים

מחריף המאבק בגבעתיים: "לבטל את רוע הגזירה"

על רקע החלטת ראש עיריית גבעתיים לעשות מחטף, ולתקן בעיר שינוי חוק עזר עירוני שיתיר את פתיחת המרכולים ובתי העסק בשבת- פועלים חברי הבית היהודי בעיר לסיכול ההצעה, ומבטיחים: "נצביע נגד"

מחריף המאבק בגבעתיים: "לבטל את רוע הגזירה"
  עיריית גבעתיים. (צילום: ישראל מלובני)

רגע לפני ש"חוק המרכולים" עובר בקריאה שנייה ושלישית, ראש עיריית גבעתיים מנסה לעשות מחטף ולתקן בעיר שינוי חוק עזר עירוני שיתיר את פתיחת המרכולים ובתי העסק בשבת. לשם כך, זימן את חברי מועצת העיר ל"ישיבה דחופה שלא מן המניין" ביום שני הקרוב, כדי לאשר את השינויים. בהצהרה לסרוגים, אומרים חברי העירייה מטעם הבית היהודי: "פועלים בכל המישורים לבטל את רוע הגזירה".

שבעה עשר אנשים חברים במועצה, בניהם: 5 השייכים לסיעת 'גבעתיים שלנו' של ראש העיר, מרץ- 3 נציגים, עבודה- 2 נציגים, הבית היהודי-2 נציגים ועוד נציגה אחת לליכוד ונציג אחד לגמלאים. באופוזיציה ישנה סיעה עצמאית נוספת המונה 3 נציגים, שככל הנראה לא יגיעו לישיבה כלל.

מתוך אחד עשר נציגים שיופיעו מחר לישיבה, שלוש מהם יתנגדו להחלטתו של ראש העיר: חברי סיעת הבית היהודי ונציגת הליכוד הדתייה בנוסף לשלושת חברי האופוזיציה שלא יגיעו.

 

לפי נציגי הבית היהודי בעיר, מושיק גולדשטיין והרב יחיאל וסרמן, הם: "פועלים בכל המישורים להסיר את רוע הגזרה מהעיר גבעתיים". על ידי כל האמצעים מנסים לבטל או לפחות לדחות את ישיבת המועצה. בהם: היבט פוליטי- מול ראש העיר וביחסים עמו "כדי שההצעה לא תגיע לשולחן", היבט ציבורי- מול אישי ציבור רבי השפעה שיפעילו לחץ על הגורמים הרלוונטיים, ובהיבט המשפטי- דרכו מנסים בעיר לראות האם ישנה קובלנה בגינה ייאסר על ראש העיר לקיים בכלל את הישיבה.

נציגי הבית היהודי: "שוקלים את דרכנו"

"הכל יכול להיות", אמרו הנציגים הדתיים. הכל עוד פתוח: "עד שאין ישיבה אין ישיבה. אנחנו נעשה את כל המאמצים למנוע את קיומה", מסרו. על השאלה האם יכול להיות שחברי סיעת הבית היהודי יפרשו בתגובה מהקואליציה, ענו הנציגים: "אנחנו שוקלים את דרכנו", נמצאים במקום לא טוב, אבל לא נצביע חס ושלום בעד חילול שבת".

במידה ומועצת העיר תאשר את השינוי של חוק העזר העירוני באופן שיאפשר פתיחה של עסקים, כמצופה מבוחריו, שר הפנים אריה דרעי לא יחתום עליו. באופן זה, העירייה תוכל לפנות לבג"ץ כדי שיעתיק את ההחלטה שקיבל בתל אביב על רקע "אי שיווין".

בתוך כך, ביום חמישי האחרון שיגר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מכתב לראשי הסיעות החרדיות, השר אריה דרעי, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני (יהדות התורה), ולחבר מפלגתו שר החקלאות אורי אריאל שבו ביקש מהם לפעול נגדה ההחלטה בטענה שהיא: "פגיעה בסטטוס קוו ובפגיעה במרחב הציבורי". לדבריו, "גבעתיים עלולה להיות חלילה אבן הדומינו הראשונה שתקרר את האמבטיה ותסמן את הכיוון לראשי רשויות נוספים", כתב סמוטריץ'. "בשל כך עלינו לעצור את ההידרדרות הזו כאן ועכשיו".

סמוטריץ' הוסיף כי יש לדרוש מראש הממשלה להתערב ולהבהיר לו "בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי אם יתוקן חלילה חוק העזר בגבעתיים תדרשו, בהתאם להסכם הקואליציוני, להכליל גם את תל אביב בחוק המרכולים בכדי לשלול טענת שוויון בינה לבין יתר ערי ישראל ולקדם בנוסף חקיקה ברורה שתשלול את הסמכות בענייני השבת מראשי הערים".

סמוטריץ' אף קרא לנמענים לפעול נמרצות נגד ראש העיר ולאיים בהחרמתו ברמה האישית. "יש להודיע לראש העיר כי ככל שהוא יממש את כוונתו ויתקן את החוק הוא יכול 'למחוק את מספרי הטלפונים שלכם מהזיכרונות שלו'. עליו להבין כי לצעדים חמורים כאלה יש מחיר".

בעבר, ניסה ח"כ משה גפני ניסה לקדם הצעת חוק שתחול באופן רטרואקטיבי על רשויות המקומיות שאישרו חוקי עזר שיאפשרו פתיחת חנויות בשבת, אך נתקל בהתנגדות עזה. לבסוף התפשרו המפלגות החרדיות בהסכם עם נתניהו על  חוק המרכולים, שיחול מרגע חקיקתו אך לא באופן רטרואקטיבי.

על כן, במפלגות החרדיות ימשיכו לקדם כמה שיותר מהר את החוק, למרות אי ההסכמות בקואליציה. עם כי, כאמור לעיר גבעתיים החוק כנראה לא יעזור. אך בטרם ימשיך כדור השלג להתגלגל ולמשוך עמו ערים נוספות שיינצלו את הרווח שנוצר בין הקריאות והדיונים בכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
היכן קולם הברור של הדתיים בגבעתיים???
מירית | 24-12-2017 23:02
2
עושים הרבה רעש, בלי השפעה אמיתי
שגיא | 25-12-2017 10:13
חברי הבית היהודי יתנגדו? וואלה? אז יעבור רק ברוב של 5 קולות מתוך 15.... חברי הבית היהודי מייצגים מגזר קטן ביותר באוכלוסיית העיר ומוטב שיכירו בכך. העיר גבעתיים היא חילונית לחלוטין וכך תשאר. אתם דתיים ורוצים לגור כאן? תתאימו את עצמכם לחילונים, לא להיפך.
3
אורתודוכסים! צאו לנו מהחיים. אלה בתי עסק פרטיים
הרב קוק | 25-12-2017 10:25
או שנתחיל להתערב לכם בחיים. כולם רואים כמה אתם מייללם וצווחים כשאתם מרגישים שמתעסקים לכם בחיי הפרט.
4
חחח עלק גולדשטטין חבר של קוניק
א | 25-12-2017 10:32
אכלת אותה קוניק חשבת זה חבר ועכשיו למרות שהוא יודע שאריה דרעי יצר את הבעיה וסך הכל אתה חייב את החוק כדי לשמור על הסטטוס קוו הקיים עדיין מציגים את קוניק בצורה שקרית כאילו הוא ממציא חוק חדש מדעתו נגד הדת . קוניק תלמד מי החברים האמיתיים שלך
5
לסלק את הבית היהודי
גיג | 25-12-2017 10:44
מהקואליציה של גבעתיים
6
איך עבריין לשעבר קובע
דודי | 25-12-2017 10:51
חוקים במדינה שר הפנים שישב בכלא מנהל מדינה בדיחה עצובה
7
תגובת נגד מתבקשת
חופשי בארצי | 25-12-2017 11:06
מי שינסה לכפות את דרכיו על ציבור חילוני יגלה שהציבור החילוני יתעורר. אין כמו חוק המרכולים לעורר את הציבור החילוני לפעולה. במקום לכבד את הסטאטוס קו כופים חוקים למול רוב חילוני מכריע במדינה. ציבור שהשבת שלו כוללת נסיעות, בית קפה, סרט ואולי טיפה קניות.
8
גבעתיים חילונית
אייל | 25-12-2017 11:08
ותשאר ככה.
9
על הציבור הדתי לדעת היכן אסור לנו לגור.
ליאור | 25-12-2017 11:37
עיר כזו גם לא תכבד את חיי הקהילה והחינוך שלנו אין לנו מה לגור שם.
10
למה אתם לא מפרסמים
שי | 25-12-2017 13:44
תגובות שלא מתאימות לכם ?כככה זה דמוקרטיה רק לצד אחד תתבישו
11
חייבים להשתדל שהשבת תכובד במדינת היהודים
יפה יוסף | 25-12-2017 17:20
12
חקיקת יתר
חיים | 25-12-2017 19:27
מה זה הבולשיבזם הזה? על המדינה להתערב במידה מועטה ככל האפשר בחיי הפרט. עסק פרטי יכול להחליט לבד עם לפתוח בשבת או לא.
13
תפסיקו לנסות לשנות את גבעתיים
מישהי שגרה בגבעתיים 24 שנה | 26-12-2017 20:16
.
14
מרכולים
חגי | 27-12-2017 12:18
אני רוצה לדעת מה יקרה למרכזי הקניות הגדולים BIG צומת בילו וכו... שנמצאים בתוך ומחוץ לערים בכל הארץ אותם לא יסגרו בשבת ??? טיקונים לא צריכים לשמור שבת אלפי האנשים שמחללים שבת שם לא מעניינים אתכם אשמח להתיחסות
15
הגיע הזמן להיפטר...
אלון | 12-02-2024 2:02
הגיע הזמן להיפטר מראש העיר הזה ! הרס את גבעתיים עם כל אנשי השררה...