העדות נגד נתן אשל נחשפת: צילם מתחת לחצאית - סרוגים

העדות נגד נתן אשל נחשפת: צילם מתחת לחצאית

עדותו של מזכיר הממשלה בשנת 2011 צבי האוזר על התנהלותו של ראש הסגל בלשכת נתניהו נחשפת, לפיה נתן אשל פגע בפרטיותה של מזכירתו ואף צילם אותה מתחת לחצאית

העדות נגד נתן אשל נחשפת: צילם מתחת לחצאית
  (צילום עמית שאבי/פלאש90)

נתן אשל היה ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות החלטת ועדת המשמעת של נציבות שירות המדינה. כעת נחשפות חלק מהעדויות של אנשי לשכת נתניהו בכנסת ה-18 (בחירות 2009).

העיתונאי בן כספית מפרסם במעריב את העדויות חלקן משתרע על פני 21 עמודים, המתארות יחס אובססיבי של אשל כלפי ר', אחת העובדות בלשכת ראש הממשלה, אותה לפי העדויות צילם אשל במצלמת הטלפון שלו, מתחת לחצאיתה. האירועים התרחשו בשנים 2010-2011, ובעיתון מעריב נחשפת עדותו של מזכיר הממשלה דאז, צבי האוזר, ששימש גם אחראי על נושא ההטרדות המיניות.

צילם את תחתוניה

האוזר מתאר כיצד פנה אליו יועז הנדל, אז היה ראש אגף ההסברה במשרד ראש הממשלה, ודיווח לו על שיחה שקיים עם ר' בו התוודתה על מערכת יחסים קשה מול נתן אשל. הנדל תיאר כי השיחה התנהלה תוך בכי של ר', כשהיא טוענת כי אשל שולט בחייה. לפי העדות, אשל הפר את פרטיותה, חיטט בתיבת המייל שלה כולל בתכתובות פרטיות, עקב אחריה, ולשיא הגיע כשצילם אותה באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי שלו מספר פעמים מתחת לחצאית, כדי להתבונן בתחתוניה.

האוזר מעיד כי באחת הפעמים, ראה בעצמו את אשל מקיים ישיבת צוות בחדרו, "למרות שהישיבה התקיימה בחדרו של אשל, הוא עצמו לא ישב במקומו בראש השולחן ובמקומו ישב שם גיל שפר. אשל החזיק באייפון שלו ביד ימין בצורה מוזרה, היד היתה מתוחה כלפי מטה והוא התנועע עם היד והגוף כמנסה לקרוא מה כתוב על המסך.

המחשבה האינטואיטיבית הראשונה שלי היתה שהוא עושה תנועה מוזרה זו בגלל בעיות ראיה, אך כשהמשכתי להסתכל והבטתי במסך האייפון עצמו, שיכולתי לראותו בגלל הזווית בו הוחזק, ראיתי לתדהמתי כי לא מדובר בנסיון לקרוא טקסט כי אפליקציית המצלמה הופעלה ודרך הצג הבחנתי בוודאות בירכיים, בקו החיבור בין הרגליים לחצאית בחלק התחתון, לאחר כחמש שניות הבחין אשל שאני רואה מה הוא עושה ונרתע בקפיצה אחורנית עם הגוף והיד שהחזיקה באייפון והדיון נמשך כרגיל."

אשל, נתניהו והאוזר (צילום: נועם מוסקוביץ/פלאש90)

עונש קל בנציבות שירות המדינה

כספית מצטט את העדות של האוזר: "ראיתי בכך מעשה מביך ולא ראוי, אך חשבתי שזה היה דחף רגעי ואקראי. ר', בוודאות, לא ראתה פעולה זו. יועז השתכנע לצרף את לוקר וניהלנו שיחה שלושתנו. תגובת לוקר היתה נחרצת ולפיה העובדה שר' שיתפה את סביבתה מעידה כי היא במצוקה אמיתית ואולי זה רק קצה הקרחון, והביע חשש למעשה אובדני מצידה, וכי אלו מעשים חמורים ואולי פליליים וכמ"מ מנכ"ל עלי לפעול מיידית ולהתלונן."

בסופו של דבר העידו יוחנן לוקר (המזכיר הצבאי של ראש הממשלה) האוזר והנדל בפני היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז על מה שראו. מזוז העביר את הנושא לנציבות שירות המדינה, וזו העמידה לדין את אשל, אך לא על העבירות המיניות. בסופו של דבר יצא אשל בזול כשנציבות החליטה להרחיק את אשל מלשכת ראש הממשלה ומשירות המדינה.

נתן אשל הגיב לכתבה במעריב: "אני מזועזע שעדויות שלא הועברו אלינו מעולם ונמצאות רק בידי נציבות שירות המדינה הודלפו ונמסרו לך. בנוסף, בניגוד למוצג על ידך, יש לזכור שהועמדתי לדין בזמנו על עבירת משמעת שלא כוללת כל היבט מיני. המיחזור של עניין משמעתי שהתרחש לפני 6 שנים מונע מנקמה אישית של בן כספית בי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בגלל זה עדיף מכנסיים ולא חצאית
דניאלה | 20-12-2017 19:36
מכנסיים זה צנוע יותר ולא מאפשר לאנשים מסוגו של נתן להציץ.
במיקרה שלו לא בטוח שזה היה עוזר
אפשר לנסות | 20-12-2017 21:08
הוא היה נחוש וחתר למגע. הלוואי על צהל כזאת דביקות במשימה!
2
זה אתר דתי?
בני | 20-12-2017 19:49
בושה
3
יכולתם לחסוך מאיתנו את התיאורים המבישים
אפשא לוותר | 20-12-2017 20:09
לא חייבים לפרט את כל הגועל נפש.
4
הפכתם להיות אתר
מירי חלימובסקי | 20-12-2017 21:19
צהוב בשפל המדרגה. אתר שמתימר להיות דתי לא צריך לפרסם כתבה כזו. אין בה שום ערך מלבד שפיכת דמו של אדם. תורידו את זה מהר.
מירי, תתביישי לך
יוני | 20-10-2020 8:05
איך בתור אישה את מסוגלת לתמוך בסוטה מין כמו אשל??
הבעייה היא הפרסום או המעשים עצמם?
להסתיר. אצלנו כולם צדיקים | 21-12-2017 11:38
רק פרסום ימנע את נתן אשל הבא
5
בטח מישהו מצהר או מבית הלל יגיב
זאבי מרקבסקי | 20-12-2017 21:21
על הידיעה המיותרת הזו.
6
למה דיווח יבש ולו אות קלון חברתי
שלום | 21-12-2017 7:58
כי הוא איש ימין וארץ ישראל מכפרת על כל עוולה תשאלו את המשתמשים בו להגיע למושחת הגדול כי לא מפילם ממשלת ימין על שחיתותו את זה עושה רק אלוקים תשאלו את בנט ואת הרב לבנון שכתב מכתב חיזוק למושחת מהשומרון אך איפה נביאי ימינו ומהם היו אומרים
7
הלבנת פנים
אחד העם | 21-12-2017 8:13
תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף נט עמוד א דדרש רבא: מאי דכתיב ובצלעי שמחו ונאספו... קרעו ולא דמו. אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שאם היו מקרעים בשרי לא היה דמי שותת לארץ. ולא עוד, אלא אפילו בשעה שעוסקין בנגעים ואהלות אומרים לי: דוד, הבא על אשת איש מיתתו במה? - ואני אומר להם: מיתתו בחנק, ויש לו חלק לעולם הבא, אבל המלבין את פני חבירו ברבים - אין לו חלק לעולם הבא. (ואמר) +מסורת הש"ס: [אמר]+ מר זוטרא בר טוביה אמר רב, ואמרי לה אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא, ואמרי לה אמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יוחאי: נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים. מנא לן - מתמר, דכתיב היא מוצאת והיא שלחה אל חמיה. סרוגים, יועז הנדל, וצבי האוזר, לתשומת לבכם. מי כאן הרשע?
הרשע הוא נתן אשל וכל מי שמנסה לחפות עליו!
תתבייש | 21-12-2017 11:40
פרקטיקה ידועה להאשים את השליח