בני משפחת אזן שנספו בשריפה נקברו בישראל - סרוגים

בני משפחת אזן שנספו בשריפה נקברו בישראל

אלפים הגיעו לבית העלמין בחולון לטקס ההלוויה של אליזה אזן ושלושת ילדיה, שנספו בשריפה בברוקלין. במהלך הטקס ספדו שר הפנים אריה דרעי והרב הראשי לישראל יצחק יוסף. אב המשפחה וארבעת ילדיו הנותרים נשארו בניו יורק ועדיין מאושפזים

author-image
בני משפחת אזן שנספו בשריפה נקברו בישראל
  בני משפחת אזאן, שארבעה מתוכם נספו בשריפה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Yeshiva World News)

נספו בשריפה בברוקלין- והובאו למנוחות בישראל: אלפי אנשים הגיעו הבוקר לבית העלמין בחולון כדי להשתתף בהלוויה של ארבעת בני משפחת אזן מברוקלין: אליזה בת ה-39, בתה בת ה-3 הנרייטה לאה ושתי בניה משה בן ה-11 ויצחק בן ה-7. בני המשפחה נספו לפני יומיים לאחר שחנוכייה דולקת גרמה לפריצת שריפה בביתם. אב המשפחה, יוסי אזן, וארבעת בניו הנותרים עדיין מאושפזים בבית החולים במצב קשה, וכתוצאה לא הגיעו לארץ ונשארו בניו יורק.

מסע ההלוויה של בני משפחת אזן (צילום: כיכר השבת)

ההלוויה נפתחה בקריאת פרקי תהילים על ידי הרב אברהם יוסף, ששימש בעבר כרב הראשי של חולון. "הכאב שלנו גדול מאוד. זאת משפחה יקרה, אהובה ובעלת זכויות עצומות" אמר הרב. "אבי המשפחה הגאון אברהם ורעייתו יצאו להעמיד את כל יוצאי דמשק למצוות ומעשים טובים. זה לא מציל נפש אחת בישראל אלא נפשות רבות".

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, הספיד את בני המשפחה הנספים. "אני מכיר את האמא שהייתה מכניסה אורחים כשביקרתי אותם בניו יורק. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש, להתחזק ולהוציא מכשירים לא כשרים מקרבנו" אמר. "לא נשאל למה הקב"ה עשה ככה, כי כולם הולכים לעולם הבא. שהקב"ה ישלח רפואה שלמה לכל הפצועים, ושנזכה לתחיית המתים במהרה בימנו".

אמו של יוסי אזן, שנפצע בשריפה, בהלוויה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

שר הפנים אריה דרעי נשא דברי הספד גם כן במהלך הטקס. "כשבית המקדש היה קיים היו מביאים קורבנות ציבור, אבל הציבור שילם עבור הקורבנות האלה ומהם הקריבו את הקורבנות שכיפרו על העם" אמר דרעי. "בעוונותינו, כשאין בית מקדש הקב"ה לוקח נשמות טהורות כקורבנות ציבור. אויבינו לא מפסיקים לרצות להשמיד את ישראל, וחלק מהשמירה זה שהקב"ה לוקח את הצדיקים. אין מילים לנחם את המשפחה. הקב"ה בחר אתכם למסור קורבנות ציבור. אנחנו לא יודעים את דרכי ה'".

בהלוויה השתתף גם הרב גבריאל ששון, שאיבד שבעה מילדיו לפני שנתיים בנסיבות דומות לאחר ששריפה פרצה בביתו בניו יורק. "אין זכות גדולה מלקיחת קורבנות טהורים. אנחנו מקריבים את הכי טהורים וקדושים כדי שנתעורר" אמר בדמעות. "אתם נבחרתם להיות קדושים, וזאת זכות שרק אנחנו מכירים. נהיה אתכם לנצח".

זירת השריפה בניו יורק (צילום: עמוד הטוויטר של רשת YWN)

כזכור, אמש נערך טקס הלוויה נוסף בניו יורק, לטובת הציבור ובני הקהילה בברוקלין שלא יכלו להגיע לקבורת המשפחה בישראל, וכן כדי שבני המשפחה שנותרו בארה"ב יוכלו להגיד קדיש. גם בארה"ב התכנסו אלפי אנשים כדי לחלוק כבוד אחרון לנספים באסון. בניגוד להלוויה בישראל, לא נישאו הספדים בארה"ב, ובני המשפחה והחברים הסתפקו בקריאת פרקי תהילים לעילוי נשמתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו