ארצות הברית הטילה וטו; ההצעה המצרית נבלמה - סרוגים

ארצות הברית הטילה וטו; ההצעה המצרית נבלמה

ארצות הברית הטילה וטו בדיון מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להצעה המצרית שקראה לגנות את הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל

author-image
ארצות הברית הטילה וטו; ההצעה המצרית נבלמה
  מגנה על ישראל. שגרירת ארה"ב ניקי היילי באו"ם (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החליטה ארצות הברית להטיל וטו הערב (שני) על הצעת ההחלטה המצרית שקוראת  למועצת הביטחון של האו"ם לחזור בהם מההכרה הבינלאומית בירושלים כבירת ישראל. לדבריהם, לפיה לא תאושר אף החלטה חדשה הסותרת החלטות קודמות על מעמדה הבינלאומי של ירושלים

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב כדי להצביע על החלטה בנושא ירושלים בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירושלים כבירת ישראל. על פי ההחלטה, על המדינות להימנע מהצבת נציגויות דיפלומטיות בירושלים. ההחלטה אף מציינת כי כל החלטה שתכליתה לשנות את אופייה של ירושלים הינה מבוטלת.

בפתח הדיון שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את הצעת ההחלטה של מצרים: "חברי מועצת הביטחון יכולים להצביע עוד מאות פעמים כדי לגנות את נוכחותנו בירושלים, אך ההיסטוריה לא תשתנה".

"בימים אלה כשהעם היהודי חוגג את חג החנוכה המסמל את הקשר הנצחי לירושלים יש מי שחושב שהוא יכול לשכתב את ההיסטוריה. הגיע הזמן שכל המדינות יכירו שירושלים תמיד היתה ותמיד תהיה בירת העם היהודי ובירת ישראל". אמר דנון והוסיף: "לכל מדינה יש את הזכות הבסיסית לקבוע את בירתה, אך כשהנושא מגיע לישראל יש מי שחושב שהוא יכול להטיל ספק בהחלטותינו. אנחנו מודים לארצות הברית על עמידתה האיתנה לצד מדינת ישראל ולצד האמת המוסרית".

בעקבות כך, בצעד צפוי אבל חריג, מטילה ארצות הברית  וטו על הצעת החלטה שהגישה מצרים למועצת הביטחון של האו"ם, שלפיה לא תאושר אף החלטה חדשה הסותרת החלטות קודמות על מעמדה הבינלאומי של ירושלים. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש הכיר הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

השר כץ: "ידידתנו הגדולה ניקי היילי מוכיחה שוב את הקשר האיתן הקיים בין שתי המדינות על ידי הטלת הווטו על החלטת מועצת הביטחון נגד הכרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל", דברי השר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו