המטכ"ל של אייזנקוט: אפס סרוגים, דרוזי אחד - סרוגים

המטכ"ל של אייזנקוט: אפס סרוגים, דרוזי אחד

המטכ"ל של אייזנקוט, ממשיך להיות נטול כיפות סרוגות, אך אחרי יום העצמאות, יחבור לשולחן מקבלי ההחלטות קצין דרוזי. כמיל אבו-רוקון מונה למתאם הפעולות בשטחים במקום פולי מרדכי

המטכ"ל של אייזנקוט: אפס סרוגים, דרוזי אחד
  צילום: משרד הבטחון

המטכ"ל של אייזנקוט, ממשיך להיות נטול כיפות סרוגות, אך אחרי יום העצמאות, יחבור לשולחן מקבלי ההחלטות קצין דרוזי.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, למנות את תא"ל (מיל') כמיל אבו-רוקון למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). אבו-רוקון יועלה עם מינויו, לאחר יום העצמאות, לדרגת אלוף ויחליף את המתפ"ש הנוכחי, אלוף יואב (פולי) מרדכי.

40 שנות שירות במערכת הבטחון

אבו-רוקון (58), בן העדה הדרוזית, תושב עוספיה, נשוי ואב לשלושה, משרת במערכת הביטחון כ-40 שנים. בשירותו בצה"ל כיהן אבו-רוקון במגוון רחב של תפקידים במנהל האזרחי, בהם: מושל טול-כרם, מפקד יחידת התאום והקישור לעזה, סגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. בשנת 2002 הועלה אבו-רוקון לדרגת תא"ל וכיהן כסגן מתאם הפעולות בשטחים. כשנה לאחר שחרורו מצה"ל (בשנת 2007), נקרא אבו רוקון חזרה לשירות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והתמנה בשנית לסגן מתאם הפעולות בשטחים.

בשנת 2010 מונה לעמוד בראש רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם), שאחראית על אזרוח המעברים היבשתיים בין ישראל לרצועת עזה (ארז וכרם שלום) ולאורך התפר המערבי ביהודה ושומרון. אבו רוקון הוא בוגר תואר ראשון במזרח תיכון ותואר שני ביחסים בינלאומיים.

בסרוגים כבר ציינו כי בפורום מטכ"ל המורחב, הכולל גם קצינים בדרגת תא"ל ייעדרו הכיפות הסרוגות לחלוטין, לאחר שמזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו מונה למפקד אוגדת עזה, וקצין נוסף יפרוש מצה"ל. בעוד חמישה חודשים, ישב בישיבות המטכ"ל קצין דרוזי, אך לא קצין חובש כיפה. באותו זמן במשטרה יש מפכ"ל ושלושה ניצבים סרוגים, במוסד ובשב"כ מכהנים סרוגים בתפקיד ראש הארגון ובדרגות המקבילות לאלוף בצה"ל.

אין מתאים ממנו לתפקיד

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "כמיל אבו-רוקון הוא אחד המומחים הגדולים במדינת ישראל לזירה הפלסטינית. התרשמתי מאוד מידיעותיו ומניסיונו בניהול מערכות גדולות בתפקידו הנוכחי כראש רשות המעברים במשרד הביטחון. אני סבור שאין מתאים ממנו לתפקיד החשוב והרגיש כל כך, בעת הזאת".

על אלוף מרדכי אמר שר הביטחון: "פולי הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל. גם לאחר שיסיים את תפקידו אני בטוח שמדינת ישראל תמשיך להיעזר בכישוריו הייחודיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עד כאן
חבל על הזמן | 17-12-2017 12:31
הגיע הזמן לקרוא למתגייסים הדתיים:תשקיעו תהיו ראש גדול תצאו לקצונה.אבל...עד כאן.מי שמתכנן קריירה ארוכה במטרה שיגיע לטופ שירד מזה.הסיכוי להגיע למטכל שואף לאפס ומסתמן שלא ממניעים עניניים.הצבא צריך אתכם מאוד בתפקידי האמצע:מפ,מגד סמחט,עבודות קשות ושחורות.לאחר מכן ימצאו את התרוץ לבעוט אתכם החוצה.אפשר לעצור במפ להשתחרר ולהתקדם במילואים עד מגד.תרומה גדולה.מעבר לזה חבל על הילדים והאישה שמשלמים מחיר יקר.
2
מאוד מעניין
ירושלמי | 17-12-2017 21:38
לא ציינתם גם כמה מחברי פורום מטכ"ל הם עם עיניים כחולות.
3
מה לעשות
יאיר | 17-12-2017 22:50
מה לעשות שיכלו לשבת במטכל ...למשל בוכריס שאנס, או כהנא שמעד....
או ווינר שהסתבך עם ברק
עטףודד אורבך | 18-12-2017 12:16
או מחט גבעתי שהוא משיחיסט הזוי