שקד תומכת בדעת מיעוט: "גופות המחבלים לא יוחזרו" - סרוגים

שקד תומכת בדעת מיעוט: "גופות המחבלים לא יוחזרו"

השרה שקד יוצאת כנגד עמדת בג"ץ. לפיה, אין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצורכי משא ומתן. "הממשלה לא צריכה להשלים עם פסק הדין- גופות המחבלים לא יוחזרו"

שקד תומכת בדעת מיעוט: "גופות המחבלים לא יוחזרו"
  (צילום:Marc Israel Sellem/POOL)

בטרם התכנסה הבוקר (ראשון) ישיבת הממשלה, אמרה שרת המשפטים איילת שקד על החלטת בג"ץ: "קראתי את כל פסק הדין בעניין גופות המחבלים. הממשלה לא צריכה להשלים עם פסק הדין", לפיו, אין למדינה סמכות להחזיק בגופות מחבלים לצורכי משא ומתן.

 "אין ספק שדעת המיעוט הגיונית ומבוססת יותר", בכך צידדה שקד בשופט ניל הנדל שהביע בהרכב את התנגדותו לפסק הדין.

לדבריה, גופות המחבלים לא יוחזרו והיא תדרוש דיון נוסף.  "יש שני מסלולים: או דיון נוסף או חקיקה".

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני ידון היום אחר הצהריים בתגובת הממשלה לפסיקת בג"ץ.

לאחר שדן בעתירות משפחות המחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי מדינת ישראל, הכריע בית המשפט העליון כי מדינת ישראל אינה יכולה להחזיק בגופות מחבלים לצורך ניהול משא ומתן.

בהחלטה שפורסמה ביום חמישי האחרון נכתב, כי על המדינה לחוקק חוק בנושא בתוך חצי שנה אם ברצונה לפעול כך. במערכת הפוליטית מביעים תרעומת על ההחלטה ואומרים: בג"ץ שגה".

בית המשפט העליון דן בעתירות שהגישו בני משפחותיהם של מחבלים אשר גופותיהם מוחזקות בידי מדינת ישראל. בני המשפחות עתרו להשבת גופות המחבלים לידיהם, על מנת שיוכלו להביאן לקבורה. מדינת ישראל סירבה להשיב את הגופות בטענה כי החזקתן עשויה לסייע לה בהשגת עסקה לחילופי גופות ושבויים עם ארגון חמאס, אשר מחזיק בגופותיהם של חיילי צבא הגנה לישראל סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל, ובאזרחי ישראל אברה מנגיסטו והישאם אל סייד. על רקע זה החליטה המדינה להחזיק את גופות המחבלים בידיה בדרך של קבורה ארעית.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו