להפסיק לחוקק חוקים נגד המשטרה ובית המשפט - סרוגים

להפסיק לחוקק חוקים נגד המשטרה ובית המשפט

חרף הביקורת, נאם הרב יובל שרלו בהפגנה בתל אביב, ואמר: "השחיתות מביאה להחלטות לא ענייניות ומוטות, בשל השפעת הון ושלטון", אך קרא לראשי המאבק להיזהר ממניפולציה

author-image
להפסיק לחוקק חוקים נגד המשטרה ובית המשפט
  (צילום: מתוך הסרטון)

בפעם השלישית, כעשרת אלפים איש לפי המשטרה, הגיעו להפגין נגד ה"שחיתות השלטונית" בשדרות רוטשילד בתל אביב. בין הנואמים: הרב יובל שרלו שזכה בשל צעד זה לביקורת רבה מצד חבריו בציונות הדתית.

האמון במקבלי ההחלטות נמצא בסכנה. הרב שרלו (צילום: משי בן עמי, מני נפתלי – למען הצדק)

"האמון במקבלי ההחלטות נמצא בסכנה"

הרב שרלו פתח ואמר על הסכנות בשחיתות השלטונית, "אורבת לנו סכנה לאבד את האמון במקבלי ההחלטות. אם נצטרך תוכנית כלכלית איך נדע שזה לטובת העם? איך יהיה אמון כשנצטרך ללכת למלחמה? הסכנה השלישית לשחיתות היא המשפט המפורסם 'כולם עושים את זה'- "עצם העובדה שהיא מביאה להחלטות מוטות בשל השפעה של הון, של שלטון, ושל דברים אחרים".

להפסיק לחוקק חוקים נגד המשטרה ובית המשפט

הרב שרלו הוסיף, כי אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר? הדרך להילחם בשחיתות לא עוברת בדרכים אחרות אלא על ידי פיזור הכוח. יש חשיבות למשפט 'תקשורת חופשית'.

בדבריו פנה לממשלה בקריאה: "להפסיק לחוקק חוקים שבטיעון של משילות מבקשים לעקר רשויות שמטבען נועדו להגביל את הכוח שיש לכל מערכת".

בנאומו פנה גם למבקשים להילחם בשחיתות וקרא להם להיזהר מפני סכנות שטמונות במטרה שלמענה הם מפגינים. "אין משהו מסוכן יותר לאתיקה מאשר מניפולציה. יש להילחם בשחיתות נטו ולא לגייס את המאבק בה למטרות אחרות"

מני נפתלי, מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה וממארגני ההפגנות, אמר אחרי נאומו של הרב שרלו: "הוא לא מפחד משלטון מושחת, הוא אמר את הדברים בנחת ולא פחד כשאמרו לו 'זאת הפגנה של שמאלנים'. אנחנו בשבוע השלישי, השדרה מלאה. המחאה היא על הכתפיים שלי ואף אחד לא ייקח אותה לכיוון שלו, לא שמאל ולא ימין, אתם באים בשבילכם".

לאור ימי החג, הודלקה בהפגנה חנוכיה וחולקו לנוכחים פנסים, כך גם שרו "באנו חושך לגרש". הם גם הניפו שלטים שעליהם נכתב: "מושחתים נמאסתם", "מושחתים הביתה", "עם שלם שבוי של (ח"כ דודי) אמסלם" ו"מטאטאים את המושחתים".

במקביל, כ-350 בני אדם הפגינו הערב בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר" פאשיזם עכשיו, אנרכיה אחר כך" ו"הציבור לא ישתוק, דיקטטורה זה לא צחוק".

על אף שההפגנה במוצאי השבת הקרובה מזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית, ולמרות שהוא יודע שלא כל המניעים של ההפגנה הם טהורים, הרב יובל שרלו מסביר למה הוא יגיע להפגין

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרב שרלו במחיצת מתיווני השמאל.
אזרח. | 17-12-2017 2:39
כיצד הרב שרלו נופל ברשת הדמגוגית של השמאל של מלחמה בשחיתות בעוד המטרה הידועה לכל היא להפיל את ראש הממשלה ? אין לו בימה מתאימה אחרת להשמיע את דבריו אלא רק בהפגנת מתיווני השמאל ובנר חמישי של חנוכה ? כיצד נופל רב חשוב בתמימות לבור אפל שכזה ?
2
האיש הזה כתם לציונות, בגללו יש עלינו סטיגמות כאלה
בושה | 17-12-2017 8:55
האיש הזה כתם לציונות, בגללו יש עלינו סטיגמות כאלה, והחולה הזה מייצג רק את עצמו, אבל משום מה אנשי הבל וריק בוחרים לקרוא לכסיל הזה "מבחירי הציונות הדתית" בושה, הוא לא ת"ח ולא יהיה, אצל החרדים יודעים להוקיע אנשים כאלה למה אצלנו לא מתנערים מננו?????????