ניצחון לנתניהו: ההצהרה של טראמפ- "יום היסטורי" - סרוגים

ניצחון לנתניהו: ההצהרה של טראמפ- "יום היסטורי"

לאחר הנאום ההיסטורי בו הצהיר נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, מגיבים ראשי המערכת הפוליטית בישראל. נתניהו: "אבן דרך חשובה" • יו"ר הכנסת: "קורא לכל המדינות ללכת בעקבות הנשיא"

ניצחון לנתניהו: ההצהרה של טראמפ- "יום היסטורי"
  (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90)

לאחר הנאום ההיסטורי בו הצהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, מגיבים ראשי המערכת הפוליטית בישראל. נתניהו: "אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים". יולי: ""קורא לכל המדינות ללכת בעקבות הטראמפ"

התייחסות רה"מ נתניהו להצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים.ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל.במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים ״לשנה הבאה בירושלים״. על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות בכו וחלמו על ציון. לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים.עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה.הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמריקנית כאן. אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב.ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות.והאמת הפשוטה והמציאות היא זו – לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל. לכל שכנינו אני מבקש להבהיר: נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות.נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו.אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לךוידאו: רועי אברהם, לע"מסאונד: בן פרץ, לע"מ

פורסם על ידי ‏ראש ממשלת ישראל‏ ב- יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הכרת הנשיא וכינה לאחר נאומו את הדברים "יום היסטורי". "הצהרה של טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים", אמר נתניהו, והוסיף: "לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים. עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר על נאום טראמפ: ״ירושלים הייתה ותשאר בירתנו הנצחית, אבל עכשיו יש גם הכרה. אני ודאי מברך על הודאת נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, וקורא לכל המדינות שרואות את עצמן ידידות מדינת ישראל, ללכת בעקבות נשיא ארה"ב".

אדלשטיין התייחס לאיומי הפלסטינים בעקבות ההכרזה ואמר: "אזרחי ישראל, עלינו להאמין בצדקת דרכנו ולא להבהל מאיומים.״

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ברכה את טראמפ על ההכרה, והוסיפה כי היא "מקווה שמדינות נוספות יאמצו את הכרה זו". "ידידתנו ארה"ב, עשתה מהלך חשוב והיסטורי בכך שהכירה בירושלים כבירת ישראל, בירתה הנצחית של העם היהודי", דברי חוטובלי.

 

שרת המשפטים איילת שקד: "טראמפ בדורו ככורש בדורו. אני מודה לנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה בלחצים בינלאומיים כבדים ועל ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל. אני מקווה שבקרוב נראה את בית השגרירות החדש ניצב בבירה.
הפלסטינים צריכים לדעת: חוקי המשחק השתנו. הספינה שינתה כיוון. אני ממליצה להם לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי איומי הטרור שלהם. ארצות הברית היא הידידה הגדולה של ישראל, וכעת גם עושה את הצעד הראשון שצריך היה להתבצע לפני 70 שנה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו