בבית היהודי דורשים: נציג סרוג בוועדת ההיתרים - סרוגים

בבית היהודי דורשים: נציג סרוג בוועדת ההיתרים

שתיקת הבית היהודי בנושא חילולי השבת מסתיימת? בישיבת הסיעה דרשו החכי"ם מהשר בנט למנות נציג רבני תורני בוועדת ההיתרים המפקחת על העבודות בשבת

בבית היהודי דורשים: נציג סרוג בוועדת ההיתרים
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שתיקת הבית היהודי בנושא חילולי השבת מסתיימת? בישיבת הסיעה שהתקיימה אתמול (שני), דרשו חברי הכנסת מיושב ראש המפלגה שר החינוך נפתלי בנט למנות נציג מטעם המפלגה בוועדת ההיתרים במשרד העבודה המפקחת על העבודות בשבת.

לפי דרישת ח"כ מוטי יוגב אליו הצטרפה גם ח"כ שולי מועלם-רפאלי  ישנו צורך להכניס רב גדול ומוערך מהציונות הדתית לתוך הוועדה הממשלתית במשרד העבודה והרווחה שקובעת באופן מקצועי אלו עבודות הן בגדר של פיקוח נפש ויש לעשות אותן בשבת.

אחד מהשמות שעלו היה הרב יעקב אריאל מזקני רבני הציונות הדתית שפרש לאחרונה מרבנות העיר רמת גן.

אורי אריאל רוצה להכריע בנושא חילולי השבת

בתוך כך, לאחר שדווח בערוץ 2 כי שר העבודה והרווחה חיים כץ שוקל לוותר על הסמכות להעניק היתרי עבודה בשבת ולהעביר את האחריות לשר אחר בממשלה, פרסמנו אמש לראשונה כי השר אורי אריאל הודיע  כי הוא מוכן לקחת על עצמו את התפקיד ל"מתן היתרי העבודה בשבת".

עם התפטרותו של השר יעקב ליצמן ביום ראשון האחרון על רקע עבודות הרכבת בשבת, נוצרה סערה בקואליציה בין הלליכוד לסיעות החרדיות. בסופה, סיכמו ביניהם הצדדים כי יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ. בנוסף, המרכולים בתל אביב לא ייסגרו. כמו כן, תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע. עוד תאומץ הצעת שר התחבורה ישראל כץ לאפשר לשר העבודה והרווחה חיים כץ להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכדומה.

עוד במסגרת ההסכם, יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל. על כך, העירו החכי"ם במהלך הישיבה וטענו כי על הבית היהודי לקחת על עצמה את המהלך שימנע ממשחקי הכדורגל להתקיים בשבת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פתאום נזכרו
ישראל | 28-11-2017 17:43
עלק