אחרי הסערה: רגב התערבה; דגל ישראל נתלה מחדש - סרוגים

אחרי הסערה: רגב התערבה; דגל ישראל נתלה מחדש

לאחר שסטודנטים במכון וינגייט טענו כי הוכרחו להסיר את דגל ישראל שתלו במגוריהם בסביבת המכללה, ובעקבות התערבותה של השרה מירי רגב, הבוקר נתלה בכניסה למעונות דגל ישראל קבוע

אחרי הסערה: רגב התערבה; דגל ישראל  נתלה מחדש
לאחר שסטודנטים במכון וינגייט טענו כי הוכרחו להסיר את דגל ישראל שתלו במגוריהם בסביבת המכללה, ובעקבות התערבותה של השרה מירי רגב, הבוקר (חמישי) נתלה בכניסה למעונות דגל ישראל קבוע.
עמוד התורן כשבראשו הדגל הקבוע שהועמד בכניסה למעונות
ביום שני האחרון, התפרסם כי  סטודנטים אשר לומדים במכללה הוראה לחינוך גופני נדרשו מהנהלת המעונות להסיר במיידי את דגל הלאום אותם עלו בחלון חדרם. הסטודנטים סירבו לבקשה, ומשלא נענו נשלחה להם הודעת טקסט ובה נכתב: "נא להוריד את הדגל עוד היום בבקשה. המכון הינו מקום המזמין כל אדם באשר הוא ולכן אין זה המקום לתלות הדגל… נא טיפולך הדחוף!".

יממה לאחר מכן, הורתה שרת התרבות והספורט מירי הורתה לבדוק את הטענה בדבר הסרת דגל ישראל ממעונות הסטודנטים במכון וינגייט. אכן, מבדיקה שערך משרד התרבות והספורט עם הנהלת מכון וינגייט התברר כי קיימת הנחייה שלא לתלות שלטים בתוך מגורי הסטודנטים משיקולים של שמירת הסדר הציבורי.

אולם, בהתאם להנחיית השרה. המשרד הורה להנהלת המכון לאפשר את תליית דגלי ישראל גם בתוך המעונות כפי שקיים בכל רחבי המכון.

לדברי רגב: "דגל ישראל אינו שלט הוא מייצג את ריבונותינו והוא מקור לכבוד ולגאווה לאומית. הנחיית וינגייט לפיה דגל ישראל לא יוכל להיתלות במעונות אין לה מקום. דגל ישראל ייתלה במעונות הסטודנטים כפי שהוא תלוי בכל רחבי מכון וינגייט".

מהמכון נמסר בתגובה לטענות:  "דגלי ישראל מונפים באופן קבוע במכון וינגייט במקומות שנקבעו. עם זאת, נוהלי מעונות הסטודנטים אינו מתיר תלייה של שלטים או דגלים מכל סוג שהוא כדי לשמור על נראות המכון ועל הסדר במרחב הציבורי. דרישת מנהלת המעונות להסרת הדגל באופן בו הונח על מעקה הבניין היא לגיטימית ומקובלת. ייתכן והייתה טעות באופן ניסוח הסמס שנשלח לסטודנט והדבר הובהר היום למנהלת על ידי מנכל המכון. אין בכך דבר כדי לפגוע בכבוד שרוכשים מנהלי המכון לדגל ישראל ולסמלים הלאומיים של מדינת ישראל ונמשיך לפעול ברוח זו בעתיד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זוועה של אזרחים.
יפה יוסף | 04-04-2018 23:20
ביום העצמאות חייבים להניף דגל בכל בית במדינת ישראל. שהחיינו והיגענו לזמן הזה.