50 הרוגים בפיגוע התאבדות במסגד בניגריה - סרוגים

50 הרוגים בפיגוע התאבדות במסגד בניגריה

לפחות 50 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע התאבדות במסגד בעיר מובי שבניגריה. במשטרה מעריכים שארגון הטרור בוקו חראם הוא האחראי למתקפה

author-image
50 הרוגים בפיגוע התאבדות במסגד בניגריה
  זירת הפיגוע בניגריה (צילום: עמוד הטוויטר של רשת BAAD News)

טרור בניגריה: לפחות 50 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות במסגד בעיירה מובי שבצפון-מזרח ניגריה.

במשטרה המקומית טענו שהפיגוע התרחש בסביבות השעה 5:20 לפנות בוקר בזמן תפילה במסגד בצפון העיר. על פי החשד, המחבל האחראי לפיגוע היה נער בן 17 אשר נכנס למסגד עם חגורת נפץ.

"קיבלנו דיווחים על פיצוץ עז במסגד 'קונו אראהא' במובי, שבו נהרגו 50 בני אדם. נער צעיר בן 17 נכנס למסגד יחד עם מתפללים נוספים- ומיד בסיום התפילות הוא פוצץ מטען חבלה" תיאר דובר משטרת מחוז אדאמאווה, עותמאן אבו קדאר, את האירוע. אבו קדאר הוסיף כי עשרות אנשים נוספים שנכחו במסגד נפצעו קשות בפיגוע, והועברו לבתי חולים שונים בסביבת העיר.

במשטרה מעריכים שארגון הטרור בוקו חראם הוא האחראי לביצוע הפיגוע. בשנים האחרונות יותר מ-20 אלף בני אדם נרצחו בפיגועי טרור של בוקו חראם בניגריה, במסגרת הניסיונות של הארגון להשתלט על המדינה ולהקים מדינה אסלאמית. כמו כן, יותר משני מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם בלחימה בין הממשל לארגון הטרור.

בממשלת ניגריה מיהרו לגנות את הפיגוע הקשה. "זהו מעשה של רשע, שבוצע על ידי פושעים שרוצים להרוס את השלום השורר במובי ובחלקים אחרים של המדינה" אמר ראש הממשלה מוחמד עומאר ג'יברלה בינדו בהצהרה לתקשורת המקומית. "נמשיך לפעול כדי לוודא שכל תושבי המדינה יהיו בטוחים. אנחנו פועלים עם כוחות הביטחון כדי לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו. זו המחויבות הגדולה ביותר של כל ממשלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 02-04-2021 15:20
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף