נערכים להכפלת מספר המשתתפים באזכרה לרב קוק - סרוגים

נערכים להכפלת מספר המשתתפים באזכרה לרב קוק

לקראת יום הזכרון ה-76 לרב אברהם יצחק הכהן קוק צ"ל נערכים המארגנים למספר שיא של כעשרת אלפים אנשים שיפקדו את קברו של הדמות הרבנית בכירה בציונות הדתית. את היוזמה העלו חברי הכנסת הדתיים, ועשרות ישיבות אישרו את הגעתן למעמד האזכרה בעוד כשלושה שבועות.

author-image
נערכים להכפלת מספר המשתתפים באזכרה לרב קוק
  נערכים לאלפים שיעלו לקברו. הרב קוק (ויקימדיה)

בעוד כשלושה שבועות, בג' באלול, יחול יום הזכרון ה-76 לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

לקראת האזכרה, למי שמשנתו מלווה את אנשי הציונות הדתית, שלחו כל חברי הכנסת של המפלגות הדתיות, מכתב לראשי הישיבות הציוניות ובו הם פונים כי הישיבה ותלמידיה תשתתף באזכרה לזכר הראי"ה.

במכתב עליו חתומים שבעת חברי הכנסת של האיחוד הלאומי והבית היהודי, נכתב בין השאר כי בשנה שעברה עלו לקברו של הרב קוק, חמשת אלפים איש, אך השנה הרצון הוא להכפיל ולשלש את המספר.

"הגותו של הראי"ה קוק תופסת את כותל המזרח של כל בית מדרש וכל בית ציוני דתי. אך למרבה הצער יום פטירתו, ג' באלול, לא תפס את מקומו הראוי לו, ורק אלפים בודדים פוקדים את ציונו הקדוש בחלקת הנביאים בהר הזיתים, אל מול הר בית מקדשנו."

"האבסורד הוא שעשרות אלפים מבני הציונות הדתית נוסעים לאוקראינה להשתטח על קברי צדיקים, אך את קברי צדיקינו בהר הזיתים: הראי"ה, הרצי"ה, הרב הנזיר, הם כמעט ולא פוקדים."

הלוגיסטיקה עלינו

במכתב מציינים הח"כים, כי כדי לסייע בעליית ההמונים ביום השנה, יסובסדו הסעות לישיבות השונות, כשהאירוע כולו יאובטח על ידי כוחות הבטחון.

עוד מציינים בפנייה, כי "השנה חל ג' באלול ביום שישי, כך שנסיעה לירושלים להר הזיתים, תפגע פחות בסדרי הלימוד התקינים בישיבות."

"דווקא על רקע תופעות הפילוג בציונות הדתית, ראינו לנכון לבוא ולבטא את המאחד בין כולנו." מסיימים הח"כים את הפניה.

בינתיים נראה כי ישנה הענות חיובית בישיבות השונות. ל'סרוגים' נודע כי עשרות ראשי ישיבות מכל חלקי הציונות הדתית נענו בחיוב לפנייתם של הח"כים בשתי סיעות הציונות הדתית, ואישרו כי ישלחו את תלמידיהם לאזכרת הראי"ה קוק זצ"ל בג' אלול.

לפי שעה צופים המארגנים ומתכוננים למספר שיא של כעשרת אלפים מתפללים שיעלו ביום הזכרון להר הזיתים בירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו