"חתונת השנאה": כתב האישום נגד הנערים- בוטל - סרוגים

"חתונת השנאה": כתב האישום נגד הנערים- בוטל

שנתיים עברו מאז חתונת  בני זוג מהימין, שזכתה לכינוי "חתונת השנאה". היום החליט בית משפט השלום לנוער בירושלים לבטל הכתב האישום נגד חמישה נערים שהשתתפו באותה חתונה

"חתונת השנאה": כתב האישום נגד הנערים- בוטל

שנתיים עברו מאז חתונת  בני זוג מהימין, שזכתה לכינוי "חתונת השנאה". היום (שני) החליט בית משפט השלום לנוער בירושלים לבטל הכתב האישום נגד חמישה נערים שהשתתפו באותה חתונה. כתב האישום מייחס לחמישה קטינים עבירות של הסתה לאלימות או לטרור שכאמור בוטל.

בהחלטה מנומקת, האסורה בפרסום בשל היות הנאשמים קטינים, מסביר השופט שמעון לייבו כי יש לבטל את כתב האישום וזאת בשל פגמים קשים בהגשתו.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצג ומלווה חלק מהנאשמים הוסיף כי "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד לאחר הגשת כתב האישום, וכי מתוכן המייל שעליו התבססה המאשימה עולה כי לא ניתנה התייחסות ראויה לחופש הביטוי ולהיותם של הנאשמים קטינים וכן כי בתוכן המייל בעיקר נשקלו שיקולי יחסי ציבור ודוברות.

עוד הוסיף: "השופט קבע כי על פי החוק והפסיקה נדרשת בדווקא הסכמת היועמ"ש ולא מסמך אחר והדגיש במפורש כי תוכן המייל נוגע למועד הגשת כתב האישום ודוברות וכלל לא הוזכרו בו שמות הנאשמים כמתבקש."

עוד" סיניה מוזס חריז המייצגת נאשם נוסף בתיק מסרה כי "שמחתי מאוד לשמוע החלטת בית המשפט שעשתה צדק ומשפט בסיטואציה בה ניסו להכשיר בדיעבד פגיעה בזכויות דיוניות של קטינים מתוך מחשבה מוטעית שאף כאשר שוגה הפרקליטות יכשיר בית המשפט את הפגם. כמאמר המשפט הידוע יש שופטים בירושלים."

לביטול כתב האישום היו שותפים גם עו"ד אלי פוקסברומר ועו"ד אברהם כהן מטעם הסנגוריה הציבורית אשר מייצגים את הנאשמים הנוספים בתיק.

בחודש דצמבר לפני שנתיים נערכה חתונה של בני זוג מהימין הקיצוני בירושלים. בסרטון שפורסם זמן קצר לאחר מכן בחדשות 10 נראה כי החתונה הפכה לחגיגה של אלימות והסתה כשהחוגגים רקדו עם רובים, סכינים ובקבוקי תבערה כשברקע מתנגן השיר "ויינקמה נקם אחת משתי עיניי, פלסטין".

רגע השיא של הסרטון, הוא כשאחד מהחוגגים החל לדקור שוב ושוב את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח לפי החשד על ידי פעילי ימין קיצוני בפיגוע הצתה בכפר דומא.

הסרטון עורר סערה ציבורית רבה במאבק בין נוער הגבעות למערכת הביטחון, בהם שר הביטחון אביגדור ליברמן והשב"כ.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו