פסק דין דרמטי סלל את הדרך ליישוב חרשה - סרוגים

פסק דין דרמטי סלל את הדרך ליישוב חרשה

היועמ"שמנדלבליט הוציא היום חוות דעת משפטית המאפשרת הפקעת מקרקעין בבעלות פרטית פלסטינית לצורך הסדרת דרך הגישה ליישוב חרשה. באופן נדיר הודעתו של מנדלבליט מאפשרת גם את הסדרת היישוב כולו

פסק דין דרמטי סלל את הדרך ליישוב חרשה
  בנייה בחרשה (צילום: יח"צ)

בשורה משמעותית להתיישבות: יופקעו שטחים לטובת דרך גישה לחרשה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוציא היום (רביעי) חוות מעודכנת על דרך הגישה לישוב חרשה בבנימין, שהיא סנונית חשובה בעקבות פס״ד ג׳ובראן.

בסוף חודש אוקטובר ניתן פסק דינו של השופט בדימוס ג'ובראן בבג"ץ 794/17 זיאדה ואח' נ' מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית ואח', בעניין המתווה שגובש ע"י הממשלה להסדרת אתר מגורים זמני למפוני עמונה בנכסי נפקדים הסמוכים לאתר ממנו פונו. העתירה עצמה התקבלה, ברוב דעות, אולם כלל השופטים היו תמימי דעים באשר לסמכותו של המפקד הצבאי לפעול לטובת האינטרסים האזרחיים של התושבים הישראלים באיו"ש.

בעקבות פסק הדין, פנתה שרת המשפטים איילת שקד ליועץ המשפטי לממשלה לבחינה מחדש של הסדרת דרך הגישה לישוב חרשה שבבנימין.

צילום: שער הכניסה ליישוב חרשה (קרדיט: באדיבות היישוב)

המדינה תפקיע קרקע פלסטינית לצורך סלילת דרך ליישוב

על כן, היועץ המשפטי לממשלה הוציא היום חוות דעת משפטית המאפשרת הפקעת מקרקעין בבעלות פרטית פלסטינית לצורך הסדרת דרך הגישה ליישוב באופן. באופן נדיר הודעתו של מנדלבליט מאפשרת גם את הסדרת היישוב כולו.

לדבריו, "אין עוד מקום למצוא מניעה משפטית עקרונית בקידום המלצת צוות ההסדרה בדבר הסדרת דרך הגישה ליישוב חרשה באמצעות הפקעה לצרכי ציבור, וזאת למצער באשר להפקעה של זכות החזקה במקרקעין, אשר תשא עמה חובת תשלום פיצויים לבעלי הזכויות בהם, והכל בשים לב לנסיבותיו המיוחדות של המקרה שבנדון".

מלשכת שרת המשפטים נמסר כי היא מברכת על החלטה זו המהווה נדבך נוסף למימוש זכויותיהם של מאות אלפי מתיישבי יו״ש וכי השרה תמשיך לקדם בחינה מחדש של עמדות משפטיות קודמות בנוגע להסדרת בנייה ביו"ש.

 ראש המועצה אזורית מטה בנימין, אבי רואה הגיב גם הוא על פרסום חוות הדעת של היועמ"ש, ואמר: "הסרת חסמים משפטיים ויצירת דרכים חוקיות שמאפשרות יצירת חיים נורמליים למאות אלפי התושבים ביהודה ושומרון היא הכיוון אליו צריך לשאוף. על אף חומות בירוקרטיה, עתירות כאלה ואחרות לבג"ץ, מוכיח היועץ המשפטי לממשלה כי הדבר אפשרי".רואה הודה לשרת המשפטים איילת שקד ש"דחפה לחוות דעת שתאפשר את פתיחת הגישה לישוב חרשה", וכן ליועץ המשפטי לממשלה ש"נתן את חוות דעתו החשובה. אנחנו מברכים על הצעד החשוב", דברי רואה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שילה התותח
יעקב | 15-11-2017 15:18
יפה מאוד ! אין על המזכיר שלהם! הוא בחור תותח...