היינו מאוד שמחים לבשר על ביטול הפרסומות שהורסות את חווית הצפייה והשמיעה, אך מאחר וזה מקור ההכנסה המרכזי של חברת יוטיוב סביר להניח שהיא לא תעשה את זה. בינתיים אנחנו לגמרי נסתפק בחלק מהפרסומות, שהיא דווקא כן מוכנה לוותר עליהן.

השבוע הודיעה פֶּגִי ק', אחת מנציגות יוטיוב בגוגל פלוס, כי לאחרונה בחנו בחברה את השורות האינטראקטיביות שקופצות על המסך בזמן הצפייה. ולאחר שגילו והבינו שמעט מאוד משתמשים לוחצים על הלינק המוצע הוחלט לבטל את האופציה. "רק אחד מכל 20 אנשים לוחצים על הקישור המוצע" מתוכם אלה שכבר כן חוזרים ללחוץ על הקישור המוצע נתקלים במודעות ישנות או לינקים שאינם מעודכנים כתוצאה מכך, רבים התלוננו כי זה מרגיש כמו ספאם.

בעקבות כך החל מ-14 בדצמבר – יוטיוב החליטה לבטל את השורות האינטראקטיביות, העולות באמצע הפעלת הסרטונים ומפנים ללינקים שונים (כמו לסינגל החדש, לרכישת האלבום, הזמנת כרטיסים וכו').

כתחליף לשירות הזה מציעה יוטיוב למנהלי שיווק ויטיוברים להשתמש בכרטיסים שמאפשרים להנות את הצופים ללינק הרצוי מבלי להפריע לחווית הצפייה בסרטון. אנחנו די מודים ליוטיוב ומקווים תגיע לעוד מסקנות מעניינות שישפרו את החוויה של כולנו.