המהומות באנגליה: כשרובין הוד פוגש את ישמעאל - סרוגים

המהומות באנגליה: כשרובין הוד פוגש את ישמעאל

אצל רובין הוד אין עקבות מוסריות. תמיד העני צודק והעשיר רשע. תמיד מגיע לעני, והעשיר חייב לתת לו ברצון או בכח. אמנם הנימוס האנגלי מחייב לציית לכוחות החוק, אולם כאשר האתוס הרובין הודי נפגש עם האתוס המוסלמי האפרו-אנגלי או האסיו-בריטי, נפרצים כל הגבולות וכל דאלים גבר.

author-image
המהומות באנגליה: כשרובין הוד פוגש את ישמעאל
  מהומות באנגליה. (צילום מסך)

אנגליה נמצאת על סף אנרכיה.

אלה לא ההפגנות המנומסות של מחאת האוהלים וגם לא ההמון המשולהב של כיכר תחריר. בסופו של דבר מדובר בבני 14 על BMX שרוצים להתעלל בחנונים המודעים לעצמם שפלשו לשכונות העוני, ועל הדרך להתארגן על חגורת גוצ'י, iPad ואופניים של הביוקר.

וזה לא פלא, שהרי רובין הוד (Robin Hood) – גיבור עממי אנגלי, פורע חוק. קשת וסיף מוכשר, שנהג לגנוב מהעשירים ולתת לעניים בעזרת חבורת פורעי חוק הידועים כ"אנשים העליזים". רובין הוד הפך לדמות עממית פופולרית ודמות מופת באתוס האנגלי. וכעת אנו רואים את פרות האתוס בהתגלמותו.

לא פלא שדוקא באותה אנגליה המנומסת פורצת החוליגניות הרובין הודית במלוא הקפה. אצל רובין אין עקבות מוסריות. תמיד העני צודק והעשיר רשע. תמיד מגיע לעני, והעשיר חייב לתת לו ברצון או בכח.

אמנם הנימוס האנגלי מחייב לציית לכוחות החוק (המשטרה) אולם כאשר האתוס הרובין הודי נפגש עם האתוס המוסלמי האפרו-אנגלי או האסיו-בריטי, נפרצים כל הגבולות וכל דאלים גבר.

רפיסות המשטרה הלונדונית מול הפורעים רק ממחישה את אוזלת היד (של המוסר הנוצרי) מול פורעים חסרי כל מוסר או אם תרצו בעלי המוסר הישמעאלי (ידו בכל ויד כל בו). כשאין מורא מלכות עליהם הרי הם עושים בתוך של אחרים ככל העולה על רוחם.

זאת אולי תזכורת לממשל היושב בדאונינג 10 שלא יעיז להטיף מוסר למדינת ישראל ולקציניה שלא לדבר על צווי מעצר נגדם, 16,000 שוטרים פרוסים בלונדון כדי לעצור מהומות שבארץ היו מכנים "הפרות סדר".

עכשיו האנגלים מבינים למה במלחמה מול פראי המדבר, אסור לגלות סימני חולשה ויש לעצור אותן בכל הכוח. נזכיר להם את זה לקראת ההפגנות בבילעין מחר בצהריים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו