ברודני: משרד החינוך מפלה את תלמידות גבעת שמואל - סרוגים

ברודני: משרד החינוך מפלה את תלמידות גבעת שמואל

בראיון עם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני הוא מסביר למה הלך לבית המשפט נגד משרד החינוך ואולפנת צפירה. "אני הראשון שמאמין בשמים פתוחים, אבל שזה יהיה בצורה שוויונית"

יממה לאחר שמשך את העתירה נגד משרד החינוך ואולפנת צפירה בבית המשפט, מסביר ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני בראיון לסרוגים מדוע נאלץ לגרור את הורי התלמידות בעירו לבית המשפט.

כפי שפורסם בסרוגים אתמול, אמש משכה עיריית גבעת שמואל את העתירה נגד משרד החינוך, אולפנת צפירה והורי 24 תלמידות תושבות גבעת שמואל הלומדות באולפנה וזאת לאחר שהשופט קיבל את עמדת העירייה כי החליטה מתוך רצון טוב לאפשר לבנות שהחלו את לימודיהן באולפנת צפירה השנה להשלים את לימודיהן ובלבד שבשנים הבאות לא יתאפשר לתלמידים ללמוד מחוץ לעיר ללא אישור לימודי חוץ מהעירייה.

בשיחה עם סרוגים שאלנו את ברודני, אתם משכתם את העתירה מבית המשפט, כי היא התייתרה, ובעצם בית המשפט אמר, השנה נשאיר את המצב כמו שהוא, ובשנה הבאה נריב מחדש?

לצורך העניין כן. אבל צריך להסביר מה קורה פה, ולמה משרד החינוך מפלה לרעה את גבעת שמואל מכל הערים באזור. קודם כל, זה לא נעים לראש עיר, ללכת נגד משרד החינוך, ונגד מרכז ישיבות בני עקיבא ונגד תושבים שלו, ולכן בעתירה הזו לא הייתה מטרה לנצח מישהו.

מה שקרה פה הוא שמרכז ישיבות בני עקיבא ואולפנת צפירה, פעלו לקבל תלמידות בניגוד לחוק, ואנחנו התרענו על זה לפני חודשים ארוכים, וצפירה צפצפה על החוק, ואחרי שהיא עשתה את זה וקבעה עובדות בשטח, ואנחנו ניסינו בדרכי נעם ובצורה יפה, לברר איך הם נקלטו בצפירה. רק אחרי שהאולפנה ומשרד החינוך פעלו ביחד, כדי לקבע את העובדות ולהכניס אותן לאולפנה נגד החוק ונגד התקנות, אנחנו פנינו לבית המשפט כדי לקבל צו, שיאסור מכן ואילך על האולפנה לקבל תלמידות חוץ.

אז למה משכתם את העתירה?

היה לנו ברור מההתחלה שלא נחזיר אף תלמידה שכבר נקלטה במוסד אחר, ומה שהיה כבר עשוי. ולכן הבנות של כיתה ז' שימשיכו שם עד סוף י"ב. פסק הדין הוא רק לגבי השנים הבאות וזה פסק דין שיש לנו כרגע ביד. השופט רצה למשוך את הדיונים עוד קצת, וכשאנחנו ראינו, שהשגנו את המטרה, שמשנה הבאה ייפסק נוהל הרישום בלי אישור לימוד חוץ, אמרנו שאין טעם להמשיך בהליך ומשכנו אותו.

אני בעד שמיים פתוחים, אבל נגד אפליה

החינוך הדתי בכל הארץ, מסתמך על בתי ספר פרטיים ופנימיות, אז למה דווקא בגבעת שמואל יש בעיות?

אני הראשון שמאמין בשמים פתוחים, ואני הראשון שרוצה לאשר לכל הבנות ולכל הבנים ללמוד איפה שהם רוצים. אבל שזה יהיה בצורה שוויונית. לא יכול להיות שרק גבעת שמואל תצטרך לתת תלמידים ולא תוכל לקבל.

ניסיתי לפני כמה שנים להעביר מהלך עם אברהם ליפשיץ, שמגבעת שמואל יוכלו להירשם בבני ברק ובפתח תקוה, רמת גן וגבעתיים, ושמפתח תקוה ובני ברק יירשמו אצלנו. אבל כל עוד הערים מסביב מתנגדות למהלך הזה, לא יכול להיות שמצפים שגבעת שמואל תתרום תלמידות כשיש לנו רק 170 תלמידים ותלמידות בשכבה. המצב בו בצפירה יש 45 בנות מגבעת שמואל ורק 5 בנות מפתח תקוה הוא לא הגיוני.

שיעשו רישום פתוח, כשכל הערים במשחק. התנאי השני, שאולפנות כמו צפירה, לא יהיו מוסד ממיין. כמו שאני לא יכול להגיד לתושבת גבעת שמואל, שהיא לא תתקבל למוסד העירוני שלנו, ככה גם המוסדות המתחרים, לא יוכלו להגיד 'לא' לבנות שלנו, בגלל סיבות דתיות או לימודיות.

והתנאי השלישי שתהיה רגולציה, שהכל יעבור דרך העירייה. אני צריך לדעת כמה תלמידים רשומים אצלי וכמה הולכים למוסדות אחרים, כדי שנוכל להתארגן בזמן. כמה כיתות להכשיר, כמה מורים לקלוט וכו'. ולכן אם משרד החינוך משנה את החוק ואומר הכל פתוח, כולם יכולים אצל כולם – אין לי בעיה ואני הראשון שבעד. ברגע שאומרים שהחוק חל רק לגבעת שמואל, זה צעד לא מקובל.

ביקשנו את תגובת משרד החינוך לדברים. תגובת המשרד תפורסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עשית טעות
| 09-11-2017 18:26
בטוח יצא לך להיות באיזה מוסד כמו ישיבה או תיכון או הסדר וכדומה ששם יכולת לבחור להיות לפי רצונך. פעם זה היה נתפס כזכות ברורה של כל אדם. אתה באת בכוחניות מטורפת וניסית להשליט את הבחירה על אנשים תמימים כדי לקבל עוד קצת תקציב. חבל מאוד.
2
ראש העיר הכריז שיתפטר
אבא מודאג | 09-11-2017 19:03
ראש העיר הכריז שלא ייתן לתלמידות ללמוד בצפירה אפילו אם יצטרך להתפטר.קדימה ברודני...הבטחות צריך לקיים
3
שמים סגורים
פיני | 09-11-2017 19:24
ראש העיר הנכבד, אנו בני ערובה שלך? הרי רק לפני חודש אמרת לנו 'ניפגש באולפנת אמי'ת שכחת? אז מה פתאום שינית דעתך? בגלל הבחירות? בגלל שמקורביך, אפילו הם טענו שאתה סתם ראש בקיר? מדוע?
4
הסנוביידה חוגגת בגבעת שמואל -הורים חושבים שצפירה יותר
נאוה | 09-11-2017 19:26
דתית ושווה לשלוח את הבנות לשם - אז לידיעתכם, קראתי באחד העלונים שזה לגמרי לא נכון צפירה לא ברמה יותר גבוהה -זו רק סנוביזם של התושבים /ההורים המסכנים .
5
די לשקרים
אחת שיודעת | 09-11-2017 19:39
בנות בכיתה ז אינן כלי משחק בידי ראש העיר שניתן לכבול או לשחרר תמורת בנות אחרות. אנחנו במאה העשרים ואחת- זכות הבחירה והעדר אפליה הם עקרונות עסוד שכדאי שיופנמו אצל מי שמתיימר להיבחר ולייצג את תושבי עירו. ביהמש לא רצה לעסוק בסוגיות המהותיות ולקח בשתי ידיים את ההצעה למשוך את העתירה לאחר שראש העיר שהצהיר מעל על במה כי יתפטר מתפקידו לפני שייתן לבנות ללמוד מחוץ לעיר- הבין שאין לו סיכוי והתקפל. חבל שאותו ראש עיר לא נותן לאמת לבלבל אותו
ברודני התחייב להתפטר לפני שייתן לבנות ללמוד מחוץ לעיר ?
רחלה | 13-11-2017 12:57
אז הוא התחייב... זה לא מפריע לו לשנות גרסאות כמו זיקית הרי הוא אף פעם לא לוקח אחריות למעשיו הוא צדיק הדור יוסי התחייב להתפטר? ייתכן. אבל לא התחייב לקיים.
6
תת רמה של כתבה
רז | 09-11-2017 21:00
לי יוסף ברודני אמר בפירוש שהוא נגד שמים פתוחים. שלא אכפת לו, הוא רוצה את כל הבנות בגבעה. יוסי ברודני משנה גרסאות לפי מה שנוח לו. לא חשבתם לבקש גם את תגובת ההורים