הנה זה מגיע: ליגת הכדורסל של החמ"ד - סרוגים

הנה זה מגיע: ליגת הכדורסל של החמ"ד

הספורט במגזר מעלה הילוך: 26 ישיבות תיכוניות ו-6 תיכונים דתיים, ממעלות ועד אשדוד, יתחרו בליגת כדורסל מסודרת, כולם ביחד במשפחת החמ"ד המורחבת. מתי זה מתחיל, איך יתנהלו המשחקים ואיפה, כל הפרטים

הנה זה מגיע: ליגת הכדורסל של החמ"ד
  ליגת הכדורסל של החמ"ד יוצאת לדרך. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בשורה יוצאת דופן בעולם הספורט למגזר: היום (רביעי) התקיימה הישיבה הראשונה של ליגת הכדורסל של החמ"ד: ליגה מסודרת לישיבות תיכוניות ובתי ספר העל יסודיים בחינוך הממלכתי הדתי.

בישיבה המרגשת והמיוחדת התכנסו ראש החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ, גיא דגן הממונה על הפיקוח לחינוך גופני\ זיו ישראלי סמנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר, ואתי אורלב סגנית ראש החמ"ד, וכמובן ראשי ישיבה, מורים לחינוך הגופני ומאמנים. מטעם החמ"ד ירכז את הליגה רועי שרוני.

מספר בתי הספר שנרשמו: 32 ישיבות תיכוניות ותיכונים דתיים, ועוד 4 בתי ספר בהמתנה. בעוד זמן לא רב נוכל ליהנות מאווירת ספורט יוצאת דופן. אנחנו כמובן נסקר ונעקוב.

אז איך זה עובד? 26 ישיבות תיכוניות ו-6 תיכונים דתיים יתחלקו ל-4 אזורי-על גיאוגרפיים: מרכז, צפון, דרום וירושלים. בכל אזור יתקיימו משחקים בין קבוצות בבתים, כאשר הקבוצה שסיימה במקום ה-1 בבית תשחק על גמר האזור שלה, ומשם לחצי גמר כל-אזורי ואז הגמר הגדול.

"בשלב הראשוני החלוקה תהיה לפי אזורים גאוגרפיים", מסביר שרוני מרכז הליגה מטעם החמ"ד, "הסיבה לכך היא כדי לנסות ליצור כמה שפחות מעמסה לכל בית ספר באזור שלו ושלא יתחילו להיטלטל ברחבי הארץ. עם הזמן אולי נשקול לשנות את שיטת חלוקת האזורים לכמה ליגות".

תהליך בניית הליגה עבר תכנון ארוך ומחושב עד לפרטים הקטנים, אפילו בצבעי המדים: "הקבוצות ישחקו במדים כחול לבן", אומר שרוני, "כי אנחנו רוצים להעביר מסר של השתייכות של זהות וציונות, לאומיות דתית שמשלבת בתוכה את כסא הכבוד וצבעי המדינה כחול-ולבן".

כמובן שהייחודיות בליגת הכדורסל של החמ"ד היא שסוף סוף נראה שחקני כדורסל עם כיפה שמשחקים בגאווה.

כולם במשפחת החמ"ד

הבשורה המעניינת לכל חובב ספורט מצויה בכך שלראשונה המגזר הדתי, על כלל גווניו, יתחרו בליגה של החמ"ד הן ישיבות תיכוניות והן תיכונים דתיים, הן מהצפון והדרום והן מהמרכז וירושלים: "בית חינוך כמשפחה" – זה המוטו שמוביל את הרב ליפשיץ בניהול החמ"ד, "להיות חלק מהמגזר, מהציונות הדתית, מקושר גם להרגשת השייכות. גם לומדים ביחד וגם משחקים ביחד".

הקמת ליגת הכדורסל היא חלק מבשורה גדולה יותר של החמ"ד עבור חיזוק הספורט במגזר הדתי ובכך להמשיך לחזק את גאוות היחידה הענווה של החינוך הממלכתי דתי: "הקמנו את הליגה מתוך רצון וראייה לתת מקום משמעותי לעולם הספורטיבי, החינוכי, התחרותי המכבד, האיכותי, האנושי, אהבת הזולת – כל אלו משתלבים עם ערכים של הציונות הדתית", אמר לסרוגים ראש החמ"ד ד"ר אברהם ליפשיץ, "מתוך רצון גם לחבר בין הפריפריה למרכז, ובין כל בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי – כולם תחת משפחת החמ"ד".

מתי מתחילים? בערך עוד כ-3 שבועות…הקבוצות מתחממות, מחכות והליגה אוטוטו יוצאת לדרך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו