בריטניה: שרה ביקשה לשלוח כספי סיוע לצה"ל - סרוגים

בריטניה: שרה ביקשה לשלוח כספי סיוע לצה"ל

אחרי שנאלצה להתנצל על כך שנפגשה בחשאי עם בכירים ישראליים, כעת פורסם כי פריטי פארל, שרת הפיתוח הבינלאומי בבריטניה, הציעה להעביר כספים לצה"ל כתמיכה על פעילותם ההומניטרית ברמת הגולן. בממשלה הבהירו כי מדיניות המדינה לא תשתנה- וכעת גורמים בממלכה קוראים להדחתה של השרה

בריטניה: שרה ביקשה לשלוח כספי סיוע לצה"ל
  שרת הפיתוח הבינלאומי פריטי פאטל בעת נאום ההתנצלות על הפרשה (צילום מסך)

בריטניה סוערת: בכירים בממשל הבריטי הודיעו כי השרה לפיתוח בינלאומי, פריטי פאטל, ביקשה מחברי הממשלה הבריטית להעביר כספי סיוע לצה"ל, כתמיכה במבצעים ההומניטריים של צה"ל ברמת הגולן לטיפול בפצועים ופליטים סוריים. ההצעה נוגדת את מדיניותה הקבועה של ממשלת בריטניה, שלא מכירה בזכותה הריבונית של ישראל ברמת הגולן.

חשיפת העניין מוסיפה ללחצים הציבוריים המופנים כלפי פאטל, שנאלצה השבוע להתנצל בפומבי על כך שנפגשה עם בכירים ישראליים במהלך חופשה פרטית. פאטל קיימה בחודש אוגוסט האחרון 12 פגישות עם אנשי ציבור שונים, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם. הפגישות בוצעו מבלי לדווח על כך למשרד החוץ הבריטי- דבר המהווה הפרת נהלים עבור השרים הבריטיים. כמו כן, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לא הייתה מודעת לקיומם של הפגישות. רק ביום שישי האחרון פאטל סיפרה לראש הממשלה מיי על קיום הפגישות, לאחר פרסומו של תחקיר החושף את הנושא בתקשורת הבריטית.

לא הייתה מודעת לפגישות. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי (צילום: שאטרסטוק)

במשרדה של ראש הממשלה מיי אישרו כי פאטל ביקשה הקצאת תקציב לתמיכה בצה"ל. "אני חושב שהשרה אכן דנה בדרכים אפשריות לסיפוק סיוע רפואי לפליטים סורים פצועים החוצים לתוך הגולן. הצבא הישראלי מתפעל שם בתי חולים שדה כדי לטפל באזרחים שנפצעו במלחמת האזרחים" אמר דובר ממשלת בריטניה. עם זאת, הדובר הוסיף כי מדיניותה לא תשנה את מדיניותה בנושא, ולכן הצעתה של פאטל אינה אפשרית לביצוע.

הביקורות הקשות כלפי פאטל הובילו לקריאות לפטר את פאטל מתפקידה. "איני יכול לחשוב על תקדים שבו שרה בכירה מבקרת במדינה, ומנהלת תכנית כזאת אינטנסיבית בלי שמשרד החוץ, שר החוץ או אפילו השגרירות באותה מדינה יודעים על כך" אמר ראש הצוות הדיפלומטי לשעבר לורד ריקטס. במפלגת הלייבור קראו לחקירה מלאה של האירוע או לפרישתה, ואפילו במפלגה השמרנית של פאטל נשמעו ביקורות נגדה. למרות זאת, ראש הממשלה מיי הביעה בפאטל אמון מוחלט לאחר הדברים ובעקבות הביקורת הרבה שספגה בעקבות ההודאה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו