סוף סוף: טוויטר מגדילה את אורך הציוצים - סרוגים

סוף סוף: טוויטר מגדילה את אורך הציוצים

לידיעת הנשיא טראמפ: הרשת החברתית טוויטר הודיעה כי היא מגדילה את מכסת התווים המותרת בכל ציוץ. החל מהיום ניתן לפרסם ציוצים באורך של 280 תווים, במקום 140 התווים שהיו נהוגים עד עכשיו

author-image
סוף סוף: טוויטר מגדילה את אורך הציוצים
  (צילום: שאטרסטוק)

בשורה משמחת למשתמשי טוויטר: הרשת החברתית הפופולארית הודיעה היום על הכפלה של מספר התווים המותרים בכל ציוץ. המשמעות: החל מהיום ניתן לכתוב ציוצים באורך של עד 280 תווים, במקום מכסת 140 התווים שהייתה נהוגה עד כה.

מדובר בשינוי מהותי עבור הרשת החברתית הפופולארית, מכיוון שמגבלת 140 התווים לא שונתה מאז פתיחת האתר בשנת 2006. הבחירה באורך הציוצים נבעה מכך שבאותה התקופה, הודעת SMS סלולרית הייתה יכולה להכיל 140 תווים

מכסת התווים החדשה זמינה כבר עכשיו בשפה האנגלית, ובימים הקרובים תהיה זמינה גם לשפות האחרות בהם הרשת החברתית תומכת- כולל עברית. עם זאת, 3 שפות יישארו עם מכסת התווים הישנה: ציוצים בסינית, יפנית וקוריאנית עדיין יוגבלו ל-140 תווים. בחברה הסבירו כי שפות אלו נוהגות להשתמש בתווים "ציוריים", המתארים מילה או אפילו משפט שלם באות אחת- וכתוצאה, מרבית הציוצים בשפות אלו מכילות פחות תווים בהשוואה לשפות אחרות.

(צילום: שאטרסטוק)

ההחלטה על הגדלת מכסת התווים מגיעה לאחר שבספטמבר החברה החלה לבחון את אורך הציוצים החדש באמצעות קבוצת משתמשים מצומצמת. לטענתה, הארכת המכסה לא שינתה את אורך הציוצים בצורה משמעותית.  "בימים הראשונים של הניסוי מרבית המשתמשים כתבו ציוצים באורך המלא של 280 תווים כי זה היה חדש, אך במהירות אופי הציוצים חזר לאורך הרגיל" הסבירה מנהלת האתר עליזה רוזן בפוסט שהועלה לבלוג הרשמי של טוויטר. על פי נתוני החברה, רק 5 אחוז מהציוצים שנבחנו היו ארוכים יותר מ-140 תווים, ורק 2 אחוז מהציוצים כללו יותר מ-190 תווים.

למרות זאת, בחברה מסבירים כי הגדלת אורך הציוצים מקלה על אופן השימוש בטוויטר וגורמת להם לשתף יותר דברים. לפני הגדלת המכסה, כ-9 אחוז מהציוצים באתר הגיעו למכסת התווים המותרת. כתוצאה משתמשים רבים מצאו דרכים לעקוף את מגבלת התווים, כגון הפניה לאתר אחר באמצעות קישור, או כתיבת "מתקפת טוויטר" הכוללת מספר ציוצים ברצף. בעת בחינת ההגדלה, כמות הציוצים שהגיעו לגבול המכסה ירדה לרק אחוז אחד. "המרווח הגדול יותר מקלה על כתיבת הציוץ, כך שאנשים יכולים לכתוב את כל מה שרצו לומר ולשלוח ציוצים במהירות גדולה מבעבר" הסבירה רוזן.

כמו כל שינוי ברשת חברתית, המהלך זכה לביקורת מצד חלק מהמשתמשים, כאשר גולשים רבים טענו כי החברה צריכה לעסוק פחות בכמות התווים המותרת, ולהתרכז בתוכן הציוצים. לטענתם, גולשים רבים משתמשים בטוויטר כזירה לבריונות רשת, ומעלים ציוצים  תוקפניים או מטרידים כלפי משתמשים אחרים. אחרים שמחו על הרחבת מכסת התווים, וחגגו בהעלאת ציוצים ארוכים כדי להדגיש את השינוי. רבים גם חשבו בציוציהם על משתמש הטוויטר המפורסם ביותר: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנוהג להעלות סדרות ארוכות של ציוצים בכדי להעביר מסרים פוליטיים בשלמותם. גם בטוויטר התייחסו לכך וצייצו הבהרה: "נשיא ארה"ב לא היה חלק מקבוצת הניסוי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו