הרב אבינר: טענות מזוייפות של בנות מתגייסות - סרוגים

הרב אבינר: טענות מזוייפות של בנות מתגייסות

יש שלושה סוגי בנות: יראות שמים שלא תתגייסנה לעולם, לא יראות שמים שבכל תוקף תתגייסנה, בנות באמצע שמתלבטות והן מוכנות לשמוע את דבר ד'. הרב שלמה אבינר משיב לטענות המתירות גיוס בנות

הרב אבינר: טענות מזוייפות של בנות מתגייסות
  (צילום: גילי יערי/פלאש90)

טענה: אני רוצה לעשות משהו משמעותי עבור עם ישראל.

יש עוד הרבה דברים משמעותיים מלבד צבא, כגון מידות טובות ויראת שמים. היו נשים דגולות שעשו דברים משמעותיים בלי ללכת לצבא: חוה, שרה, רבקה, לאה, רחל, תמר, מרים, ציפורה, דבורה, נעמי, רות, יעל, חנה, מיכל, אביגיל, נעמה, חולדה, אסתר.

טענה: אבל אני רוצה לא רק שיהיה משמעותי אלא שארגיש שזה משמעותי.

אכן רוב האנשים מובלים על ידי הרגש, מאז חטא אדם הראשון, בהיותו נמשך אחרי המרגש בניגוד לציווי אלהי. אכן הרגש גורם לחטאים רבים, וכל רגש צריך בדיקה.

טענה: שירות צבאי הוא מצוה גדולה, לכן לא יכול להיות חטא.

יש מושג מצוה הבאה בעבירה, שמתחלק לשלוש אפשרויות. א. לפעמים יש גם מצוה גם עבירה. ב. לפעמים המצוה מתבטלת בגלל העבירה. ג. לפעמים המצוה הופכת לעבירה. על כל פנים עבירה לא הופכת למצוה, ואין עושים מצוה על ידי עבירה. המטרה אינה מקדשת את האמצעים.

אני לא רואה איזו עבירה יש בזה.

תשובה: את לא יותר מבינה בתורה מכל גדולי הדור, ומכל ההרכבים של הרבנות הראשית שאסרו מאז ועד הנה. צריך קצת ענווה.

אבל יש כמה רבנים שמתירים.

כמה?! בודדים. ד' ידע מראש שעלולים להופיע חילוקי דעות בהלכה, לכן הוא קבע את הכלל: אחרי רבים להטות: רוב מנין ורוב חכמה. אכן, 99.9% של הרבנים אוסרים. וכל גדולי הדור אוסרים.

צפו: הסרטון של ארגון 'חותם' נגד גיוס בנות שעורר סערה

טענה: הרבנים האוסרים הם חרדים, ואני ציונית.

לא נכון. 99.9% של הרבנים הציונים אוסרים, גם מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה אוסרים, ואת לא יותר ציונית מהם.

טענה: שמעתי טיעון שגיוס נשים אינו צנוע. אני חושבת שהוא כן יכול להיות צנוע.

אשרייך שיש לך תשוקה להיות צנועה. אך יתכן שההגדרה שלך של הצניעות אינה תואמת את הגדרתו של רבונו של עולם. עייני רמב"ם הלכות איסורי ביאה כא, ספר החינוך קפח, שולחן ערוך אבן העזר כא, מסילת ישרים יא, קיצור שו"ע קנב ח. את לא פוסקת הלכה גדולה מאלה.

טענה: מדינה זה חשוב מאוד ואין מדינה בלי צבא.

נכון. אך יש יותר חשוב מהמדינה, רבונו של עולם. פעמיים מדינתנו נחרבה כי לא הלכה על פי דבר ד'. הפעם, בע"ה לא תיחרב, ואנו נעשה תשובה.

טענה: הצבא הוא קדוש בעצמותו ואין מה לדאוג.

נכון. לכן אין להכניס בו טומאה. כל רגע ורגע שאשה משרתת בצבא, זו עבירה.

טענה: גם בשירות לאומי, יש מקומות בעייתיים.

נכון, ואין לשרת שם. אך אין היתר לעשות עבירה בטענה שקיימות עבירות אחרות. כל אשר דיבר אלהים נעשה ונשמע.

טענה: יש יחידות בעייתיות מאוד כגון קרקל, אבל יש יחידות שהכל טוב וישר.

ודאי פחות גרוע ללכת ליחידה פחות גרועה. אך כולן אסורות. שירות צבאי לאשה זה איסור. שירות ביחידה מעורבת זה איסור בריבוע.שירות ביחידת קרבית זה איסור בחזקת ארבע.

טענה: אין די חיילים בצבא, אז חיילות חיוניות. זה פיקוח נפש.

לא כל דבר מותר בגלל פיקוח נפש. אך הפתרון פשוט: שלא יקצרו את השירות הצבאי של הבנים, ואפילו יאריכו. הרי זה פיקוח נפש.

טענה: נכון שגיוס צבאי של בנות הוא עבירה, אך כיון שנבנית עליה מצוה גדולה, העבירה הופכת לזכות.

זו מסטיקה מזוייפת. אדרבה, דבר טוב בנוי על דבר רע, סופו לקרוס. כך כותב מרן הרב קוק: "ישנם דברים טובים וקדושים, שהסיבות המחזיקות אותם בעולם הן כעורות, כמו חולשה, שקר, רשעות, שלפעמים הן תומכות את יסוד הטוב… אמנם… הטובה, שמקבל הטוב והקדוש מהרע והטמא, מחוללת היא רעות רבות, ואין אור גאולה יוצא לפועל כי אם על יד מה שיהרסו כל היסודות הרעים, אפילו אותם שמחזיקים את הטוב והקודש". "אחר הריקבון של היסודות הרעים הללו, יחל מיד לצמוח אור הזוהר והקודש על יסודות בריאים" (אורות פז).

טענה: תופעת גיוס בנות ממילא קיימת, אז מה מועיל שרבנים יודיעו שזה נגד התורה.

יש שלושה סוגי בנות: יראות שמים שלא תתגייסנה לעולם, לא יראות שמים שבכל תוקף תתגייסנה, בנות באמצע שמתלבטות והן מוכנות לשמוע את דבר ד'. יתר על כן, אין זו שאלה פרטית של בת זו או בו זה, אלא של צביון צה"ל וצביון המדינה אם הוא טהור. לכן, גם אם אין זה מביא תוצאה מיידית, יש בכל זאת תועלת בשלושה מובנים: א. זה מאט את תהליך ההידרדרות. ב. הדברים נאמרים, וכאשר הלב נפתח הם חודרים פנימה. ג. יש הבדל גדול בין מציאות של טומאה במדינה ואנשי רוח מרכינים ראשם, לבין מציאות שהם מוחים והאויר הוא טהור (עין איה שבת על סוגיית התוכחה).

טענה: לפעמים יש בת שמכריחים אותה ללכת לצבא ולא מקבלים את ההצהרה שלה שהיא דתיה, אז מה תעשה? תלך לבית הסוהר?!

ודאי. וכן חייל שמכריחים אותו לשרת בתנאים לא צנועים, והוא כן רוצה לשרת, אבל בתנאים צנועים.

טענה: הרמב"ם כותב שבמלחמת מצוה, כולם יוצאים, גם כלה מחופתה.

הרדב"ז שם: מספקת מים למזון לבעלה. ודאי מעולה שאשה תומכת בבעלה ואז יש לה חלק בצבא.

טענה: אני באמת אידיאליסטית, לא מתגייסת כדי לעשות רושם, אלא באמת כדי למסור נפשי לעם ישראל, כי זה כל כך חשוב.

ד' יברך אותך. אך גם את צריכה להבין שלא די בצבא, אלא "ד' מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויבך לפניך" ולכן "והיה מחניך קדוש, ולא ייראה בך ערות דבר, ושב מאחריך" (דברים כג טו).

טענה: בסיכום אני רוצה להיות "אשת חייל"!

יפה מאוד. "רבות בנות עשו חייל ואת עלית על כולנה" (משל לא) – אך לא בצבא!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
תענוג לקרוא כל פעם מחדש - אחד מאנשי הרוח הגדולים שבדור
| 05-11-2017 11:00
2
לא יועיל דבר. לדתיים לאומיים לא אכפת מה רבנים אומרים
מאן דאמר | 05-11-2017 12:53
בדור הזה ובדורות קודמים - תסתכלו כמה חילונים וחילוניות יש - אין בית שאין בו חילוני אחד או שניים או שלושה. הדתיות לא הולכות לצה"ל כי הן רוצות לשרת את עם ישראל שירות משמעותי - כי לשרת בבתי חולים או בהוראה זה לא פחות משמעותי ואף יותר. ובכלל מה ההבדל בין שירות כחובשת בצבא או שירות כחובשת או מתנדבת בבית חולים במסגרת שירות לאומי. אין הבדל. חוץ מהמדים והאווירה. כל כך הרבה בנות הולכות לחיל החינוך להיות נניח מורות חיילות אבל לא ילכו לשרת בבתי ספר בשירות לאומי.
דתיים לאומיים אמיתיים
אני | 03-05-2018 14:48
שומעים ועושים מה שרבנים אומרים חרדים אמייתים אותו דבר ובשני המגזרים הללו יש כאלו שלא עושים מה שרבנים אומרים.
3
ממה נפשך
| 05-11-2017 12:58
אם לבת אסור מטעמי צניעות. לבן מותר?! הרי ע"ז ירדו על בני"ע שזה מעורב. וידוע שגם בנים מתקלקלים שם לרוב..מעניין למה. אא להחזיק העגל בשתי קרניו
4
כל מילה בסלע
אנה | 05-11-2017 14:56
כמה שזה נכון. והלואי שישמעו לרב
5
וכי כבודו בוחן כליות ולב.
? | 05-11-2017 16:35
מניין הקביעה הגורפת שאין בליבם יראת אלוהים? האם אין כאן הוצאת דיבה?
אם הן יוצאות נגד פסקי הלכה אז יש פה בעיה
נועם | 05-11-2017 17:44
ביראת שמים.
6
בושה של ציבור אתם תתביישו לכם לצאת כך נגד צה"ל
אודי | 07-11-2017 0:11
הצבא צריך חיילות בהמון המון תפקידים! לא ייאמן שמדיחים נגד שירות כך! סרט מרושע ואנטי צה"לי. אפילו החמאס לא היה מפיק סרט כזה אנטי ישראלי ואנטי צה"לי. פשוט המום מהאנטי ציוניות שלכם.. חשבתי שזה רק חרדים אבל גם אתם הציבור הדתי מזעזע אם זה הסרט שאתם מפיקים ומעלים לאתר. ועוד מביאים רב בעל ערכים אנטי ציונים שיגן על תפיסת העולם הקלוקלת הזו. לא ייאמן , אתם רואים איך הציבור החילוני השפוי ממשיך להחזיק אתכם חבורה של פרזיטים! ברגע שתעברו את הציבור החילוני במספרים המדינה הזו גמורה, גמורה! המדינה לא הייתה קמה אם זה היה בידיים שלכם , העיקר שתמשיכו לקיים מצוות ולמלמל שטויות לשמיים. תסתכלו עמוק עמוק פנימה ותבינו שאתם הורסים את המדינה. מאוד מאוד חשוב שחיילות יתגייסו ויתרמו. גם שירות לאומי זה בסדר אבל בטח לא להסית בצורה כזו מכוערת ונפשעת נגד שירות צה"לי, שזה אגב לא נכון ויש מקומות ויש מקומות, וזה נורא תלוי בבן אדם. סרט פרימיטיבי, נבער ובעיקר נראה כאילו הופק ע"י הג'האד האסלאמי או דאע"ש. ולהגיד אחר כך ששמאלנים הם אנטי ציונים, אתם הכי אנטי צייונים חבורת כפויי טובה שכמותכם גועל נפש לראות את הסרטון הזה!
7
בושה וחרפה פשיטת רגל של הציונות הדתית
רונן | 07-11-2017 0:12
והעיקר יורדים על החילונים והשמאל. העגלה שלכם ריקה ועלובה.
8
שום התנדבות לא תניח את דעתם
דתלש | 07-11-2017 15:15
גם אם תהיה יחידה אזרחית על טהרת נשים שעוזרת רק לנשים, זה לא יניח את דעתם! הם רוצים את הנשים שלהם מתחתנות בגיל 18, ועובדות לפרנסת הגברים בשכר מינימום ושחלילה לא ירוויחו שכר גבוה, שמא מעמדן יהא חזק משל הבעל טאליבן בקיצור
9
טעות במאמר. דבורה היתה אשה דגולה שכן היתה מעורבת
אלינור | 07-11-2017 19:18
דבורה כן היתה מעורבת במהלך צבאי. אפשר לאמר שהיא היתה הרמטכ"לית של המלחמה במלך חצור. וַתֹּאמֶר אֵלָיו הֲלֹא צִוָּה יְהוָה אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל, לֵךְ וּמָשַׁכְתָּ בְּהַר תָּבוֹר, וְלָקַחְתָּ עִמְּךָ עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים אִישׁ, מִבְּנֵי נַפְתָּלִי וּמִבְּנֵי זְבֻלוּן. וּמָשַׁכְתִּי אֵלֶיךָ אֶל-נַחַל קִישׁוֹן, אֶת-סִיסְרָא שַׂר-צְבָא יָבִין, וְאֶת-רִכְבּוֹ, וְאֶת-הֲמוֹנוֹ; וּנְתַתִּיהוּ, בְּיָדֶךָ. מומלץ לרב הנכבד לקרוא שוב את פרק ד' בספר שופטים.
לא כתוב בשום מקום שהיא לחמה.
מעיר. | 09-11-2017 0:39
עוּרִי עוּרִי דְּבוֹרָה עוּרִי עוּרִי דַּבְּרִי שִׁיר --- קוּם בָּרָק וּשֲׁבֵה שֶׁבְיְךָ בֶּן אֲבִינֹעַם אם מישהו צריך לקרוא שוב את הפרקים זה אתה.
10
דברי הרב לא הגיעו ללבי
אבא של לוחמת בגדוד מעורב | 07-11-2017 22:38
עם כל הכבוד וההערכה לרב אבינר שליט"א הגישה שלו לפיה יראת שמים נמדדת לפי מדת הציות לרבנים גורמת לי ולרבים כמוני לתחושת אנטי ודומני שאינה משרתת את מטרתו. מדינת ישראל נוסדה בידי בנים ובנות שנלחמו כתף אל כתף בזרועות ההגנה של הישוב ובמחתרות, וזכו לסיעתא דשמיא עצומה. כמוהם גם תנועת ההתיישבות שבימי טרום המדינה הובלה לאור האידאל השיוויוני של התנועה הקיבוצית למרות היותה כה חילונית. אני חש גאווה על כך שביתי זוכה להמשיך את דרכן של החלוצות והלוחמות דאז, וסבור שהדיבורים נגדה ונגד חברותיה הינם ממש דיבור כנגד הקב"ה שנתן בידן ובידינו את אויבינו הקמים עלינו. זאת ועוד, הגדודים המעורבים הינם מאד חילוניים באופיים, ואין בהם כלל לוחמים חובשי כיפה. ב"ה נמצאות שם מספר בנות יראות שמים שמזכות את כל היחידה בשמירת השבת שלהן, לעניין זה הן ממש שליחות מצוה. מה שהן צריכות זה חיזוק וסיוע מהרבנים, לא הערות מתנשאות ופוגעניות (ע"ע הרב לוינשטיין) ולא חלוקת ציונים ליראת השמים שלהן. נראה לי שבמקום להתמודד עם המציאות יש רבנים שבוחרים לברוח, לתייג את מי שלא מתאים לשטאנץ שלהם כחסר יראת שמים ובכך לפטור עצמם מהצורך להנהיגו. בגישה זו הרבנים מוציאים עצמם מן ההנהגה הכלל-ישראלית, ומותירים את המרחב הציבורי חף מכל מימד רוחני ויהודי. חבל.
לדוד - טעות בידך
סתם אחד | 09-11-2017 22:16
יראת שמים הינה ציות לדבר השם כפי שנמסר בתורה שבע"פ ובכתב. הציות לכהני הדת הינו מחוייב בדתות שנוסדו ע"י כהני דת בשר ודם, ואילו אנו קיבלנו את תורתנו מפי הגבורה, ובעוונותינו הרבנים של ימינו אינם סמוכים מסיני. אני סומך על הרבנים כמעט בכל עניין, אבל לא בגלל שהם רבנים אלא בגלל שהם למדו תורה יותר ממני. וכשזה מגיע לענייני השקפה ובייחוד כשמעורבת בהם פוליטיקה אז כבודם של הרבנים במקומם מונח אלא שאת הכרעותי אני מקבל בעצמי.
היהדות האורתודוכסית מוגדרת לפי ציות לרבנים
דוד | 08-11-2017 18:16
ואפילו הזרם הקונסרבטיבי פועל כך. למעשה הדבר נכון בכל דת בעולם. אדם דתי הוא אדם שמציית לכוהני הדת שלו. אדם שלא מציית לשום כוהן דת לא יכול לטעון לשייכות לדת כלשהי אלא אם הוא טוען שהוא המציא לעצמו איזו דת פרטית. אצל הרפורמים באמת אחד מעיקרי הדת הוא שכל אחד מחליט לעצמו מה לעשות ולכן רוב חוקרי הדת מסכימים שהתנועה הרפורמית לא נחשבת לדת אלא היא זרם תרבותי בלבד. לכן הדברים של הרב מכוונים כמובן לאנשים שמוגדרים דתיים, כלומר שמצייתים לרבנים. מי שלא מציית לרבנים ממילא כבר הוציא את עצמו מהכלל ואין על מה לדבר איתו.
11
יישר כוח לרב!
שלמה | 08-11-2017 14:40
נפלא ממש לראות דברי אמת לאמיתה של תורה! וגם בבחינת דע מה שתשיב לאותה נקודה שלילית שבלב, (שנמצאת בלב כל אחד ואותה צריך לתקן). קולע אל השערה ולא יחטיא! וגם יישר כוח לבנות הצדקניות שלבם הטוב והטהור מוכן למסור נפש למען כלל ישראל, ומוכנות לכוון את אותו לב טהור לפי רצון ה' לעשות נחת רוח לפניו!
12
לצערנו אצל חלק ניכר מהד"לים דברי הרבנים ואף דברי התורה
יהודי שומר מצוות | 08-11-2017 22:09
הם בגדר המלצה טובה . היא מתאימה להם לוקחים לא מתאימה דוחים בת"ק טעמים . בקיצור מסורתיים + הדת היא הצאית והכיפה גם אם החתצאית מגלה טפחיים וגן אם הכיפה בגודל של שקל בסוף רק החרד"לים הם הדתיים הלאמיים האמיתיים. וכל מי שנפגע יש תהופ פעורה בין אדם שומר מצוות אמיתי לחילוני יכולות להיות טייסות שזהו שירות משמעותי ביותר אבל זו עבירה וזה אסור נקודה. איך אמר ליבוביץ ז"ל יש פה שני עמים מה שאצל אחד זו אהבה אצל השני איסור כרת . ואיסור כרת גם מסורתיים מבינים . אז הרב אבינר יצעק אבל שיירת העבירות תעבור בגאווה ובשחץ . כי לצערינו דתי לפי דעתי . כל מי
13
טעות בכותרת: יש שלוש בנות, ולא 'שלושה'. תנו כבוד לעברית
ישראל | 08-11-2017 23:49
...................................................
שלושה סוגים...
ענת | 11-12-2017 6:38
וחבל שזו שטענה שיש לך כלפי הטור הזה...
14
האמת אינה יראה
אורית | 13-11-2017 22:08
טוב שדבר ה' מושמע ברבים ללא חשש. גיוס בנות לצבא אינו ראוי, נקודה