צפו: חנן בן ארי מאחד לבבות בטקס הזיכרון לרצח רבין - סרוגים

צפו: חנן בן ארי מאחד לבבות בטקס הזיכרון לרצח רבין

אל החלק האמנותי בטקס הזיכרון לרוה"מ יצחק רבין ז"ל, שהתקיים היום בבית הנשיא נבחר לא אחר מחנן בן ארי שאיחד לבבות עם להיטיו ויקפדיה וניגון הנשמות • צפו עכשיו בביצוע המרגש 

צפו: חנן בן ארי מאחד לבבות בטקס הזיכרון לרצח רבין
  (צילום באדיבות בית הנשיא)

כמידי שנה התקיים היום, טקס הזיכרון הממלכתי לזכרו של רוה"מ יצחק רבין ז"ל בבית הנשיא. כשהשנה לציון 22 שנים, נבחר למלא את החלק האמנותי לא אחר מחנן בן ארי שביצע במהלך הטקס, את שיריו "ניגון הנשמות" וכמובן את להיטו "ויקפדיה" שמציין את שבירת הסטיגמות והמגזרים ובין היתר גם מתייחס לסטיגמה "כל המתנחלים רצחו את רבין".

"היום, כששרתי בטקס האזכרה לרוה"מ יצחק רבין ז"ל בבית הנשיא, נזכרתי בבוקר ההוא שאמא שלי נכנסה בוכה לחדר ילדותי בקרני שומרון, העירה אותי, ילד בן 7, וסיפרה בבכי שמשהו נורא קרה, שמישהו רצח את ראש הממשלה" סיפר חנן על החוויה המרגשת והוסיף "22 שנה עברו מאז, הקרע מתאחה ונקרע כל הזמן בו זמנית… אני מתעקש להאמין באהבה, בשלום, ביכולת שלנו להבריא. אחים מימין ומשמאל, במוצ"ש אני אעלה לשיר את ויקיפדיה בעצרת המרכזית בכיכר רבין, שימו פוליטיקה בצד ובואו".

(הסרטון באדיבות בית הנשיא)

לאור נתוני הסקר שהראה את השינוי שחל בציונות הדתית בנושא הנצחתו של רבין, שיבח הנשיא ראובן ריבלין את דליה רבין, יו"ר מרכז רבין על השינוי והתהליך שהובילה "בפעם הראשונה מזה 22 שנים אנו מצליחים לגעת בנקודה הכואבת. כאשר סיפרת לי דליה ש 80% מבני הציונות הדתית תומכים בביקור ילדיהם במרכז רבין זוהי הייתה ההוכחה שהרצח פגע בכולנו ושהאבל משותף לכולנו".

רבלין התייחס גם לנושא "שנים רבות התרעתי מפני העמדת ציבור שלם על ספסל הנאשמים. השנה שמחתי לשמוע על הגשרים שדליה רבין בונה, בעמל רב, בין מחנות אידיאולוגיים שונים ובין השקפות עולם שונות. על המאמצים המושקעים בהפיכת מורשת זיכרון רבין, למורשת של דיאלוג. הרצח פגע בכולנו והאבל משותף לכולנו".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו