צה"ל השמיד מנהרת טרור בגבול הרצועה - סרוגים

צה"ל השמיד מנהרת טרור בגבול הרצועה

כוחותינו פוצצו מנהרת טרור חדשה שהייתה בבנייה סמוך לגדר עם עזה. המנהרה אותרה במרחק של שני קילומטרים מכיסופים. שר הבטחון: "ביצוע מושלם". בנט: "הפרה חמרה של הריבונות"

צה"ל השמיד מנהרת טרור בגבול הרצועה
  (צילום: עבד אלרחים חאטיב/פלאש90)

צה"ל השמיד מנהרת טרור בגבול עזה. פיצוץ עז נשמע בצהריים בגבול רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מהאוויר מטרה בסמוך לגדר המערכת. ובישראל אמרו כי מדובר בפיצוץ יזום

מאוחר יותר אישר דובר צה"ל כי פוצצה מנהרת טרור בסמוך מאוד לגבול עם ישראל: "לפני זמן קצר אותרה בישראל מנהרת טרור חדשה בבנייה סמוך לגדר רצועת עזה. המנהרה אותרה במרחק של שני קילומטרים מכיסופים. צה״ל פוצץ אותה." נאמר בהודעת דובר צה"ל.

הערבים מדווחים כי מספר מחבלים נקברו בהריסות המנהרה. בצה"ל לא לקחו סיכון ופרשו סוללות של כיפת ברזל בכל הדרום כבר בשבוע שעבר – כך הותר כעת לפרסום.

מברכים את צה"ל על הביצוע המדויק

בעקבות התקיפה המוצלחת אמר שר המודיעין ישראל כ״ץ: "מברך את צה״ל על חשיפת ופיצוץ מנהרת הטרור הפלסטינית שחדרה לשטחה של ישראל. מי שיאיים על ישראל מהאוויר, ביבשה וגם מתחת לקרקע ישלם את מלוא המחיר."

בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר יו"ר המפלגה שר הבטחון אביגדור ליברמן: "לפני שעה קלה פיקוד הדרום ביצע פיצוץ מבוקר של מנהרת טרור שחדרה לשטחנו, מול חאן יונס. אני רוצה לברך את צה"ל ופיקוד הדרום על ביצוע מושלם של המשימה, שהיא תוצאה גם של יכולת מבצעית גבוהה וגם פריצת דרך טכנולוגית משמעותית, המאפשרת לנו להתמודד הרבה יותר טוב עם איום המנהרות.

"אני חושב שהמסר הוא ברור לכולם: אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית, ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים בין חברות, מדינות או בין ארגונים המכבדים את עצמם, וזה מוכיח שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס השולט בעזה.

"אין לנו שום עניין בהסלמה ואין לנו שום כוונה לאפשר למישהו לפגוע בריבונות הישראלית. אני רוצה להדגיש שבשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה, אנחנו זיהינו אותה בזמן ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון. ועוד פעם ברכות לכוחות צה"ל ולפיקוד הדרום"

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: ״מדובר בהפרה חמורה של ריבונות ישראל. אויבי ישראל אינם חדלים לרגע בנסיונות לפגוע באזרחי ישראל. צה״ל הפיק את לקחי ״צוק איתן״ ופועל מודיעינית, טכנולוגית, הנדסית ומבצעית על מנת לסכל ניסיונות אלו ולהבטיח ביטחון לתושבי עוטף עזה. המנהרה המדוברת נוטרלה וכבר אינה מהווה איום על ביטחון התושבים.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מנהרות עזה
ונטיל | 30-10-2017 15:24
פוצצו מינהרה וזה יפה...!!! האם נבדק באם יש למינהרה שלוחות...??? האם נבדק היכן החלה חפירת המינהרה...??? ואם לשתי הסוגיות שהועלו צה"ל ערוך לפעולה...???