הנתונים נחשפים: מי צופה בשידורי התאגיד?
למרות הכספים הרבים שהושקעו בו, תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לא מצליח להוות אלטרנטיבה אמיתית לערוצי הטלויזיה המסחריים ואפילו לא למשוך אליו ציבור צופים אחר מזה שהיה ברשות השידור
למרות הכספים הרבים שהושקעו בו, תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לא מצליח להוות אלטרנטיבה אמיתית לערוצי הטלויזיה המסחריים ואפילו לא למשוך אליו ציבור צופים אחר מזה שהיה ברשות השידור.
על פי הנתונים שפורסמו באתר ynet, מצבו של התאגיד די עגום, בייחוד לעומת הציפייה הרבה והבאזז התקשורתי שקדם לפתיחתו.
מהנתונים עולה כי התאגיד אינו מצליח להוות "בית טלויזיוני" לדור הצעיר כאשר כמחצית מצופי המהדורה של 'כאן' הם בני 65 ומעלה – זאת לעומת כשליש מצופי חדשות 10 וכחמישית מצופי חדשות 2. עוד עולה מהנתונים כי פחות מ-5 אחוזים מצופי המהדורה של כאן הם מתחת לגיל 25 – נתון נמוך בהרבה משל המתחרים.
בנוסף, גם תוכניות שלכאורה פונות לקהל צעיר יותר, כמו למשל תכנית הסאטירה 'היהודים באים' והדוקו ריאליטי 'טיול אחרי צבא', לא באמת משנות את תמונת המצב: כ-70 אחוז מצופי "היהודים באים" חצו את גיל 45, וכך גם כ-76 אחוזים מצופי "טיול אחרי צבא". רק אחוזים בודדים מצופי התוכניות הללו הם בני פחות מ-25. לשם השוואה – יותר מ-15 אחוז מצופי "ארץ נהדרת" הם צעירים שטרם מלאו להם 25, ולמעשה אפילו בקרב צופי תוכנית התחקירים "עובדה" אחוז הצעירים גבוה פי שניים.
מכאן בהרצה נמסר: "כיאה לגוף חדשני וצעיר אנחנו בודקים חשיפה של תוכן טלוויזיוני שלנו שעולה בדיגיטל, ומוביל לחשיפה של מאות אלפי צפיות בקהלים רבים. אנו גאים על עלייה רצופה ויציבה ברייטינג בכל פלטפורומת השידור ועליה של עשרות אחוזים בטלווזיה בהשוואה לשידור הציבורי הישן".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו